پس از ساخت نسخه ریمیک بازیهای دوم و سوم سری Resident Evil و استقبال چشمگیر بازیکنها از آنها، شرکت کپکام در جریان سال گذشته شروع تولید نسخه بازسازی شده بازی چهارم این مجموعه را تایید کرد. برکسی پوشیده نیست که بازی Resident Evil 4، یکی از محبوبترین نسخههای این سری محسوب میشود و اکثریت بازیکنها با اتفاقات و جهان آن خاطره دارند. بازی Resident Evil 4 Remake به تازگی منتشر شدهاست و تغییرات زیادی نسبت به نسخه اصلی دارد. تیم سازنده در این نسخه از ويژگیهای بصری یا مکانیزمهای تازهای در سیستم گیم پلی بازی استفاده کرده است. همچنین، به صورت رسمی تایید شد که جهان نسخه ریمیک دارای گستردگی نسبتا بیشتری است و بازیکنها آزادی عمل بیشتری را برای عبور از مناطق یا انجام ماموریتها دارا هستند.
با این حال، همچنان در این بین جزئیات دیگری پیرامون بازی Resident Evil 4 Remake وجود دارد که بازیکنها میبایست پیش از اقدام به خریداری این عنوان، از وجود آنها اطلاع داشته باشند. در این مطلب به این دسته از جزئیات میپردازیم، با ما همراه باشید.
بزرگترین تفاوتهای بازی Resident Evil 4 Remake با نسخهی اصلی
بازی Resident Evil احتمالا یکی از ماندگارترین آثار منتشر شده در تاریخ حوزه بازیهای ویدیویی به شمار میرود، اما این موضوع در مورد تمامی مکانیزمها و جوانب این بازی صدق نمیکند. در زمان انتشار نسخه ارجینال، وجود مکانیزمهایی نظیر Quick Time Events هربازیکنی را به وجد میآورد، اما این دسته از مکانیزمها صرفا متعلق به آن زمان بوده و در بازه زمانی فعلی چندان مورد استقبال واقع نمیشوند. به همین منظور، شرکت کپکام تصمیم گرفته تا این مورد را از سیستم گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake حذف کند. درصورتیکه نمیدانید رویداد Quick Time چه نوع مکانیزمی است، باید بگوییم در زمان تجربه بازی اصلی گاهی پیش میآید که برای عبور از برخی موانع یا مبارزه با باس فایتهایی نظیر کراوزر، بازیکنها میبایست در زمان مناسب و بسیار محدود یک دکمه به خصوص را فشار دهند.
طی سالیان اخیر، وجود حالت عکاسی همواره سبب افزایش میزان توجه بازیکنها به یک پروژه به خصوص شده و اشخاص همواره مدت زمان قابل توجهی را صرف عکس برداری از محیطها یا اتفاقات مختلف این دسته از عناوین میکنند. حال، شرکت کپکام در یکی از معدود نسخههای این فرنچایز، فرصت استفاده از حالت Photo Mode را برای بازیکنها در بازی Resident Evil 4 Remake فراهم کردهاست.
یکی از مرموزترین شخصیتهای حاضر در جهان این بازی، The Merchant محسوب میشود. این شخصیت را میتوان به عنوان یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین NPCهای بازی Resident Evil 4 معرفی کرد. همانطور که انتظار میرود، در نسخه ریمیک نیز شاهد بازگشت این شخصیت هستیم و پروتاگونیست بازی به صورت مکرر و در زمان انجام ماموریتها، با او برخورد کرده و میتواند از طریق تعامل با The Merchant اقدام به خریداری آیتمهای مختلف یا ارتقا سلاحها کند. از طرفی، بازیکنها میتوانند برخی آیتمهای کسب شده را نیز به این NPC بفروشند و با پول کسب شده، موارد دیگری را خریداری کنند. در بازی Resident Evil 4 Remake، کپکام از صدا پیشه متفاوتی برای این شخصیت استفاده کرده است.
بازی Resident Evil 4 Remake دارای حالتها و سیستمهای کنترل مختلف است. بازیکنان میتوانند محیط دید، نوع حرکت شخصیت و بسیاری از گزینههای مربوط به مکانیکهای کنترلر شخصیت را در بازی شخصیسازی کنند.
شرکت کپکام در زمان ساخت نسخه ریمیک بازیهای دوم و سوم مجموعه Resident Evil، برخی از محتواهای داستانی و گیم پلی نسخه ارجینال این عناوین را حذف کرد. با این وجود،هیچ بخشی از داستان و رخدادهای نسخه اصلی از بازی Resident Evil 4 Remake حذف نشده است. از طرفی، بازی Resident Evil 4 Remake دارای محتواهای فرعی جدیدی نیز است و بیشتر از هرزمانی، میتواند بازیکن را درگیر داستانها و محتواهای مختلف کند. البته فعالیتهای جانبی این پروژه صرفا محدود به کشتن دشمنان یا حمل و تحویل دادن آنها به The Merchant میشود.
بازی Resident Evil 4 یکی از طولانیترین نسخههای این فرنچایز است. با توجه به اینکه هیچ محتوایی از بازی Resident Evil 4 Remake حذف نشده و فعالیتهای جانبی دیگری نیز به بازی افزوده شده است، زمان مورد نیاز برای به پایان رساندن این بازی چیزی بین ۱۲ تا ۲۲ ساعت است.
از بازیهای سری Resident Evil همواره به عنوان آثاری که بازیکنها میتوانند برای چندین بار مشغول تجربه آنها شوند، مطرح هستند. شرکت کپکام این موضوع را برای بازی Resident Evil 4 Remake حفظ کرده و برای تحقق این هدف، حالت نیو گیم پلاس را به بازی افزوده است. حالت New Game Plus از زمان انتشار بازی در دسترس قرار دارد و برخلاف بسیاری از پروژهها، در قالب آپدیتهای پس از عرضه منتشر نشد.
یکی از حالتهای بسیار محبوب طراحی شده برای سری Resident Evil، بدون شک حالت The Mercenaies است. از آنجا که شرکت کپکام حالت مذکور را در نسخه ریمیک بازی سوم قرار نداد، بسیاری از طرفداران نگران عدم وجود آن در بازی Resident Evil 4 Remake بودند. با این حال میدانیم که هیچگونه نگرانی نباید در این مورد وجود داشته باشد، چراکه شرکت سازنده وجود حالت مزدوران را در این بازی تایید کرده است. باید خاطر نشان کرد که این حالت از زمان عرضه بازی در دسترس قرار ندارد و با یک فاصله زمانی نامشخص، در قالب آپدیت به بازی اضافه خواهد شد. گفته میشود که احتمالا پس از یک یا دو ماه فاصله، این حالت به نسخه ریمیک بازی چهارم این سری اضافه میشود.
مشابه با بازی اصلی، در نسخه ریمیک نیز چاقوها نقش اثرگذاری را در گیم پلی بازی دارا هستند. در این نسخه اشخاص از چاقوها صرفا برای ضربه زدن به زامبیها استفاده نخواهند کرد، بلکه با استفاده از آنها میتوانند حملات دشمنان را Parry کنند. این موضوع حتی در مورد مقابله با دشمنانی مانند Chainsaw Man یا تبرهایی که به سمت پروتاگونیست بازی پرتاب میشوند، صدق میکند. شایان ذکر است که پری کردن تمامی حملات دشمنان، سبب کاهش میزان دوام و پایداری چاقوهایتان خواهد شد. از طرفی، در بازی Resident Evil 4 Remake میتوانید تا چندین چاقو را به صورت همزمان به همراه داشته باشید.
یکی از ویژگیهای جدید و برجسته بازی Resident Evil 4 Remake، اضافه شدن مکانیکهای مخفی کاری به گیم پلی بازی محسوب میشود. در جریان این نسخه، پروتاگونیست بازی میتواند به آرامی حرکت کند و بدون نیاز به مقابله با دشمنان، از مناطق مختلف بگذرد. علاوهبر این، اضافه شدن سلاحهایی نظیر Bolt Thrower سبب شده تا بازیکنها بتوانند از فواصل نسبتا دورتر و به صورت مخفیانه اقدام به کشتن دشمنان کنند. البته همچنان تمرکز اصلی سیستم گیم پلی بازی روی مقابله تن به تن با دشمنان و القا حس تنش و هیجان هر مبارزه به بازیکن قرار دارد.
بازی Resident Evil 4 Remake برای کامپیوتر و کنسولهای پلی استشین 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر شده است. برای خرید این بازی اینجا کلیک کنید.