هر آنچه از بازی Spider-Man: Miles Morales می دانیم

هر آنچه از بازی Spider-Man: Miles Morales می دانیم

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 سال و 5 ماه و 12 روز پیش

در سال‌های اخیر حضور مایلز مورالز (Miles Morales) در تولیدات رسانه‌ای تصویری بسیار پررنگ‌تر شده و حالا این شخصیت طرفداران بسیار زیادی هم خارج از دنیای کمیک بوک‌ها دارد. اولین حضور جدی مایلز در بازی Marvel’s Spider-Man بود که کنترل این شخصیت در برخی مراحل به بازیکن داده می‌شد و اولین جرقه‌های رابطه او و پیتر پارکر (Peter Parker) در این بازی زده شد. از طرف دیگر، انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-verse به‌خوبی شخصیت مایلز و توانایی‌های او را به‌تصویر کشید و طرفداران جدید این شخصیت که را با قدرت‌های مختلف او به‌خوبی آشنا کرد. همه این‌ها آغاز دوران حضور پرقدرت مایلز در بازی‌، انیمیشن و فیلم‌های آینده مرتبط با دنیای مرد عنکبوتی را نوید می‌دهند. هرچند وجود مایلز مورالز در دنیای سینمایی مارول تایید شده، اما هم‌چنان هیچ اثری از وی در فیلم‌های Spider-Man دیده نمی‌شود و تا به امروز فقط چند اشاره غیر مستقیم به حضور او در دنیای سینمایی مارول شده است.

 

استودیو Insomniac Games پس از معرفی اجمالی مایلز در بازی و در نهایت گزیده شدن و افشای راز قدرت‌های ابر انسانی خود با پیتر، زمینه ساخت یک بازی یا حداقل حضور پررنگ‌تر او در کنار مرد عنکبوتی را فراهم کرده بود. بازی Spider-Man: Miles Morales خیلی زودتر از آن‌چه طرفداران تصورش را می‌کردند پروسه تولید را طی کرد و مایلز پس از وقایع بازی Spider-Mand: The City That Never Sleeps که به آغاز تمریناتش با پیتر پارکر ختم شد، در کمتر از دوسال پس از انتشار بازی Spider-Man، صاحب بازی مخصوص به خود شده و حالا باید از نیویورک برفی پیش از سال نو، در نبود پیتر پارکر (که با ظاهری باز طراحی شده در بازی حضور کوتاهی خواهد داشت) محافظت کند.

 

 

توانایی‌های ابرقهرمانی مایلز تنوع بیش‌تری نسبت به توانایی‌های پیتر پارکر دارند و همین موضوع تنوع بسیار زیادی به گیم‌پلی بازی داده است. مایلز علاوه بر قدرت‌های عنکبوتی پیتر پارکر، از قابلیت‌هایی مانند توانایی نامرئی شدن و قدرت‌های بایوالکتریسیته هم برخوردار است.

 

ترکیب قدرت‌های بایوالکتریسیته مایلز با ضربات مشت و لگد و تارهای او، هر دشمن کوچک و بزرگی را از پا در خواهد آورد و احتمالا عادت کردن به این قدرت و یادگیری نحوه کنترل آن، به مرور زمان در بازی رخ خواهد داد.

 

هسته اصلی گیم‌پلی بازی همان فرمول بازی قبلی این مجموعه است. مبارزات بازی عموما از جاخالی دادن و مبارزه عادی با دشمنان تشکیل شده است و در این میان توانایی‌های مخصوص مایلز می‌توانند تفاوت‌های دو بازی را رقم بزنند.

 

 

استودیو Insomniac با عرضه لباس Bombastic Bag-Man برای بازی Marvel’s Spider-Man ثابت کرد که به خواسته‌های طرفداران اهمیت زیادی می‌دهد و در بازیSpider-Man: Miles Morales هم این رویه را ادامه خواهد داد. این استودیو وجود لباس مخصوص مایلز در فیلم Spider-Man: Into the Spider-verse با حالت‌های انیمیشنی مخصوص این انیمیشن و لباس Spider-Cat را در بازی تایید کرده است. البته لباس‌های بسیار بیش‌تری در بازی وجود خواهند داشت ولی بعید است با وجود چنین گزینه‌های وسوسه کننده‌ای کسی به‌سمت آن‌ها برود. البته امکان استفاده از سبک انیمیشنی لباس فیلم Spider-Man: Into the Spider-verse برای تمام لباس‌های بازی وجود دارد.

 

مانند بازی قبلی، هر لباس قدرت‌های مخصوص به‌خود را خواهد داشت و در مبارزات بازی به کمک مایلز خواهد آمد.

 

 

بازی Spider-Man: Miles Morales را می‌توان به عنوان اولین عنوان انحصاری بزرگ پلی استیشن 5 دانست و استودیو Insomniac از بسیاری از قابلیت‌های جدید کنسول قدرتمند سونی در این بازی بهره برده است. جزئیات گرافیکی بازی برای یک عنوان جهان باز به‌شدت بالا است، اما بسیاری از آن‌ها ممکن است از چشم بازیکنان دور بمانند. علاوه بر بافت‌های بسیار با کیفیت و نورپردازی نسل بعدی که نمونه‌ بسیار خوبی برای درک قدرت کنسول‌های نسل بعدی هستند، جزئیاتی مانند نخ کش شدن لباس‌های نخی مایلز و یا متفاوت بودن جنس پارچه بخش‌های مختلف لباس او که تنها در بخش Photo Mode بازی قابل مشاهده هستند هم در بخش‌های مختلف بازی دیده می‌شوند و هر چه بیش‌تر زوم کنید، جزئیات گرافیکی بیش‌تری وجود خواهد داشت.البته این جزئیات ریز گرافیکی تنها به جنس لباس‌های مایلز ختم نمی‌شوند و تکنولوژی Ray Tracing هم در بخش‌های مختلف محیط شهر نیویورک و حتی قسمت‌هایی از لباس عنکبوتی مایلز هم استفاده شده است.

 

قابلیت‌های جدید کنترلر DualSense هم حضور پر رنگی در جریان گیم‌پلی بازی خواهند داشت. برای مثال، ماشه‌های تطبیق پذیر این کنترلر حس مقاومت تار‌های عنکبوت را به بازیکن منتقل خواهند کرد و قابلیت بازخورد سه بعدی (Haptic Feedback) هم ضربات بایوالکتریکی مایلز را برای بازیکن شبیه سازی خواهد کرد. این‌ها تنها بخشی از استفاده‌های بازی Spider-Man: Miles Morales از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس هستند.

 

مشخصا چنین ویژگی‌هایی در نسخه پلی استیشن 4 بازی وجود نخواهند داشت. با این وجود بازی از جهات مختلف نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است.

 

بازی Spider-Man: Miles Morales در تاریخ 22 آبان برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. نسخه پلی استیشن 5 این بازی در همین تاریخ در مناطق آمریکای شمالی و اقیانوسیه و در روز 29 آبان، در دیگر مناطق منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها: Spider-Man: Miles Morales
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.