مایکروسافت به واقعیت مجازی اهمیت نمی دهد

مایکروسافت به واقعیت مجازی اهمیت نمی دهد

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 سال و 4 ماه و 28 روز پیش

کنسول ایکس باکس در نسل هشتم کاملا در جنگ پلتفرم‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی عقب مانده است و تا به امروز مایکروسافت اقدامی برای ورود به این عرصه از خود نشان نداده است، به‌صورتی‌‌که مایکروسافت هیچ سرمایه‌گذاری یا نقشه‌ای برای ساخت و توسعه یک هدست یا یک دستگاه مختص این عرصه در دست ندارد، درست برخلاف رقیب دیرینه خود یعنی سونی که با هدست مخصوص خود یعنی PS VR توانست در ابتدای سال جاری سر و صدای زیادی بوجود آورد.


با توجه این موضوع که مایکروسافت در گذشته قرارداد همکاری را با شرکت Oculus که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت این‌گونه تکنولوژی محسوب می‌شود، منعقد کرده بود، ما شاهد این امر بودیم که تمام کاربران پلتفرم واقعیت مجازی Oculus Rift در زمان خریداری کنسول خود یک عدد کنترلر ایکس باکس وان نیز دریافت می‌کردند و قادر بودند بازی‌های کنسول ایکس باکس وان را درون هدست‌های خود استریم کنند.


با توجه به این همکاری‌ها میان این دو شرکت بسیاری از تحلیل‌گران بر این نظر بودند که شرکت مایکروسافت دیر یا زود وارد عرصه تولید دستگاه‌ها و یا هدست‌های واقعیت مجازی خواهد شد و بسیاری این عقیده را داشتند که این هدست در زمان معرفی کنسول ایکس باکس وان ایکس معرفی خواهد شد اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد و تا به امروز نیز ما شاهد هیچ‌گونه فعالیتی از سوی مایکروسافت در این زمینه نبوده‌ایم، اما به‌تازگی رییس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) بیان کرد که دلیل این موضوع بسیار ساده و مختصر است.


اسپنسر در خلال همایش X019 به سایت خبری Stevivor گفت:

 بخش اعظمی از مخاطبان و مشترکان ما این موضوع را می‌دانند که اگر زمانی خواستند به‌تجربه عناوین واقعیت مجازی بپردازند، کجا می‌توانند این پلتفرم‌ها را پیدا کنند. ما شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از مخاطبان این زمینه از بازی‌های ویدیویی در پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و دیگر کنسول‌های بازی درحال تجربه این‌گونه بازی‌ها هستند، پس توسعه و ساخت یک هدست جداگانه توسط مایکروسافت برای رقابت در این عرصه یک امر بیهوده به‌شمار می‌آید.


اسپنسر هم‌چنین در مورد نتیجه‌گیری از این بحث‌های مطرح شده و ورود نکردن مایکروسافت به زمینه واقعیت مجازی در نسل نهم کنسول‌های بازی، اضافه کرد:

من به‌شخصه چند مشکل با پلتفرم واقعیت مجازی دارم، این هدست‌ها فضا را به‌حالت ایزوله و بسته در می‌آورند در صورتی‌که دید من به بازی‌ها به‌چشم یک تجربه چندین نفره و درکنار یکدیگر است. در کل ما به خواسته‌های مشتریان و مخاطبین به‌سرعت گوش‌فرا می‌دهیم و به‌آنچه که آن‌ها تقاضا دارند جامع عمل می‌پوشانیم، اما در بین مخاطبین کنسول ایکس باکس تقریبا هیچ‌کس خواستار تجربه بازی‌های واقعیت مجازی نیست.


اگرچه همیشه این احتمال وجود دارد که با پیش‌رفت و موفقیت اقتصادی این هدست‌های واقعیت مجازی، مایکروسافت به‌سرعت از این حرف‌های خود عقب نشینی کند و وارد این عرصه شود، که بعید بنظر نمی‌رسد.

برچسب ها: مایکروسافت
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.