در اوایل ماه جاری استودیو Kojima Production و سونی بازی Death Stranding 2 را طی مراسم The Game Awards معرفی کردند. در حالی که جزئیات زیادی درباره بازی فاش نشده بود، هیدیو کوجیما (Hideo Kojima) روی صحنه اعلام کرد که به دلیل پاندمی، داستان این بازی به کلی بازنویسی شده است.
داستان بازی Death Stranding برداشتی دقیق و وحشتناک از وضعیت جهان در چند سال گذشته بود و روی موضوعاتی مانند انزوا و اهمیت روابط انسانی تمرکز داشت. سوالی که اینجا به وجود میآید این است که هیدیو کوجیما چه داستانی را برای دنباله این بازی برنامه ریزی کرده بود که حالا و در دنیای پس از پاندمی بی معنی است.
اخیرا هیدئو کوجیما در مصاحبهای با IGN درباره همین موضوع صحبت کرد و توضیح داد که احساس میکند «داستانی که قبل از تجربه پاندمی نوشته شده است، به همان شکل با [طرفداران] ارتباط برقرار نمیکند.»
او گفت :« همین قضیه درمورد واقعه ۱۱ سپتامبر و بازی Metal Gear Solid 2 شکل گرفته بود. زمانی که اتفاق بزرگی بیفتد، داستان تغییر خواهد کرد. وقتی اتفاقی میافتد که هیچکس فکر نمیکرد امکانپذیر باشد، داستان نوشته شده قبل از آن اتفاق، به عنوان یک سرگرمی، کم تاثیر میشود.»
« به همین دلیل است که من بازی Death Stranding 2 را نیز از اول و به شکل کامل بازنویسی کردم. نمیتوان وانمود کرد که اتفاقی به این بزرگی هرگز شکل نگرفته است. درحالی که خود بازیها بر اساس شخصیتهایی ساخته شدهاند که وابسته به واقعیت ما نیستند، اما خود بازیکنان این پاندمی را پشت سر گذاشتهاند و داستانی که قبل از آن تجربه نوشته شده باشد، به همان شکل با آنها همخوانی ندارد. حال میخواهد یک داستان فانتزی باشد یا یک داستان علمی تخیلی.»
از آن جهت که جزئیات دقیق درباره بازی ناچیز است، نمیتوان گفت که داستان این بازی چه جهتی را طی میکند. اما طبق گفتههای هیدئو کوجیما، تغییراتی که پاندمی بر تعاملات و ارتباط بین افراد جامعه ایجاد کرد، تاثیری مستقیم بر روایتی که او اکنون برای بازی Death Stranding 2 برنامه ریزی کرده، داشته است.
«بازی Death Stranding داستان اتصال دو مکان دور A و B بود. چیزی مثل یک تماس تصویری از راه دور. اینگونه ارتباط به خودی خود چیزی منفی نیست. اما حقیقت این است که انسان موجودی ساکن نیست. ما جرکت میکنیم و در این فرایند با افراد غیر منتظره ملاقات میکنیم، چیزهای جدیدی میبینیم وحتی گاهی اوقات زمین میخوریم. من فکر میکنم که تکامل انسان ناشی از انباشته شدن همین تجربیات غیرقابل پیشبینی و اتفاقی است. ایجاد ارتباط کار درستی بود که در بازی Death Stranding انجام میشد؛ و بسیاری از افراد منزوی توانستند در دوران پاندمی با داشتن ارتباطات دوام بیاورند. من فقط نمیدانم که آیا این ارتباط فقط از طریق اینترنت انجام شود یا خیر.»
مهارت هیدئو کوجیما در روایت داستانهایی که با موضوعات و وقایع دنیای واقعی ارتباط دارند، یکی از ويژگیهای تعیین کننده بازیهای او بوده. پس اینکه او در نهایت در بازی Death Stranding 2 چه داستانی را روایت خواهد کرد هیجان انگیز است.
همچنین کوجیما در همین اواخر گفته بود که به لطف پیشرفت در فناوری و قابلیتهای ارائه شده، بازی Death Stranding 2 «تنها یک دنباله معمولی» نخواهد بود. البته احتمالا به دست آوردن جزئیاتی درباره این موضوع طول خواهد کشید.
در همین حین، یک فیلم Death Stranding نیز در دست ساخت است و به گفته کوجیما با اقتباسهای سینمایی از بازیهای ویدیویی «مسیری را در پیش خواهد گرفته که تا به حال هیچکس آن را امتحان نکرده است.»