اوان ولس (Evan Wells)، یکی از مدیران ناتی داگ، اخیرا در پادکستی به نام The AIAS Game Maker’s Notebook حاضر شده است و در آن صحبتهایی درباره وضعیت این استودیو و نحوه مدیریت چند پروژه به صورت همزمان کرده است. او با اشاره به لغو شدن نسخه PSP بازی Jak & Daxter در زمان ساخت بازی The Last of Us اعلام کرد:
ما زمان زیادی را برای پایان پروژه بازی Uncharted 3 صرف کردیم که نهایتا به کوتاه کردن زمان توسعه بازی The Last of Us ختم شد. ما هیچوقت به آن مرحله نرسیدیم که بتوانیم مراحل تولید دو پروژه را کاملا جدا از هم و در کنار هم پیش ببریم. میتوانم بگویم که حتی امروزه نیز قادر به انجام چنین کاری نیستیم. درست است که در حال حاضر چند پروژه را در نظر داریم، اما تنها یکی از آنها تمام توجه توسعهدهندگان را به خود جلب خواهند کرد.
او در ادامه صحبتهایش افزود که چند پروژه ناتی داگ اکنون در مرحله پیش از تولید قرار دارند و چند پروژه به تازگی از مرحله پیش از تولید خارج شدهاند:
ما نمیتوانیم دو پروژه داشتیم باشیم و صدها نفر را به آن دو واگذار کنیم. ما تنها یک پروژه را پیش میبریم و باقی پروژهها یا در مرحله پیش از تولید قرار دارند یا شاید تازه از مرحله پیش از تولید خارج شدهاند. در هر صورت ما باید تمام تمرکز خود را روی پروژه اصلی بگذاریم و تا پایان یافتن آن صبر کنیم؛ سپس توسعهدهندگان را به پروژه دیگری انتقال دهیم.
ولس در بخش دیگری از صحبتهایش اعلام کرد که ناتی داگ علاقهای به ساخت یک بازی دیگر از مجموعه بازی Uncharted ندارد. مطابق صحبتهای او، علیرغم موفقیت تمامی عناوین این فرنچایز، تیم توسعهدهنده آن دیگر آن خلاقیت قدیم را که در زمان ساخت نسخههای اولیه آن داشتند، ندارند.
نظر شما درباره عملکرد ناتی داگ در مدیریت چند پروژه به صورت همزمان چیست؟ و اینکه پروژه بعدی ناتی داگ چه بازیای میتواند باشد؟