تمرکز اصلی بازی Skull and Bones روی داستان نیست

تمرکز اصلی بازی Skull and Bones روی داستان نیست

رضا مدرسی رضا مدرسی
1 سال و 8 ماه و 26 روز پیش

چند هفته پیش یوبی‌سافت بالاخره از بازی Skull and Bones مجددا رونمایی کرد و این عنوانِ چند بار تاخیر خورده با حال و هوای دزدان دریایی، در اواخر همین سال میلادی عرضه خواهد شد. چند ماه قبل از عرضه بازاریابی این اثر نیز آغاز شده و اطلاعات جدیدی از بازی در حال منتشر شدن هستند. در مصاحبه‌ای که رسانه True Achievements با کارگردان بازی Skull and Bones یعنی رایان بارنارد (Ryan Barnard) داشت، جزئیاتی هم از تاثیر و میزان اهمیت داستان در جدیدترین بازی یوبی‌سافت فهمیدیم که دانستن‌شان برای کسانی که می‌خواهند این عنوان را بخرند خالی از لطف نیست.

 

با توجه به سخنان بارنارد، بازی Skull and Bones قرار نیست تکیه چندانی به داستان و روایت داشته باشد. در عین حال که عناصر داستانی در بازی حضور خواهند داشت، بازی یک اثر داستان‌محور نخواهد بود و بیشتر تمرکز خود را روی خلق ماجراجویی‌های مخصوص هر بازیکن خواهد گذاشت. بارنارد در این مورد می‌گوید:

«بازی skull and Bones یک عنوان داستان‌محور نیست. [قاعدتا] بخش‌های داستانی داریم – شما با NPCهای مهمی مواجه خواهید شد که Kingpin نام دارند و با انجام معامله با آنان، داستان و خط داستانی مخصوص‌شان را تجربه خواهید کرد. داستانی در زیرلایه این عنوان وجود خواهد داشت که کل جهان‌پردازی بازی Skull and Bones بر اساس آن خلق شده، اما تمرکز اصلی بازی روی آن نیست. ما می‌خواهیم بازیکنان داستان مخصوص خود را درست کنند و انتخاب کنند که می‌خواهند چه نوع دزد دریایی‌ای باشند.

سیستمی که باعث پیشبرد شما در بازی می‌شود (که ما آن را سیستم «رسوایی» (Infamy) نام نهاده‌ایم)، باعث می‌شود که شما امتیازاتی به دست آورید و با استفاده از آن‌ها به انواع مختلفی از کشتی، سلاح، زره دسترسی داشته باشید. شما به این موارد نیاز خواهید داشت تا با گشت و گذار بیشتر در دنیای بازی، علیه دشمنان جدیدی که با آن‌ها مواجه می‌شوید توان مقابله اثرگذارتری داشته باشید.» 

 

به نظر می‌رسد که این سخنان بارنارد نوعی مشخص کردن سطح انتظارات بازیکنان باشد، به این شکل که کاربران و مخاطبان نباید به دنبال یک بازی داستانی به این اثر نگاه کنند و باید ذهنیتی کاملا متفاوت از این موضوع داشته باشند. چندی پیش برخی سازندگان بازی هم در مصاحبه با کوتاکو گفتند که بازی‌شان از عمق کافی در بخش‌های مختلف بهره‌مند نیست و امیدی به موفقیت این عنوان ندارند. تاریخ انتشار بازی نیز انگار قرار بوده در سال بعد یا سال‌های بعدتر باشد، اما یوبی‌سافت به دلیل قراردادی که با دولت سنگاپور داشته، مجبور شده که بازی را امسال منتشر کند.

 

بازی Skull and Bones در تاریخ هشت نوامبر برابر با 17 آبان ماه برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 5، رایانه‌های شخصی و گوگل استدیا منتشر می‌شود.

 
برچسب ها: Skull and Bones
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.