رونمایی از نسخه بازسازی شده بازی Prince of Persia: The Sands of Time آنطور که شرکت Ubisoft انتظارش را داشت پیش نرفت. سالهای زیادی است که طرفداران این مجموعه منتظر معرفی نسخهای جدید از این سری هستند و در نهایت به معرفی یک نسخه بازسازی شده از عناوین قبلی هم رضایت دادند اما زمانی که تریلر نسخه بازسازی نسخه اول این سری بازی رونمایی شد، بسیاری از هوادارن از جلوههای بصری قدیمی و تاریخمصرف گذشته بازی ناامید شدند.
استودیو Ubisoft India، که متشکل از استودیوهای واقع در دو شهر بمبئی و پونا است، طی یک مصاحبه اعلام کرده است که جلوههای بصری پیاده شده در نسخه بازسازی بازی Prince of Persia در واقع یک «سبک هنری منتخب» بوده و ناشی از محدودیتهای زمانی یا مالی نیست. توسعهدهندگان قصد داشتند جلوههای بصری متفاوتی برای بازی انتخاب کنند تا آن را از سایر بازیها متمایز کرده باشند.
کارگردان بازی، یعنی پیر سیلوین-گایرز (Pierre Sylvain-Gires) در این رابطه چنین توضیح میدهد:
اگر شما یک بازی را که در اصل 17 سال پیش ساخته شده بود، انتخاب کنید و تصمیم به بازسازی بگیرید، قطعاً میدانید که از لحاظ گرافیکی و بصری جای پیشرفت زیادی وجود دارد و ما قصد داشتیم برای این بازی جلوه بصری خاصی خلق کنیم، چرا که بازی Prince of Persia: The Sands of Time یک بازی ماجراجویانه فانتزی است. روایت بازی و تمام 40 محیط مختلفی که برای تمام کردن بازی باید آنها را پشت سر بگذارید الهام گرفته شده از ماجرای "دزد بغداد" و سایر محیطهای جادویی مشابه است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که جلوههای بصری خاصی برای بازی ترتیب بدهیم تا آن را از سایر بازیها متمایز کرده باشیم. این بازی یک نسخه جدید از بازی Assassin’s Creed یا چیزی شبیه به بازی Prince of Persia 2008 نیست. باید خاص باشد. این جادو، این فانتزی از طریق نور و از طریق جلوههای بصری اشباع شده از روشنایی روایت میشود؛ به همین دلیل تعریف مجدد جلوههای بصری بازی با یک بازسازی چالشی بزرگ برای ما محسوب میشد.
نظر شما چیست؟ آیا جلوههای بصری نسخه بازسازی شده بازی Prince of Persia: The Sands of Time طبق گفته توسعهدهندگان آن، خاص و منحصربهفرد است؟