بازی Final Fantasy 7: Rebirth ویژگیهای جدید زیادی دارد که آن را از بازی قبلی متمایز میکنند. اعضای جدید گروه، مینیگیمهای بیشتر و البته، ماجراجویی جدید کلاود و دوستانش برای پیدا کردن سفیروث.
نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، کارگردان بازی Final Fantasy 7: Rebirth، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که تیم سازنده تمرکز ویژهای روی «طراحی بازی با محوریت گشت و گذار در محیط» داشته و میخواهند تا «حس رفتن به یک ماجراجویی درکنار جستجو برای سرنخهایی از فعالیتهای سفیروث» را در بازی پیاده کنند.
این بازی هم مانند بازی Final Fantasy 7 Rebirth مکانهای آشنای قدیمی را با ظاهری جدید بازسازی خواهد کرد. هاماگوچی درباره فشاری که روی تیم سازنده برای براورده کردن انتظارات طرفداران وجود دارد گفت: «همینطور که بازی Final Fantasy 7 Rebirth بازیکنان را به نقاط مختلف جهان میبرد، باید نقشه عظیم بازی Final Fantasy 7 را بازسازی میکردیم تا مکانهایی مثل شهرها و سیاهچالها را هم به آن اضافه کنیم.
برای انجام این کار نگاهی عمیق به حس و حال کلی هر منطقه انداختیم و با الهام از همین حس و حال، مناطقی خلق کردیم که کاملا متفاوت بهنظر میرسند. علاوه بر این، چوکوبوهایی منحصر هر منطقه طراحی کردیم که هرکدام تواناییهای مخصوصی دارند (برای مثال، چوکوبوهای کوهی میتوانند از صخرههای شیبدار بالا بروند یا چوکوبوهای آسمانی میتوانند پرواز کنند) که بازیکن میتواند از آنها برای کاوش کامل مناطق استفاده کند.»
یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 7 Rebirth، اعلام کرد که تیم سازنده بازی میخواسته تا «تعادل مناسب بین سکانسهای قدیمی و جدید را حفظ کند» و در کنار آن «چالشهای بیشتری نسبت به سکانسهایی جدیدی که در بازی Final Fantasy 7 Remake طراحی کردند داشته باشند.»
به گفته هاماگوچی، جهان بازی بهقدری «وسیع و گسترده است» که بعضی از مکانها اصلا در خط داستانی اصلی بازی دیده نمیشوند. «محتویات جانبی بازی Final Fantasy 7 Rebirth تقریبا دوبرابر محتوای خط داستانی اصلی است.»
«بازیکنانی که میخواهند از بازی Final Fantasy 7 Rebirth در سطح عمیقتری لذت ببرند، میتوانند تمام گوشههای جهان آن را کاوش کنند، تجربیات جدید (مثل خطوط داستانی) داشته باشند و در نبردها یا مینیگیمهای مختلف شرکت کنند.»
خوشبختانه حتی اگر خط داستانی بازی از یک منطقه عبور کند، میتوانید به همه مناطق قبلی نقشه بازگردید و همه محتویات آن را تجربه کنید.
در نهایت، هاماگوچی تایید کرد که پیشرفت بازیکنان بین دو بازی قابل انتقال نیست. «ما اعلام کرده بودیم که بازسازی بازی Final Fantasy 7 یک پروژه سهگانه خواهد بود که هر قسمت از آن بهتنهایی یک بازی مستقل است. به همین دلیل، هر بازی تعادل مستقل خود را دارد و میزان پیشرفت بازیکنان از هر بازی به قسمت بعدی منتقل نخواهد شد.» با این حال، بازیکنانی که بازیهای قبلی را تجربه کرده باشند، قابلیتهای مخصوصی در ابتدای بازی جدید دریافت میکنند.
بازی Final Fantasy 7 Rebirth در تاریخ 29 فوریه 2024 (10 اسفند) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.