اصطلاح بازی AAAA به طرز عجیبی توسط مایکروسافت برای توصیف پروژههای نسل بعدش به کار گرفته شد. مایکروسافت اعلام کرد که تلاشهای بسیاری به طور خاص برای ایجاد «تجربیات AAAA نسل بعدی» شکل گرفته است؛ این پرژه بزرگ مایکروسافت پیش از این هم به استخدام تعداد زیادی از کارکشتگان صنعت بازیهای ویدیویی انجامید.؛ با این حال تاکنون در مورد اینکه این اصطلاح AAAA به جز اشاره به بودجه بیشتر ساخت بازی، چه معنای دیگری دارد، اطلاعاتی منتشر نشده است.
حال به نظر میرسد که یوبیسافت هم به این پروژه پیوسته، بعد از اینکه یکی از کاربران توییتر تعدادی از پروفایلهای توسعهدهندگان این شرکت را بررسی کرد؛ با عناوین جدیدی مثل بازی Beyond Good & Evil 2 و بازی Skull & Bones به عنوان پروژههای AAAA این شرکت برخورد کرد. استودیو اطلاعاتی از پروژههای AAAA در دست خود منتشر نکرده است ولی این را میدانیم که در صفحه توسعهدهندگان این منابع وجود دارند. که به ساخت بازیهای AAAA توسط یوبیسافت اشاره میکنند.
طبق گفته مدیر فنی هنری ارشد یوبیسافت پاریس سریل مسکولیر (Cyril Masquilliere)، بازی Beyond Good & Evil 2 یک بازی « جهان باز AAAA » است. تهیهکننده ارشد یوبیسافت سنگاپور فرانسیس لوجیاس (François Logeais)، ادعا میکند که باید بازی Skull & Bones را که اخیرا هم ریبوت شده، به عنوان یک بازی AAAA و همچنین IP جدید این شرکت در بازیهای استراتژیک دانست.
در مورد پروژههای اعلام نشده نیز، طبق مشخصات یکی از توسعهدهندگان یوبیسافت برلین در لینکدین، آنها در حال کار روی یک «بازی AAAA اعلام نشده » هستند. در نهایت یکی دیگر از توسعهدهندگان یوبیسافت بوردو، در پروفایل خود نوشت که این شرکت برای پروژههای AAAA خود نیرو استخدام میکند. جالب این است که بعد از مدتی این نوشته تغییر کرد و اصطلاح AAAA جای خود را به AAA داد اما چیزی که در اصل گفته شده است: « اگر میخواهید روی یکی از بازیهای AAAA یوبیسافت کار کنید، استودیوی بوردو برای شما ساخته شده است »
نظر شما چیست؟ به نظرتان اصطلاح AAAA چه تفاوتی با اصطلاح AAA به بازیهایی با بودجه عظیم و کیفیت بالا اشاره میکنند، دارد؟