بازسازی بازی Resident Evil 4 چند سالی است که بحث داغ شایعات است و با توجه به موفقیتی که استودیو کپکام همچنان با این سری در هر دو جنبه انتقادی و تجاری بدست آورده، جای تعجب نیست که این شرکت احتمالاً به بازسازی محبوب ترین قسمت فرنچایز تا به امروز، روی بیاورد.
کمی بیش از یک سال پیش، لیکهای تازهای ادعا میکردند که در حالی که استودیو M-Two، توسعه دهنده نسخه بازی Resident Evil 3 Remake در سال ۲۰۲۰، در ابتدا توسعه دهنده اصلی پروژه جدید بوده است. پس از استقبال نسبتاً بیصدا از بازسازی 2020، شرکت کپکام پروژه را به تیم داخلی Division 1 منتقل کرد و توسعه مجدد راهاندازی شد. با این حال، به نظر میرسد که آنها به طور کامل کار را از صفر شروع نکردهاند.
در گزارشی که اخیراً منتشر شده، عمران خان (Imran Khan) از وب سایت Fanbyte بیان میکند که به گفته منابع آشنا با این پروژه، در حالی که تیم داخلی کپکام واقعاً پروژه را به عهده گرفته است و M-Two به یک استودیوی پشتیبانی تبدیل شده است. کاری که استودیو M-Two روی بازی انجام داد هنوز در حال استفاده، بنابراین آنقدرها که برخی در ابتدا فکر میکردند یک تغییر بزرگ و اساسی نبوده است.
علاوه بر این، گزارش بیان میکند که به جای توسعه نسخه بازسازی شده بهعنوان یک بازسازی صحنه به صحنه پایدار از بازی Resident Evil 4، شرکت کپکام به دنبال ایجاد تغییرات مختلف در داستان و دیالوگهای بازی است که به نظر میرسد هدف اصلی اینکار، تنظیم لحن بازی باشد. در حالی که نسخه اصلی بازی به شکل معروفی، قایم موشکی بود، اما شرکت کپکام میخواهد بازی Resident Evil 4 Remake مطابق با سبک نسخههای اخیر سری Resident Evil بوده و لحن ترسناکتری داشته باشد.
یکی از نمونههای این تغییرات، بخش افتتاحیه نمادین بازی Resident Evil 4 است که میبیند قهرمان داستان، لیان اس.کندی (Leon S. Kennedy)، به دهکدهای میرسد و باید کل جمعیت شستوشوی مغزی شده آن را در یک تیراندازی پرتنش از بین ببرد. در بازی Resident Evil 4 Remake، ظاهراً این رویارویی در شب انجام میشود. در واقع، طبق گزارش، بخش قابل توجهی از بازی قرار است در شب اتفاق بیفتد.
همچنین ادعا شده است که در بازی Resident Evil 4 Remake شده، شخصیتهای جانبی مختلف قرار است نقشهایی بزرگتر و زمان بیشتری در گیمپلی، داشته باشند، که مطابق با اطلاعات قبلی فاش شده از بازی است. در همین حال، محتوای متمرکز برشخصیت ایدا وانگ نیز ظاهراً بهتر در تجربه اصلی بازی ادغام میشود. کمپین اصلی بازی Resident Evil 4، بخش Assignment: Ada، و بخش کمپینی که برای اولین بار در نسخه پلی استیشن 2 بازی به آن اضافه شد، حالا به عنوان یک تجربه واحد در بازی Resident Evil 4 Remake وجود خواهند داشت. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این بخشی از تجربه پایه نسخه بازسازی خواهد بود یا اینکه به عنوان یک DLC پس از عرضه اضافه خواهد شد.
جالب اینجاست که این گزارش همچنین ادعا میکند که بازی Resident Evil 4 Remake همچنین قرار است ایدههایی را از ساختها و مفاهیم حذفشده برای بازی اصلی انتخاب کند و به آنها تغییر کاربری دهد (مثل نسخه نمایشیای که برای طرفداران سری شناخته شده است و لیان را در حال جستجو در یک قلعه و مقابله با تهدیدات ماوراء طبیعی، از دود سیاه گرفته تا عروسک های شناور، نشان میداد). باید دید که این ایدهها با چه ظرفیتی وارد نسخه بازسازی خواهند شد، با اینحال این نکته میتواند برای طرفداران این سری، بسیار جالب باشد.
در همین حال، بر اساس آنچه در گزارش وب سایت Fanbyte ذکر شده است، به نظر میرسد که افشاگریهای اخیر درباره اثر مفهومی آلبرت وسکر (Albert Wesker) برای بازسازی بازی Resident Evil 4 نبوده، بلکه برای پروژه دیگری بود که احتمالاً تاکنون لغو شده است.
در آخر، این گزارش ادعا میکند که شرکت کپکام قصد دارد بازی Resident Evil 4 Remake را در اوایل سال 2022 معرفی کند، به این معنی که ممکن است برنامه اعلامیه برای هفتهها یا چند ماه آینده برنامهریزی شود، البته اگر واقعاً طبق گزارش، برنامهریزی شده باشد. ما منتظر جزئیات جدید خواهیم بود، بنابراین برای بهروزرسانیهای بیشتر منتظر بمانید.