پیش از خریده شدن کمپانی Bethesda توسط مایکروسافت هیچ کس نمیتوانست تصور کند که مجموعهای به بزرگی بازی The Elder Scrolls روزی به صورت انحصاری برای یک پلتفرم منتشر شود. البته پس از تصاحب این کمپانی توسط مایکروسافت هم عده زیادی امیدوار بودند که عناوین بزرگی مانند بازی The Elder Scrolls، بازی Fallout و بازی Starfield برای پلی استیشن هم منتشر شوند. اما مایکروسافت مشخصا کمپانی Bethesda را برای افزایش تعداد عناوین انحصاری ایکس باکس و گسترش هرچه بیشتر سرویس گیم پس خریداری کرده و برنامههای دیگری برای بازیهای بزرگ این کمپانی دارد.
رئیس بخش ایکس باکس، فیل اسپنسر، اخیرا در همین رابطه مصاحبهای انجام داده و در رابطه با پلتفرمهای مقصد عناوین نام برده توضیحات بیشتری ارائه داده است. او دلیل انحصاری شدن بازی The Elder Scrolls 6 را تقویت لیست عناوین انحصاری ایکس باکس عنوان کرد و مشخصا اعلام کرد که «تنبیه دیگر پلتفرمها» هیچ تاثیری روی این تصمیم نداشته است. اسپنسر درباره این موضوع گفت:
«این تصمیم اصلا برای تنبیه دیگر پلتفرمها گرفته نشده است. من باور دارم که تمامی پلتفرمها میتوانند به رشد خود ادامه دهند. ما در ایکس باکس تلاش میکنیم تا تمامی داراییهای خود را در جهت تقویت پلتفرم خودمان استفاده کنیم و بازی The Elder Scrolls 6 و هر یک از فرنچایزهایی که در اختیار داریم در این جهت استفاده خواهند شد.»
البته هنوز زمان زیادی تا انتشار بازی The Elder Scrolls 6 باقی مانده و استودیو بازیسازی Bethesda تمام توان خود را روی توسعه بازی Starfield متمرکز کرده است. تاد هاوارد هم به تازگی اعلام کرده است که بازی The Elder Scrolls 6 هنوز در مرحله طراحی قرار دارد و با وجود اینکه تمام افراد این استودیو روی پروژههای مختلفی کار میکنند، کار اصلی توسعه این بازی تا زمانی که بازی Starfield در ماه نوامبر ۲۰۲۲ منتشر نشود، آغاز نخواهد شد.