بزرگ‌ترین تفاوت‌های بازی Resident Evil 4 Remake با نسخه‌ی اصلی

بزرگ‌ترین تفاوت‌های بازی Resident Evil 4 Remake با نسخه‌ی اصلی

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
1 سال و 21 روز پیش

در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی عناوین متعددی را می‌توان نام برد که موفق به جلب رضایت و تحسین اکثریت بازیکن‌ها در سرتاسر دنیا شده‌اند. بازی 4 Resident Evil یکی از این موارد محسوب می‌شود. شرکت کپکام طی سالیان اخیر با ساخت بازی Resident Evil 2 Remake و بازی Resident Evil 3 Remake  موفق شد تا ضمن ایجاد تغییرات مختلف در این عناوین، بازیکن‌های بی‌شماری را مجددا به آن‌ها جذب کند. پس از انتشار شایعات متعدد، سرانجام در جریان سال گذشته تایید شد که  بازی Resident Evil 4 Remake نیز در حال توسعه است و کاربران پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس قادر خواهند بود تا به تجربه این عنوان بپردازند.

 

از آن‌جا که فاصله زمانی نسبتا اندکی تا انتشار رسمی بازی Resident Evil 4 Remake باقی مانده، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی برخی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های موجود میان این عنوان با نسخه اصلی بازی Resident Evil 4 بپردازیم.

 

اتمسفر دلهره آور

با توجه به تریلرهای رسمی منتشر شده از بازی Resident Evil 4 Remake می‌دانیم که تیم سازنده تمام تلاشش را به منظور دلهره آورتر کردن اتمسفر کلی بازی به کار گرفته است. طراحی کلی نسخه ریمیک کاملا مشابه با نسخه اصلی محصول سال 2005 است، اما دارای فضا و جوی تاریک‌تر و شوم‌تر خواهد بود. محیط‌های جهان بازی این‌بار دارای میزان نور کمتری هستند و تمامیت اتمسفر بازی در هر لحظه اضطراب و تنش به خصوصی را به بازیکن‌ها القا خواهد کرد. طراحی جزئیات محیطی و بصری در کنار انیمیشن‌های مرتبط با شخصیت‌های حاضر در این عنوان نیز شدیدا روی القا حس مذکور مؤثر هستند.

 

راه‌ها و اتاق‌های جدید

شرکت کپکام در زمان ساخت نسخه ریمیک شده بازی Resident Evil 3 ریسک دریافت انتقادات فراوان را به جان خرید و برخی از بخش‌های مهم بازی ارجینال را از نسخه ریمیک حذف کرد. با این حال، حجم انتقادات شکل گرفته به حدی بود که این شرکت ژاپنی تصمیم به عدم پیش‌روی از روالی مشابه در روند توسعه بازی Resident Evil 4 Remake گرفت. در این پروژه نه تنها بخش‌های مختلفی از جهان بازی حذف نشده، بلکه بازیکن‌ها قادر خواهند تا برای دسترسی به مناطق گوناگون آن از راه‌های جدیدی عبور کنند یا در اتاق‌هایی که برای اولین بار در بازی Resident Evil 4 قرار گرفته‌اند، مشغول کاوش شوند. گفته می‌شود که در بخش Island بازی، بازیکن‌ها بیشتر از هرزمانی می‌توانند به صورت آزادانه مشغول یافتن راه‌های جدید یا گشت و گذار در محیط به منظور انجام امور مختلف شوند.

حرکت کردن در هنگام نشانه گیری

شکی وجود ندارد که نسخه‌ی اصلی بازی Resident Evil 4 با استفاده از دوربین قرار گرفته در قسمت بالا شانه پروتاگونیست، یک انقلاب بزرگ را در بازی‌های سبک وحشت و بقا ایجاد کرد. اما یکی از ایرادات اصلی این عنوان، عدم توانایی شخصیت اصلی بازی در زمینه راه رفتن حین نشانه گیری با سلاح‌ها محسوب می‌شد. این موضوع در نسخه ریمیک بازی به صورت کامل برطرف شده و بازیکن‌ها می‌توانند هر دو فعالیت مذکور را به صورت هم‌زمان انجام دهند.

 

دفع کردن حملات دشمنان

مطابق اطلاعات موجود، می‌دانیم یکی از مکانیزم‌های تازه اضافه شده به سیستم گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake امکان دفع کردن (Parry کردن) حملات دشمنان مختلف است؛ بازیکن‌ها حتی قادر خواهند بود تا حملات Chainsaw Man را صرفا با استفاده از یک چاقو دفع کنند. این موضوع مشخصا تاثیر قابل توجهی را روی کلیت گیم پلی بازی و شیوه انجام مبارزات با انواع دشمنان خواهد داشت.

 

حمل چندین چاقو به صورت هم‌زمان

برخلاف نسخه اصلی،‌ در نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4 شخصیت لیان کندی می‌تواند به صورت هم‌زمان چندین چاقو را حمل کند. به لطف اضافه شدن این ویژگی بازیکن‌ها دیگر نیازی به نگرانی در مورد شکسته شدن احتمالی چاقوهایشان در زمان انجام فعالیت‌های مختلف نخواهند داشت.

 

 

نسخه ریمیک بازی‌ Dead Space و بازی Resident Evil 2 │ کدام یک بهتر است؟

عدم وجود رویدادهای Quick-Time

یکی از برجسته‌ترین تغییرات نسخه ریمیک بازی Resident Evil در قیاس با نسخه ارجینال، عدم استفاده از رویدادهای Quick-Time به شمار می‌رود. درصورتی‌که به خاطر داشته باشید، این دسته از رویدادها جز ارکان اساسی گیم پلی بازی ارجینال محسوب می‌شدند و بازیکن‌ها برای انجام امور مختلفی نظیر پریدن از روی یک مانع یا انجام مبارزه‌شان با جک کراوزر نیاز داشتند تا در زمان مناسب دکمه یا دکمه‌هایی را در لحظه و با نهایت سرعت فشار دهند. لازم به ذکر است که حذف این رویدادها از نسخه ریمیک سبب شده تا نبرد لیان کندی و کراوزر با استفاده از چاقوها، این‌بار روی سیستم پری کردن متمرکز باشد.

 

سیستم Crafting

مشابه با بازی Resident Evil Village، در بازی Resident Evil 4 Remake نیز سیستم Crafting نقش بسیار مهمی را در سیستم گیم پلی ایفا می‌کند. بازیکن‌ها می‌توانند Herbهای مختلفی را با به منظور افزایش اثر گذاری با یک‌دیگر ترکیب کرده یا به لطف سیستم مذکور مشغول ساخت مهمات یا سایر آیتم‌ها شوند. وجود امکان ساخت مهمات در این عنوان به معنی کاهش میزان مهمات قرار گرفته در مناطق مختلف جهان بازی خواهد بود و مدیریت این نوع آیتم‌ها همچنان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های قرار گرفته در مقابل بازیکن‌ها محسوب می‌شود.

گونه‌های جدید دشمنان

در کنار شخصیت Chainsaw Man، شرکت کپکام از گونه جدید دشمنان اضافه شده به بازی Resident Evil 4 Remake رونمایی کرده است. نوع جدید دشمنان تحت عنوان The Brute شناخته می‌شوند و با استفاده از یک چکش نسبتا بزرگ همه چیز را تخریب می‌کنند. این‌گونه به نظر می‌رسد که موارد مطرح شده، تنها دشمنان جدید و اضافه شده به نسخه ریمیک نبوده و بازیکن‌ها می‌بایست انتظار سوپرایزهای متعددی را داشته باشند.

 

سلاح‌های جدید

نسخه اصلی بازی Resident Evil 4 دارای تنوع سلاحی قابل قبولی بود و بازیکن‌ها می‌توانستند از میان طیف نسبتا گسترده‌ای از سلاح‌ها، یک مورد را به منظور مقابله با دشمنان انتخاب کنند. با این وجود، شرکت کپکام از اضافه شدن سلاح‌های جدید به نسخه ریمیک خبر داده و دست کم می‌دانیم که یکی از آن‌ها، سلاح Bolt Thrower خواهد بود. این مورد کاملا مشابه با Crossbow عمل کرده و احتمالا تاثیر زیادی را روی پیش‌روی در جریان بازی به صورت مخفیانه دارد. در حال حاضر، اطلاعات بیشتری در مورد سایر سلاح‌های جدید و اضافه شده به بازی Resident Evil 4 Remake در دسترس نیست.

پیشروی مخفیانه

در سیستم گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake برخی مکانیک‌های مرتبط با پیشروی مخفیانه به بازی اضافه شده و لیان کندی این‌بار می‌تواند به صورت مخفیانه از دشمنان عبور کرده یا بدون ایجاد هرگونه سر و صدا، آن‌ها را از بین ببرد. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان از این مکانیک برای کشتن دشمنانی نظیر Chainsaw Man استفاده کرد یا خیر. بدون شک اضافه شدن چنین مکانیکی به گیم پلی بازی سبب می‌شود تا بازیکن‌ها گاهی حتی به منظور ایجاد تنوع در شیوه بازی کردن‌شان، رو به استفاده از آن‌ها بیاورند و خودشان را درگیر چالش‌های تازه‌تری کنند.

 

افزایش اثرگذاری شخصیت اشلی روی داستان

اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور ایالات متحده و شخصی که لیان کندی وظیفه دارد تا او را نجات دهد، نقش مهم‌تر و اثر گذارتری را در جریان اتفاقات نسخه ریمیک خواهد داشت. در بازی Resident Evil 4 Remake دیگر نمی‌توانید او در مناطق مختلف را رها کرده و مشغول پاکسازی و کشتن دشمنان شوید؛ چراکه در این نسخه اشلی به صورت پیوسته در کنار پروتاگونیست بازی قرار گرفته و حرکت خواهد کرد. با این حال، وابسته به شرایط محیطی همچنان می‌توانید به او بگویید که نزدیک‌تان بماند یا با فاصله نسبتا بیشتری حرکت کند. همچنین درصورتی‌ که اشلی ربوده شود، می‌توانید با شلیک کردن به دشمنان او را نجات دهید. البته اگر نسبت توانایی‌تان در تیراندازی دچار شک و تردید هستید، بهتر است که از فواصل نزدیک و با Melee Attack دشمنان را از پا درآورید.

درجه سلامتی اشلی

در نسخه ارجینال شخصیت اشلی دارای یک نوار سلامتی به خصوص بود و اگر صدمه نسبتا زیادی را دریافت می‌کرد، کشته می‌شد و بازیکن مجبور بود تا بازی را از چکپوینت قبلی مجددا آغاز کند. در نسخه ریمیک نوار سلامتی این شخصیت به صورت کامل حذف شده است، اما این‌بار درصورتی‌که صدمات زیادی به او وارد شود، وارد حالت Downed خواهد شد. باید خاطر نشان کرد که اگر دشمنان مجددا در حالت Downed به سمت اشلی حمله کرده و ضرباتی را به او وارد کنند، اشلی به صورت کامل روی زمین افتاده و بازیکن‌ها می‌بایست برای احیا کردن او اقدام کنند. در قدم آخر، پس از این مورد دریافت هرگونه صدمه و ضربه سبب کشته شدن اشلی خواهد شد.

 

هم‌تیمی شدن با اشلی

اگر به خاطر داشته باشید، در بازی Resident Evil 4 شخصیت اشلی در انجام امور مختلفی نظیر باز کردن مسیر به بازیکن‌ها کمک می‌کرد. بازی Resident Evil 4 Remake شده این عنوان میزان کارایی اشلی را بیشتر از هرزمانی کرده و این‌بار او می‌تواند از زیر برخی موانع به منظور باز کردن درها از سمت دیگر عبور کند. پیش از ملاقات کردن با اشلی، بازیکن‌ها با درهای قفل شده این چنینی متعددی مواجه خواهند شد و این احتمال وجود دارد که بسیاری از اشخاص به منظور باز کردن آن درها و کاوش در مناطق غیرقابل دسترس گذشته، به بخش‌های ابتدایی بازگردند. مشابه با بازی اصلی، در این نسخه اشلی همچنین می‌تواند به تنهایی از نردبان‌ها بالا و پایین برود!

ماموریت‌های جانبی

یکی از ویژگی‌های جدید اضافه شده به بازی Resident Evil 4 Remake در مقایسه با نسخه پیشین، اضافه شدن ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی است. البته محتواهای اضافه شده به جهان بازی تنوع گسترده‌ای نداشته و صرفا به حل کردن پازل‌ها یا از بین بردن دشمنان محدود می‌شود. فعالیت‌های فرعی این بازی تا حدودی مشابه با بازی Resident Evil Village خواهند بود؛ در بازی هشتم این مجموعه، بازیکن‌ها با انجام ماموریت‌های جانبی مشغول جمع‌آوری برخی آیتم‌ها برای The Duke به منظور ارتقا سطح سلاح‌هایشان می‌شدند. هنوز مشخص نیست که Side Questsهای نسخه ریمیک شامل موارد دیگری نیز خواهد بود یا خیر.

 

پرک‌های مخصوص Attache Case

وفادارترین و بهترین همراه لیان کندی در طول بازی، Attache Case محسوب می‌شود. در جریان بازی Resident Evil 4، لیان کندی می‌تواند به لطف Attache Case تمامی سلاح‌ها و مهماتش را به صورت هم‌زمان همراه با آیتم‌های مرتبط با سلامتی‌اش حمل کند. با این وجود، بازی Resident Evil 4 Remake شامل انواع مختلفی از Attache Caseها است و بازیکن‌ها می‌توانند با اضافه کردن پرک‌های (Perks) متنوع به آن‌ها، سبب تغییر برخی مکانیزم‌های بازی نظیر میزان دراپ شدن مهمات شوند. تا به این لحظه شرکت کپکام از سایر پرک‌های طراحی شده برای بازی Resident Evil 4 Remake رونمایی نکرده است.

بازی Resident Evil 4 Remake در تاریخ 24 مارچ 2023 (4 فروردین 1402) برای کامپیوتر و کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.

برچسب ها: Resident Evil 4 Remake, Resident Evil 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.