بیش از یک سال از انتشار بازی The Last of Us Part II میگذرد اما هنوز هم هیاهوهای شکل گرفته حول محور داستان جنجالی بازی پایان نیافتهاند و همانطور که میدانید هنوز هم بسیاری از بازیکنان بر سر شاهکار بودن و یا بی ارزش بودن داستان بازی، در حال بحث کردن هستند. جالب است بدانید در مقطعی برخی کاربران امضای دیجیتالی جمع آوری کرده بودند تا پایان بندی و داستان بازی را تغییر دهند. اما این فقط بخش کوچک و مختصری از مخاطبان بازی بودند که چنین طرز فکری نسبت به بازی The Last of Us Part II داشتند.
رسانه Games informer به تازگی با خالق و کارگردان سری The Last of Us در استودیو ناتی داگ، یعنی نیل درکمن (Druckmann) مصاحبهای در رابطه با وضعیت بازی The Last of Us Part II داشتند و در این مصاحبه درکمن به نوعی هدف استودیو را در مقابل جهتگیری برخی مخاطبان مشخص کرد و بالاخره پس از گذشت یکسال شاهد هستم که شخصی در استودیو به صورت رسمی به واکنشهای منفی برخی مخاطبان بازی The Last of Us Part II واکنش نشان داده است. درکمن در مصاحبه توضیح داد که هیاهو پیش آمده یک مسئله امدی نبود که استودیو بتواند روی آن موج سواری کند، بلکه هدف اصلیشان نشان دادن داستانی اینچنینی بود و این واکنشهای منفی برایشان بسیار شوک آور نیز بود:
«هدف اصلی ما از ساخت داستان بازی به این شکل ناراحت کردن مردم و طرفداران نبود. هدف اصلی ما بیان و تعریف داستانی عمیق بود که برایمان بسیار ارزش داشت و معتقد بودیم که ارزشهای زیادی در آن نهفته است. به همین دلیل سالهای مهمی از زندگیمان را صرف ساختنش کردیم. اگر یادتان باشد قبل از عرضه بازی محتویاتی از آن فاش شد و این مقطع درست زمانی بود که بیشترین بازخورد منفی به ما وارد شد. همین اتفاق باعث شد ما از خودمان بپرسیم که آیا این بازی میتواند موفقیت آمیز باشد. در آن زمان واقعا نمیدانستیم که فاش شدن محتوای بازی به چه اندازه به تیم و دسترنجمان ضربه زده است.»
طبق اطلاعات منتشر شده وضعیت تیم سازندگان در استودیو ناتی داگ پس از فاش شدن محتوای بازی بسیار بد بود و حتی برخی از آنها اعتقاد داشتند که باید بازی را به طور کامل کنسل کنند. نیل درکمن نیز در وضعیت روحی بسیار بدی به سر میبرد و همکارانش باعث شدند تا این دوران سخت را بگذراند. نیل در رابطه با همکارانش اینگونه صحبت کرد:
«این افراد، کسانی هستند که من دوست دارم بیشتر از همه سربلندشان کنم، چرا که اگر بخش کوچکی از تیم در استودیو از کار ما خوششنان نیاید بهتر است من کارم را کنار بگذارم.»
همانطور که میدانید، خوشبختانه بازی The Last of Us Part II با وجود برخی مخاطبان نقاد، باز هم به عنوانی بزرگ و ماندگار تبدیل شد که صنعت بازیهای ویدیویی را دگرگون کرد و به بازیای ماندگار تبدیل شد.
نظر شما در رابطه با بازی The Last of Us Part II چیست؟ آیا این عنوان را تجربه کردهاید؟
برای دنبال کردن اخبار مربوط به عناوین پیش رو در استودیو ناتی داگ با ما همراه باشید.