شخصیت اصلی بازی Mass Effect 4 چه کسی خواهد بود؟

شخصیت اصلی بازی Mass Effect 4 چه کسی خواهد بود؟

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 سال و 3 ماه و 8 روز پیش

استودیو Bioware با انتشار تریلر رونمایی از قسمت بعدی بازی Mass Effect (که احتمالا با نام Mass Effect 4 شناخته خواهد شد) سوالات بسیار زیادی در ذهن طرفداران این مجموعه ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد وقایع این بازی مدت کوتاهی پس از پایان بازی Mass Effect 3 اتفاق خواهند افتاد و حتی این احتمال وجود دارد که کاپیتان شپرد (Shepard) باز هم به عنوان شخصیت اصلی و قابل بازی در قسمت چهارم حضور داشته باشد. پیدا کردن علامت N7 معروف زره شپرد احتمال وقوع چنین اتفاقی را افزایش داد، اما هنوز هم مشخص نیست که چه شخصیتی پروتاگونیست اصلی بازی Mass Effect 4 خواهد بود. علاوه بر احتمال معرفی یک شخصیت جدید در این بازی، ممکن است یکی از شخصیت‌های مهم سه گانه اورجینال به عنوان شخصیت اصلی داستان قسمت چهارم در این بازی حضور داشته باشند. همانطور که در تریلر این بازی هم به آن اشاره شد، در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی کاپیتان شپرد، لیارا تسونی (Liara T’soni) است.

لیارا یکی از معدود دوستان کاپیتان شپرد است که از اولین قسمت این مجموعه در داستان بازی حضور فعال داشته و در میان طرفداران هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. سوال اصلی این است که آیا بازیکنانی که همیشه لیارا را به عنوان یک همراه قابل اعتماد کنار خود داشته‌اند، می‌توانند با محدودیت‌هایی که انتخاب او به عنوان شخصیت اصلی ایجاد می‌کند کنار بیایند یا نه.

 

یکی از اولین مشکلاتی که سر راه بازیکن‌ها قرار می‌گیرد، غیرقابل شخصی سازی بودن چهره و جنسیت لیارا است. برای مثال، نژاد آساری (Asari) نژادی است که جنسیت برایش معنایی ندارد و مردم این نژاد می‌توانند به انتخاب خود با هر نژاد و جنسیتی رابطه برقرار کنند و این موضوع به کلی قابلیت انتخاب جنسیت لیارا توسط بازیکنان را منتفی می‌کند. علاوه بر این موضوع، شخصیت، ظاهر و اهداف لیارا در بازی‌های قبلی شکل گرفته‌اند و تغییر آن‌ها توسط بازیکنان عملا غیرممکن است. اگرچه شپرد هم تقریبا شرایطی مشابه لیارا دارد و تمامی ورژن‌هایی که از او توسط بازیکنان با انتخاب‌های مختلف شکل گرفته‌اند، در نهایت به عنوان یکی از 10 اسپکتر (Spectre) در شورای سیتادل برگزیده شده و سرنوشت بشریت را رقم می‌زند.

 

اگرچه این‌که بازیکنان می‌توانند با تصمیمات خود میزان خوب یا شر بودن (نسبی) شپرد را تعیین کنند، این شخصیت در مجموع از خصوصیات اخلاقی مشخصی دارد که شخصیت او را شکل می‌دهند. این قضیه می‌تواند درباره لیارا هم صدق کند. لیارا که در ابتدای داستان سه گانه اصلی، شخصیتی آرمان گرا و آرام داشت، در نهایت تبدیل به یک Shadow Broker بسیار قدرتمند می‌شود. آن‌ها یاغیانی هستند که تحت نظر هیچ سازمان یا شورای کهکشانی قرار ندارند و اطلاعات و راز‌های بسیار با ارزشی که به دست می‌آورند را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشند. با توجه به این موضوع، شخصیت لیارا می‌تواند در آینده باز هم با تغییرات زیادی همراه باشد و تاثیر انتخاب‌های بازیکن روی شخصیت و سرنوشت لیارا تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شپرد خواهند داشت.

 

طول عمر بسیار طولانی لیارا هم می‌تواند یکی دیگر از مزیت‌های حضور پررنگ او در بازی بعدی مجموعه باشد. لیارا در قسمت اول مجموعه 106 سال داشت، اما هنوز هم یک آساری بسیار جوان در سال‌های ابتدایی زندگی‌اش تلقی می‌شد. این طول عمر بسیار طولانی می‌تواند به سازندگان آزادی عمل زیادی برای تعریف یک داستان عظیم در دوره‌های زمانی مختلف بدهد. البته ممکن است این موضوع روی زمان پیدا شدن سفینه شپرد هم تاثیر بگذارد و فاصله میان اتفاقات پایان قسمت سوم و آغاز داستان قسمت چهارم را افزایش دهد.

از آن جایی که بازیکنان در قسمت اول مجموعه هنوز با هیچ یک از نژاد‌های فضایی آشنایی نداشتند، حضور شپرد به عنوان یک شخصیت قابل بازی از نژاد انسان‌ها برای آغاز کار ضروری بود. البته این تصمیم کمک شایانی به پرداختن به سال‌های اولیه حضور انسان‌ها در شورای سیتادل و اولین تماس آن‌ها با نژادهای فضایی ناشناخته کرد. اما دیگر لزومی برای حضور یک شخصیت از نژاد انسان‌ها به عنوان پروتاگونیست اصلی مجموعه نیست. حالا طرفداران مجموعه Mass Effect با تمامی نژادهای فضایی شناخته شده آشنایی دارند. مخصوصا نژادهای مهمی مانند آساری که در تمامی اتفاقات داستان این مجموعه حضور داشته‌اند و بازیکنان مشکلی برای هم ذات پنداری با مردم این نژاد نخواهند داشت.

 

البته دست استودیو Bioware برای انتخاب شخصیت قابل بازی قسمت چهارم مجموعه کاملا باز است. حتی این امکان وجود دارد که حق انتخاب از میان شخصیت‌هایی مانند لیارا، گروس واکارین (Garrus Vakarian) و تالی زورا (Tali’Zorah) به بازیکن داده شود. از آن جایی که چهره تالی تقریبا هیچوقت در بازی‌های قبلی نمایش داده نشده است، او می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای سازندگان باشد تا به راحتی وجود قابلیت‌های شخصی سازی چهره شخصیت اصلی را در بازی قرار دهند.

 

در تریلر منتشر شده از این بازی مشخص شد که استودیو Bioware داستان این مجموعه را از پایان نابودی (Destroy) قسمت سوم ادامه خواهد داد و احتمالا تصمیمات دیگری از قبیل مشخص کردن سرنوشت برخی از شخصیت‌ها، برای پر کردن حفره‌های داستانی و تسهیل پروسه ادامه داستان این مجموعه انجام خواهد داد. البته هر تصمیمی که درباره انتخاب یکی از پایان‌های قسمت سوم برای ادامه داستان مجموعه گرفته شود، آن چنان اهمیتی برای طرفداران نخواهد داشت. پایان‌هایی که تفاوت آن‌چنان زیادی با یکدیگر نداشتند و صدای اعتراض بسیاری از طرفداران این بازی را درآورند. اگرچه ممکن است تصمیماتی که استودیو Bioware در رابطه با سرنوشت شخصیت‌ها در بازی قبلی و ادامه داستان اتخاذ می‌کند، باز هم با اعتراض طرفداران مواجه شود.

 

انتخاب یکی از شخصیت‌هایی که حالا پشتوانه داستانی قدرتمندی دارند و در میان بازیکنان شناخته شده هستند، می‌تواند علاوه بر پرداختن به زوایای جدیدی از این شخصیت‌ها، به گرد هم آوردن شخصیت‌های مهم سه گانه قبلی در ادامه داستان مجموعه کمک شایانی کند. استودیو Bioware این فرصت را دارد تا با اجتناب کردن از خلق یک کاراکتر کاملا جدید و تلاش برای شخصیت پردازی او از صفر، یکی از شخصیت‌های پخته بازی‌های قبلی را به عنوان پروتاگونیست بازی بعدی این مجموعه معرفی کند و به راحتی داستان این مجموعه را با همان شخصیت‌های قبلی ادامه دهد.

 

قسمت بعدی سری بازی Mass Effect هم اکنون برای کنسول‌های نسل بعدی در دست ساخت است.

برچسب ها: Mass Effect
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.