کمپانی AMD علاوه بر کارت گرافیکهای Radeon RX 7800 XT و RX 7700 XT از نرمافزار بهبود عملکرد جدید خود یعنی FSR 3 Fluid Motion برای رقابت با Nvidia DLSS 3 Frame Generation هم رونمایی کرد. برخلاف DLSS 3 که تنها از کارت گرافیکهای سری RTX 40- پشتیبانی میکند، FSR 3 Fluid Motion مانند FSR 2 از تمام کارت گرافیکهای سری Radeon RX 7000، سری RX 6000، سری RTX 40-، سری RTX 30- و سری RTX 20- پشتیبانی میکند. حتی ممکن است بتوان این نرمافزار را با کارت گرافیکهای Arc A اینتل هم استفاده کرد، اما تا این لحظه کمپانی AMD آن را تایید نکرده است.
فناوری FSR 3 Fluid Motion با دوبرابر کردن نرخ فریم برثانیه از طریق حدس زدن حد واسط بین دو فریم ارائه شده توسط پردازنده گرافیکی، فریمهای جدید و متناوب تولید میکند و درنهایت تفاوت چندان زیادی با DLSS 3 ندارد. کمپانی AMD در جلسه اخیر خود اطلاعاتی از فناوری FSR 3 ارائه نکرد، اما با نمایش تاثیر این نرمافزار روی عملکرد بازی Forspoken بهخوبی تواناییهای آن را به نمایش گذاشت. بازی Forspoken روی وضوح تصویر 4K با 36 فریم بر ثانیه اجرا میشد اما با فعال کردن گزینه Performance در FSR 3، نرخ فریم این بازی به 122 فریم بر ثانیه رسید. فعال کردن FSR 3 در بازی Forspoken روی وضوح تصویر 1440p با حداکثر تنظیمات رهگیری پرتو هم نرخ فریم این بازی را از 64 به 106 فریم بر ثانیه میرساند. گزینه Maximum Fidelity در FSR 3 را هم میتوان پاسخ کمپانی AMD به DLAA دانست که با بازسازی جزئیات و ویژگیهای Antialiasing خود FSR، بدون افت وضوح تصویر نرخف فریم برثانیه را بهبود میدهد.
با اعلام کمپانی AMD، در هنگام انتشار FSR 3 Fluid Motion تنها دو بازی از آن بهره خواهند برد. یکی از آنها بازی Forspoken است که برای نمایش قابلیتهای FSR 3 هم از آن استفاده شد و دیگری بازی Immortals of Aveum است که بهتازگی عرضه شده. البته این کمپانی در تلاش است تا پشتیبانی از FSR 3 را به عناوین دیگری مانند بازی Avatar : Frontiers of Pandora، بازی Cyberpunk 2077، بازی Warhammer 2: Space Marine، بازی Crimson Desert و بازی Like a Dragon: Infinite Wealth اضافه کند. کمپانی AMD در حال همکاری با بسیاری از ناشران بزرگ و سازندگان موتورهای گرافیکی از جمله کمپانی Ascendant، Square Enix، Ubisoft، CD Projekt Red، Saber Interactive، Focus Entertainment، 11-bit Studios، Unreal Engine، Sega و Bandai Namco Reflector است تا پشتیبانی از FSR 3 را به محصولات آنها اضافه کند.
علاوه بر موارد بالا، کمپانی AMD در تلاش است تا FSR 3 Fluid Motion را به ویژگی AMD Hyper-RX که بهزودی عرضه میشود اضافه کند. در صورت رخ دادن این اتفاق، تمام بازیهایی که از DirectX 11 یا DirectX 12 استفاده میکنند میتوانند از ویژگیهای مخصوص FSR 3 Fluid Motion بهره ببرند.
آپدیت مخصوص FSR 3 بازی Forspoken و بازی Immortals of Aveum در فصل پاییز منتشر خواهد شد.