آیا اندازه شهرها در بازی The Elder Scrolls 6 تغییر خواهد کرد؟

آیا اندازه شهرها در بازی The Elder Scrolls 6 تغییر خواهد کرد؟

آرین صفری آرین صفری
2 سال و 7 ماه و 24 روز پیش

شهرها هرگز نقطه قوت سری The Elder Scrolls نبوده‌اند. این در حالی است که پس‌زمینه داستانی این بازی‌ها پر از توصیفات باشکوه از شهرهای مختلف تامریل (Tamriel) است، اما آنچه در بازی‌ها یافت می‌شود شهرهایی کم رنگ و بی‌جان است، به‌صورتی که انگار تنها بخش‌های کوچکی از این شهرهای پرآوازه در بازی‌ها حضور دارند. با پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن موتورهای بازیسازی، بتسدا می‌تواند به تمام این مشکلات در بازی The Elder Scrolls 6 رسیدگی کند.

 

بازی The Elder Scrolls 6 این پتانسیل را دارد تا طریقه ساخته شدن شهرها در این سری، یا حتی در تمام بازی‌های این نسل را از نو بسازد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شهرها در این بازی بسیار متفاوت خواهند بود، به‌صورتی که تاثیرات بزرگی در طرح، گیمپلی و احساس کلی نسخه بعدی این مجموعه خواهد داشت.

 

بازی The Elder Scrolls 6 از نظر تئوری، باید تغییرات بزرگی را در طریقه شهرسازی این مجموعه ایجاد کند. تاد هاوارد (Todd Howard) در مصاحبه Brighton Digital 2020 خاطرنشان کرد که بازی The Elder Scrolls 6 از تکنولوژی Procedural Generation استفاده می‌کند. تکنیکی که در آن قسمت اعظم جهان به طور خودکار توسط رایانه تولید می‌شود، سپس به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد وارد آن شوند و بیشتر روی جزئیات آن کار کنند. این می‌تواند فرصت ایجاد دنیاهایی بسیار بزرگتر را فراهم کند.

 

هاوارد همچنین در ادامه صحبت‌هایش افزود که این تکنیک می‌تواند برای ساخت شهرهای بزرگتر در بازی The Elder Scrolls 6 نیز مورد استفاده قرار گیرد. طرفداران این سری و درکل بازی‌های بتسدا، به‌دلیل بدقولی‌های اخیر بتسدا، خصوصا درمورد بازی Fallout 76، یاد گرفته‌اند که پیش از تجربه خود بازی هر خبری را باور نکنند. اما به‌هرحال، پتانسیل شهرهای بزرگ می‌تواند قدم بزرگی برای این سری باشد. برای درک دلیل، لازم است ابتدا نقاط ضعف شهرهای سری The Elder Scrolls را بررسی کنیم.

آیا اندازه شهرها در بازی The Elder Scrolls 6 تغییر خواهد کرد؟

چرا شهرهای بازی Skyrim و بازی Oblivion خوب نبودند؟

 

شهرهای مجموعه بازی The Elder Scrolls بسیار کوچک هستند، تا جایی که حتی ممکن است واقع‌گرا بودن دنیای این بازی‌ها را خراب کنند. هنگام ورود به شهر وایتران (Whiterun)، نزیم (Nazeem) تصور می‌کند که بازیکن هرگز فرصتی برای بازدید از منطقه ابر (Cloud District) نداشته است و از آن تعریف می‌کند. با این حال، منطقه ابر کمتر از 30 متر با بازیکن فاصله دارد و تنها شامل یک ساختمان است. در ویندهلم (Windhelm)، بازیکنان می‌توانند به‌دنبال یک قاتل سریالی باشند، اما در شهری که جمعیت کلی آن 50 نفر است. اما شهری که به‌طور قطع در حق آن اجحاف شده است، شهر فالکریث (Falkreath) است که جمعیتی 20 نفره دارد.

 

بازی Oblivion نیز شهرهای متعددی با اندازه‌هایی مشابه بازی Skyrim داشت، اما به‌غیر از آن‌ها، شهر مرکزی بزرگی به‌نام شهر شاهنشاهی (Imperial City) در مرکز آن وجود داشت. بااینکه این شهر از دیگر شهرها بزرگ‌تر بود، اما بتسدا بازهم نتوانست عملکرد خوبی در واقعی نشان دادن این شهر داشته باشد. درمقایسه با دیگر بازی‌های نقش آفرینی‌ای مانند بازی The Witcher 3 که در آن شهرهایی با خیابانهای شلوغ، تجار فعال و زمین های کشاورزی قابل مشاهده در پشت دیوارهای آن که غذای شهر را تامین می‌کنند وجود دارد، شهر شاهنشاهی از نظر واقع گرایانه بودن حتی به نزدیکی این شهرها نیز نمی‌رسد.

بازی The Elder Scrolls 6 می‌تواند از بازی Cyberpunk 2077 در امر شهرسازی درس بگیرد

 

بااینکه بازی Cyberpunk 2077 هنگام عرضه وضعیت فاجعه باری داشت، اما طراحی شهر Night City هنر شهرسازی در بازی‌ها را به دیگر استودیوهای سازنده نشان داد. تمرکز اصلی این بازی روی یک شهر بود که آن را به یک شهر واقع گرایانه با ساکنان متنوع و جمعیت زیادی از NPCها تبدیل کرد. سری The Elder Scroll هرگز نتوانسته شهرها را به اندازه‌ای که در داستان‌ها از آن‌ها یاد می‌شود به‌تصویر بکشد. بازی The Elder Scrolls 6 این فرصت را دارد که بر منطقه کوچکتری از تمریل تمرکز کند، اما مقیاس آن را واقع بینانه‌تر از دنیای بازی های قبلی این سری نشان دهد. همانند بازی Cyberpunk 2077، بازی The Elder Scrolls 6 سرانجام می‌تواند شهری کاملا زنده و واقع گرایانه قرون وسطی‌ای را با اندازه‌ای دقیق بسازد.

 

اگر بتسدا به این سمت برود، می‌تواند فرصت‌های بزرگ نقش آفرینی را در بازی ایجاد کند. یک بازی در مقیاسی مشابه بازی Skyrim، که روی ناحیه کوچکتری از تمریل متمرکز شده است. تنها محیطی که با این توصیفات هم‌خوانی دارد Daggerfall است که در اطراف شهری مشهور قرار داشت. درحالی که بازی The Elder Scrolls II: Daggerfall برای ایجاد دنیای فوق العاده عظیم خود، محیط‌ها  را به صورت تصادفی می‌ساخت، بازی The Elder Scrolls 6 می‌تواند دنیایی با جزئیات بیشتری را بسازد.

آیا اندازه شهرها در بازی The Elder Scrolls 6 تغییر خواهد کرد؟

 تمرکز بر ساخت یک شهر بزرگ یا حتی ساخت چند شهر بزرگ در دنیای این بازی، قطعا تاثیرات بزرگی بر دیگر مکانیک‌های بازی خواهد گذاشت. به‌خصوص برای انجمن‌های مانند The Dark Brotherhood و Thieves’ Guild، که همیشه به‌دلیل اندازه کوچک شهرها، فعالیتشان محدود می‌شد. حال با ایجاد شهری بزرگ‌تر، این دو فرقه معروف (به‌همراه Mages’ Guild) داستان‌های گسترده‌تری را می‌توانند ارائه دهند. علی‌رغم اندازه کوچک شهرها در این سری، همیشه توانسته‌اند حس خاصی از خود به‌جا بگذارند. برای مثال، شهرهای سرد و یخی Dawnstar و Windhelm، حس جنگ زدگی‌شان را به خوبی منتقل می‌کنند. بازی Elder Scrolls 6 می‌تواند داستان متفاوتی را روایت کند که در خیابان هایی پر پیچ و خم، میخانه‌ها و کوچه‌های یک شهر شلوغ اتفاق می‌افتد.

 

اما در حال حاضر، طرفداران باید منتظر بمانند و ببینند آیا وعده بتسدا در مورد شهرهای بزرگتر در بازی بعدی واقعاً محقق می‌شود یا خیر. اگر چنین باشد، بتسدا ریسک بالایی را پذیرفته است که درصورت موفقیت، می‌تواند به پاداش خوبی برسد.

 

بازی The Elder Scrolls 6 همچنان درحال توسعه است.

برچسب ها: The Elder Scrolls 6, The Elder Scrolls
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.