بازی Spider-Man: Miles Morales یکی از بازیهای زمان عرضه پلی استیشن 5 است که موفق شد بازخوردهای نسبتا مثبتی را چه از سوی منتقدین و چه از سمت مخاطبان دریافت کند. یکی از نکاتی که هواداران ، به ویژه کاربران نسخه پلی استیشن 5 انتظار اضافه شدن و دردسترس قرار گرفتن آن را دارند؛ بهره بردن از قابلیت Ray Tracing در حین اجرا بازی با نرخ 60 فریم برثانیه است. موضوعی که سرانجام امروز استودیو Insomniac آن را به واقعیت تبدیل کرد.
پیش از این بازیکنان تنها میتوانستند بازی را روی دو حالت اجرا کنند. اولین حالت این امکان را به شما میداد که بازی را با کیفیت 4K و قابلیت Ray Tracing اجرا کنید، اما در عوض نرخ فریم بازی روی ۳۰ قفل میشد. راه دوم هم به بازیکن تنها امکان اجرای بازی در کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را میداد. در حالی که قابلیت Ray Tracing در این انتخاب غیرفعال میشد.
اما حال با بروزرسانی 1.007.001، میتوانید بازی را به راحتی با نرخ 60 فریم برثانیه، کیفیت 4K و Ray Tracing فعال تجربه کنید.
طبق بررسیهایی که وبسایتهای معتبر درباره قابلیت Ray Tracing و چگونگی اجرا آن روی بازی Spider-Man: Miles Morales داشتهاند، به نظر میرسد این قابلیت به خوبی روی بازی پیاده شده است. نتایج به طور کلی به اجرا عالی این قابلیت در تمام محیطهای بازی اشاره میکنند. حتی لباسهایی که شخصیت اصلی بازی به تن میکند هم در قسمتهایی توانایی به رخ کشیدن این قابلیت به خاطر براق بودن سطحشان را دارند.
قابلیت Ray Tracing باعث میشود تا انعکاس محیط در سطوح براق، دیده شود. برای مثال، میتوانید انعکاس شهر را در شیشه پنجرههای شهر بازی Spider-Man: Miles Morales به وضوح ببینید.
بازی Spider-Man: Miles Morales همین حالا برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دردسترس است.