استیو پاپوتسیس (Steve Papoutsis) مدیر ارشد تیم توسعه دهندگان استودیو Striking Distance که به تازگی و در جریان مراسم The Game Awards 2020 از محصول جدیدشان یعنی بازی The Callisto Protocol رونمایی شد، از اهمیت بسیار زیاد بازیهای تک نفره برای ارائه یک تجربه داستان محور خبر داده است.
در مصاحبه با وبسایت VG247 و به دنبال رونمایی از عنوان جدید استودیو بازی سازی مذکور، پاپوتسیس متذکر شد که به عقیده بسیاری دوران بازیها تک نفره به پایان رسیده اما وی عقیده دارد که همیشه فرصت و فضا مناسب برای ساخت این دسته از بازیهای ویدیویی وجود دارد.
من مقالات و مطالب زیادی را در این مورد مطالعه کردهام اما از دیدگاه من، همواره برای عناوین تک نفره که تمرکز اصلیشان روی روایت داستانی خاص و ارائه یک تجربه داستان محور است، مکان و فضا مناسب وجود دارد. یکی از بهترین راهها برای روایت و تجربه یک داستان، بازیهای ویدیویی تک نفره است. من در حالی این حرفها را میزنم که باوجود تمایل بسیار زیاد افراد به بازیهای چند نفره، عناوین داستان محور همواره دارای جایگاه همیشگیشان هستند. تمامی این موارد به پیدایش داستان سرایی بازمیگردد و این مسئله برای مدتی طولانی وجود داشته است؛ بنابراین من فکر میکنم که وجود المان داستان سرایی همچنان برقرار خواهد بود. من در مورد این موضوع خیلی خوشحالم چراکه از یک داستان فوق العاده، لذت میبرم.
استیو پاپوتسیس در ادامه صحبتهایش افزود که چنین صحبتهایی در مورد به اتمام رسیدن دوران بازیهای داستان محور، تحت هیچ شرایطی استودیو Striking Distance را تحت فشار قرار نمیدهد. با این وجود بازی The Callisto Protocol تنها شانس این استودیو برای تایید گفتههای وی و نشان دادن تاثیر این دسته از بازیهای ویدیویی است.
درحالی که در قالب یک مجموعه جدید تحت عنوان استودیو Striking Distance گردهم آمدهایم و برای عرضه اولین محصولمان تلاش میکنیم، انجام این کار برایمان لذت بخش است. همواره سطحی از استرس و فشار در حین تولید یک پروژه وجود دارد اما الزاما نمیتوانم بگویم که این فشار، نتیجه عقیده مرتبط با فرار رسیدن دوره انحطاط و نابودی بازیهای تک نفره است.
بازی The Callisto Protocol در تاریخ نامشخصی از سال 2022 منتشر میشود.