هر آنچه که از بازی Microsoft Flight Simulator می دانیم

هر آنچه که از بازی Microsoft Flight Simulator می دانیم

ایلیا امینی ایلیا امینی
3 سال و 8 ماه و 13 روز پیش

پرسابقه و قدیمی‌ترین فرنچایز ساخته شده توسط استودیوهای شرکت مایکروسافت یعنی بازی Flight Simulator قرار است تا در روزهای آینده به‌دست عاشقان انتظار کشیده این عنوان برسد تا بدون وقفه میلیون‌ها بازیکن، طیاره‌های خود را بدون درنظرگرفتن هیچ محدودیتی به آسمان هدایت کنند. آخرین نسخه از این سری بازی که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، یک انقلاب و پیشرفت باورنکردنی در زمینه عناوین شبیه‌سازی و مخصوصا بازی‌های در سبک پرواز و خلبانی محسوب می‌شد. گرافیک واقع‌گرایانه و فیزیک دقیق این بازی در زمینه هدایت و عوامل موثر در هدایت یک وسیله نقلیه هوایی عواملی به‌شمار می‌آمدند که توانستند بازی Flight Simulator 2006 را به یکی از برجسته‌ترین عناوین عرضه شده در دهه گذشته میلادی تبدیل کنند.

اما مرحله بعدی برای این فرنچایز همواره جاه‌طلب، گسترش شگفت‌انگیز جهان بازی و فرودگاه‌های درون آن است که دقیقا در موقعیت و مختصات مکانی حقیقی قرار خواهند داشت. اگر بخواهیم دقیق بگوییم استودیو Asobo توانسته است به‌طور شگفت انگیز کره زمین را با تمامی ارتفاعات، مراتع و مکان‌های شاخص آن، در جهان بازی Flight Simulator  با گرافیک و جلوه‌های بصری بروز و با جزییات بالا شبیه سازی کند.

 

 

توجه به جزییات در بازی به‌میزانی دیوانه‌وار است که شما می‌توانید هرگاه که مایل بودید به تمامی شهرهای جهان و فرودگاه آنان پرواز کنید، و حتی دقت توسعه دهندگان به‌قدری وسیع بوده است که اگر بازیکنان تصمیم بگیرند مسیر خود  را از طریق مسیریاب‌های جهانی نظیر Google Maps بیابند، چیزی جلو آن‌ها را نخواهد گرفت. در بازی Flight Simulator بیش از ۳۰ فرودگاه به‌صورت دستی و با دقت فراوان طراحی شده است، و ۳۷ هزار فرودگاه دیگر نیز از طریق اسناد و نقشه‌های موجود از آن‌ها خلق شده‌اند. و یک حقیقت شگفت‌انگیز دیگر در مورد بازی این است که اگر بازیکنان تصمیم گیرند تا از تمامی فرودگاه‌ها، شهرها و مناطق شاخص دیدن کنند این تصمیم به دلیل وسعت بسیار زیاد جهان شبیه‌سازی شده در بازی، ۱۴ سال به‌طول خواهد انجامید. و باتوجه به این موضوع مشخص است که حجم این بازی قطعا بسیار بالا خواهد بود و شاید پردازش آن توسط رایانه‌های  بسیاری از کاربران امری مشکل باشد، به‌همین منظور مایکروسافت تصمیم گرفته است تا این شرایط را فراهم کند تا بازیکنان قادر باشند این عنوان را از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین در کامپیوترهای خود به کمک سرویس Azure استریم کنند. و هم‌چنین برای آن دسته از مخاطبانی که نمی‌توانند دسترسی دائمی به اینترنت جهت تجربه این عنوان داشته باشند نیز چاره‌ای اندیشیده شده است، و مخاطبان می‌توانند بدون نیاز به اتصال اینترنتی بخش‌های موردعلاقه خود از کشورها و شهرها و فرودگاه‌های موردنیاز خود را به‌صورت جداگانه دانلود و تنها به تجربه آن قسمت‌های انتخاب شده بپردازند.

 

 

اما اگر بخواهیم به بخش‌های بصری و گرافیکی بازی بپردازیم، زمانی که شما وارد آسمان زیبا و آبی بازی به‌همراه هواپیما خود می‌شوید، مناظری که از آسمان قابل مشاهده هستند غیرقابل وصف هستند، و تمامی این دست‌آوردها توسط فناوری‌هایی نظیر استفاده از عکس‌های حقیقی و هوایی بدست آمده و سپس به مناظری که در بازی می‌بینید تبدیل شده است. هم‌چنین به‌کمک تکنیک‌های جدید نورپردازی نظیر عبور و درخشش نور در میان ابرها و قطرات باران و هم‌چنین طراحی سه‌بعدی ابرها، جلوه‌های بصری بازی در آسمان نیز به‌همان اندازه مناظر زمینی زیبا و قابل توجه هستند. اما شاید بتوان شاخص‌ترین خصیصه موتور گرافیکی و جلوه‌های بصری بازی را انتخاب آنی و دستی آب و هوا توسط بازیکنان برشمرد، بدین صورت که مخاطبان در هر لحظه می‌توانند شرایط جوی و بحران‌های هوایی را نظیر طوفان و یا پرواز دسته زیادی از پرندگان را به تجربه خود اضافه کنند.

بازیکنان با مواجه با هر نوع پدیده طبیعی و هوایی نظیر گردباد، طوفان و یا بارش بارف سنگین، می‌توانند به‌صورت حقیقی و کاملا شبیه‌سازی این‌گونه شرایط را تجربه و درنهایت تحت کنترل خود گیرند، و باتوجه به بهره‌ گرفتن سازندگان بازی از آخرین تکنولوژی‌ها این امکان بوجود آمده است تا بازیکنان با کمک گرفتن از راهنماهای متعدد انسانی و ماشینی از پس سختی‌های پیش‌رو خود فائق آیند. به‌عنوان مثال اگر در یک روز تابستانی و آفتابی تصمیم به سفری دور بگیرید، باید حتی جزییات بسیار جزئی نظیر میزان فشار هوا و باد وارده را درنظر گرفته و در ارتفاع خاصی به پرواز بپردازید و همواره میزان و سرعت اکسیژن خارج شده از توربین‌های موتور خود را در هنگام برخورد با بال‌های پشتی هواپیما بسنجید تا مشکلی برای یک سفر بی‌خطر و همراه با آرامش شما و مسافران پیش نیاید.

 

 

درحالی که بازی Flight Simulator سعی داشته است در تمامی جوانب این تجربه شبیه‌سازی به‌بهترین نحو عمل کند، اما استودیو Asobo حتی تا مدت‌ها بعد از انتشار این عنوان نیز قصد دارد تا با اضافه کردن هواپیماهای جدید، فرودگاه‌های دستی طراحی شده و یا حتی دیگر وسایل نقلیه هوایی نظیر بالگردها و جت‌های نفربر چه به‌صورت رایگان و چه به‌صورت بسته‌های الحاقی غیر رایگان، این بازی را زنده و هیجان‌انگیز نگه دارد. و در آخر باتوجه به تمامی تکنولوژی به‌کار رفته و زحمات بی‌شائبه استودیو در ساخت بازی Flight Simulator، این عنوان را از همین حال می‌توان یکی از برجسته و شاخص‌ترین عناوین ژانر شبیه‌سازی قلمداد کرد و آن‌گونه که مشخص است این نسخه از بازی نیز باتوجه به وسعت باورنکردنی خود قرار است تا سالیان متعددی در کنار مخاطبان حضور داشته باشند. هم‌چنین بازی Flight Simulator آزمایش بسیار قابلی برای سرویس ابری و موردانتظار Azure محسوب شود.

 

 

بازی Microsoft Flight Simulator طبق اعلام شرکت مایکروسافت قرار است تا در تاریخ سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه تابستان جاری به‌صورت انحصاری برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و سپس برای ایکس باکس در تاریخی نامعلوم و احتمالا در اوایل سال جاری میلادی برای کنسول ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه شود.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال تجربه‌ای در زمینه عناوین شبیه‌سازی رانندگی و خلبانی نظیر سری بازی‌های Gran Turismo و یا نسخه‌های قبلی بازی Flight Simulator داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

برچسب ها: Microsoft Flight Simulator
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.