فناوری افزایش نرخ فریم ایکس باکس با همه بازی ها سازگار نیست

فناوری افزایش نرخ فریم ایکس باکس با همه بازی ها سازگار نیست

شرکت مایکروسافت به‌تازگی اطلاعات جدیدی در مورد فناوری افزایش نرخ فریم (FPS Boost Technique) بازی‌ها روی کنسول ایکس باکس و برای بازی‌هایی که از قابلیت Backward Compatibility برخوردار هستند، منتشر کرده است.

 

در اواسط ماه فوریه این شرکت لیست تعدادی از بازی‌هایی که از قابلیت Backward Compatibility استفاده می‌کنند و فناوری افزایش نرخ فریم اجرای آن‌ها به شکل مناسبی پیاده شده است را در اختیار عموم قرار داد. هدف از این فناوری این است که بازی‌های نسبتاً قدیمی که از طریق قابلیت Backward Compatibility روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/سری اس اجرا می‌شوند را با نرخ فریمی بالا و پایدار تجربه کرد.

 

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از این فناوری، تکنولوژی افزایش نرخ فریم می‌تواند کاری کند که بازی‌های کنسول ایکس باکس وان روی کنسول‌های نسل جدید با نرخ فریمی چهار برابر بیش‌تر از نرخ فریم نسخه قبلی پردازش شوند. اگر منتظر استفاده از این فناوری برای تجربه بازی‌های قدیمی هستید متاسفانه باید بگوییم که خبر بدی برای شما داریم.

 

 

جیسون رونالد (Jason Ronald) که به عنوان رئیس بخش مدیریت پروژه‌های کنسول ایکس باکس فعالیت می‌کند اخیراً  در پادکست میجر نلسون (Major Nelson) حضور پیدا کرده و راجع به این فناوری سخنانی را ارائه کرده است.

 

در جریان صحبت‌های رونالد مشخص شد که شرکت مایکروسافت نمی‌تواند این فناوری را روی تمامی بازی‌های قدیمی پیاده کند چرا که برخی از این عناوین به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که تنها با نرخ فریم اصلی و قدیمی خود اجرا شوند. رونالد اینطور گفت:

متاسفانه این فناوری روی همه عناوین جوابگو نیست. در برخی موارد ممکن است یک بازی به‌گونه‌ای توسعه یافته باشد که تنها با حالت اصلی خود اجرا شود... ما تعدادی از این بازی‌ها را آزمایش کرده‌ و دیده‌ایم که انیمیشن‌ها و حتی فیزیک بازی حدود دوبرابر سریع‌تر از مدار اصلی اجرا شده‌اند. با این حال چیزی که برای ما از اهمیت والایی برخوردار بوده این است که به خواسته اصلی خالق اثر احترام بگذاریم به همین خاطر ما در ابتدا این فناوری را در سطح ابتدایی پیاده می‌کنیم و سپس تلاش می‌کنیم تا با ناشر بازی و توسعه‌دهندگان آن ارتباط برقرار کرده و ببینیم چنین ارتقایی در راستای چیزی که در ابتدا می‌خواستند قرار می‌گیرد یا نه.

 

اولین بازی‌هایی که از این قابلیت برخوردار می‌شوند شامل بازی‌ Far Cry 4، بازی New Super Lucky’s Tale، بازی Sniper Elite 4، بازی UFC 4 و بازی Watch Dogs 2 هستند.

 

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که بازی‌های بعدی که با این فناوری ارتقا پیدا خواهند کرد را بر اساس میزان محبوبیت‌شان تعیین می‌کنند. این شرکت قصد دارد در بهار پیش رو به‌روزرسانی جدیدی برای کنسول ایکس باکس منتشر کند که قابلیت‌های جدیدی به منوی کنسول اضافه کرده و در تنظیمات سیستم قابلیت تعیین و تنظیم نرخ فریم تا حد مطلوبی را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

 
برچسب ها: ایکس باکس
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.