در سالهای اخیر گزارشات زیادی از مشکلات داخلی استودیو BioWare در توسعه عناوین مختلف منتشر شدند که نتیجه آنها انتشار عناوین ناامید کنندهای مانند بازی Mass Effect: Andromeda بود. تقریبا تمامی این گزارشها دلیل اصلی این مشکلات را موتور Frostbite و نامناسب بودن آن برای توسعه عناوین نقش آفرینی میدانستند.
بهنظر میرسد این استودیو از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و قصد دارد در قسمت بازی Mass Effect موتور Frostbite را کنار بگذارد. پس از انتشار شایعات استفاده استودیو BioWare از موتور Unreal Engine 5 برای قسمت بعدی بازی Mass Effect، حالا این شایعات توسط تهیه کننده این بازی تایید شدند. برنان هولمز (Brenon Holmes) با انتشار لیست افراد مورد نیاز استودیو BioWare برای توسعه بازی، رسما اعلام کرد که این استودیو به افراد متخصص و آشنا با موتور Unreal Engine 4 و Unreal Engine 5 نیاز دارد.
البته استودیو BioWare در گذشته هم سابقه کار با موتور Unreal را داشته و سهگانه اصلی بازی Mass Effect را با موتور Unreal Engine 3 توسعه داده بود. اما تغییر موتور پایه این استودیو برای توسعه عناوین یک دهه گذشته، باعث شد تا از میان بازی Dragon Age: Inquisition، بازی Mass Effect: Andromeda و بازی Anthem، تنها اولی به موفقیت برسد. به همین دلیل شایعاتی وجود دارند که ادعا میکنند بازی Dragon Age 4 هم قرار است دوباره با موتور Frostbite ساخته شود.