بالاخره انتظارها بهپایان رسید و سونی به طور رسمی از God of War: Ragnarok رونمایی کرد. و بر خلاف بسیاری از اخباری که پیش از معرفی رسمی بازی شنیده شده بود، نام بازی همان Ragnarok باقی خواهد ماند. معرفی این عنوان توسط سونی بهشکل کاملا جامعی صورت گرفت، بهطوری که علاوه بر نشان دادن پیشنمایش بازی در رویداد پلی استیشن، سونی همچنین اطلاعات و بروزرسانیهای زیادی را پس از مصاحبه با سازندگان بازی در بلاگ پلی استیشن قرار داده است. به این ترتیب، اطلاعات زیادی در مورد بازی God of War: Ragnarok منتشر شده است که در این مطلب به 10 مورد مهم از این اطلاعات جدید اشاره خواهیم کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
کارگردان بازی
کوری بارلوگ (Cory Barlog) نقش مهمی در خلق مجدد بازی God of War پس از سهگانه اصلی داشت. کارگردان جدید بازی اریک ویلیامز (Eric Williams) خواهد بود که از سال 2004 در استودیو Santa Monica حضور دارد که طراح چند عنوان سری مانند بازی God of war 2 بازی God of War 3 نیز بوده است. البته هنوز مشخص نیست که بارلوگ در توسعه راگناروک چقدر دخیل است؛ زیرا در مصاحبهای که پس از رونمایی از بازی از او شد جزئیات زیادی درباره نقش خود در ساخت این بازی ارائه نداد.
جزئیات داستانی
داستان بازی God of War: Ragnarok چند سال پس از وقایع بازی اول اتفاق میافتد که این را میتوان کاملا از تغییر صدا و رشد قدی آتریوس (Atreus) تشخیص داد. Fimbulwinter (زمستان بزرگ) به میدگارد رسیده و همه چیز را با برف و یخ پوشانده است، اما کریتوس، آتریوس و میمیر مدتی است که توانستهاند از این سرمای شدید جان سالم بهدر ببرند. مطمئناً به محض پایان این زمستان، رگناروک از راه خواهد رسید و آنجاست که کریتوس و آتریوس دیدگاههای متفاوتی از نحوه برخورد با این وضعیت خواهند داشت. آترئوس حاضر نیست بیکار بنشیند در حالی که جهان توسط راگناروک نابود میشود، همچنین او بهدنبال شناخت هویت خود به عنوان لوکی است. در حالی که کریتوس فقط میخواهد از پسرش محافظت کند. به گفته اریک ویلیامز، بازی God of War: Ragnarok داستانی بسیار دلچسب و حماسی را روایت خواهد کرد و محور اصلی داستان رابطه بین کریتوس و آتریوس و تلاشهای آنها برای جلوگیری از راگناروک است.
پایان حماسه نورس
بسیاری از طرفداران تصور میکردند که داستانهای کریتوس در حماسههای نورس، در سه بازی به تصویر کشیده خواهد شد، اما بهنظر میرسد این عنوان پایانی برای این مجموعه خواهد بود. البته این موضوع باتوجه به داستان بازی که درباره رگناروک (پایان دنیا) است، منطقی بهنظر میرسد. هرمن هالست (Hermen Hulst)، سرپرست استودیویهای پلی استیشن، درباره این بازی گفت: «استودیو Santa Monica در بازی پیچ و تابهای جالبی را گنجانده است.» او همچنین درباره اینکه این بازی آخرین عنوان در حماسه نورس است گفت: «شما نمیتوانید یک بازی را God of War: Ragnarok بنامید و اجازه ندهید رگناروک در بازی اتفاق بیفتد. رگناروک در بازی اتفاق خواهد افتاد و پرونده حماسه نورس بسته خواهد شد.»
کاراکترهای جدید و قدیمی
درباره برخی از شخصیتهای اصلی داستان بازی God of War: Ragnarok نیز اطلاعاتی ارائه شد. از شخصیتهای قدیمی میتوان به کریتوس، آتریوس، میمیر و دو برادر کوتوله براک (Brok) و سیندری (Sindri) اشاره کرد. بازگشت شخصیت فریا (Freya) به داستان هم که کاملا مشخص بود. از شخصیتهای جدید بازی، میتوان به تیر (Tyr)، خدای جنگ قدیمی نورس که همه فکر میکردند جان خود را از دست داده، اودین (Odin)، پادشاه ازگارد، ثور (Thor)، انگرهبودا (Angarboda) و شخصیت جدید Durlin که همراه دو برادر دوارف بروک و سندری است و روی دست خود یک هشتپا دارد، اشاره کرد.
فریا
با توجه به پایان بازیGod of War، هیچ راهی وجود نداشت که فریا نقش مهمی در دنباله این داستان نداشته باشد و نقش بزرگی در راگناروک ایفا خواهد کرد. استودیو Santa Monica درباره این شخصیت گفت: «او یکی از دو دشمن اصلی بازی خواهد بود و از هر اسلحهای برای انتقام از کریتوس استفاده خواهد کرد. ما میخواستیم به بازیکنان یادآوری کنیم که فریا نهتنها یک جادوگر فوقالعاده است که از جادوی Vanir استفاده میکند، بلکه جنگجویی ترسناک است.»
ثور
همانند فریا، حضور ثور نیز در این بازی تضمین شده بود. استودیو Santa Monica رسما تایید کرد که ثور و فریا دو دشمن اصلی بازی خواهند بود. باتوجه به کشته شدن فرزندان و برادر ناتنی ثور توسط کریتوس، بدون شک او نیز بهدنبال انتقام از کریتوس خواهد بود. ویلیامز در مصاحبه پس از رونمایی از بازی گفت که نقش ثور را رایان هرست (Ryan Hurst) بازی خواهد کرد. او در ادامه گفت که برداشت این بازی از شخصیت ثور نزدیک به اساطیر نورس نزدیک خواهد بود (نه به شخصیت ثور در فیلمهای مارول).او ثور را شخصیتی بچه ننه، تنومند، لذت طلب، چپ دست با موی قرمز و کمی خشنتر از ثوری که بسیاری از مردم در حال حاضر می شناسند، توصیف کرد.
اودین
ثور در بین مقام داران ازگارد رتبه اول را ندارد و با توجه به اینکه داستان بازی God of War: Ragnarok در مورد رگناروک است، حضور اودین در بازی بدیهی است. بازیگری در نقش او به عهده ریچارد شیف (Richard Schiff) است و به گفته ویلیامز، نقش بزرگی در داستان بازی خواهد کرد. ویلیامز در مورد شخصیت و نقش او در بازی گفت: «اودین نیز همانند ثور با آن چیزی که بسیاری از طرفداران میشناسند فرق خواهد داشت. او همانند مانند یک پیرمرد معمولی است که فقط مشغول کارهای خود است و هر کاری را که میخواهد انجام میدهد و در یک قصر بزرگ و پر زرق و برق زندگی نمیکند.»
گشت و گذار در محیط بازی
در تریلر رونمایی بازی God of War: Ragnarok، مکانیکهای جدیدی نشان داده شد که گشت و گذار در محیط نیز افزونههای خاص خود را خواهد داشت. همانند بازی قبلی، میتوان از قایق برای عبور از آبهای دنیای بازی استفاده کرد، اما در یک نقطه از تریلر، کریتوس را در سورتمهای می بینیم که روی دریاچه یخ زده بزرگ میدگارد توسط گرگها کشیده میشود. در صحنه دیگری از تریلر نیز کریتوس شمشیرهای معروف خود را به لبهای پرتاب میکند و خود را به سمت آن میکشد. بهنظر میرسد از این شمشیرها بتوان بهعنوان قلاب استفاده کرد.
قلمروها
باتوجه به آنچه در بازی قبلی و پیشنمایش این بازی دیدیم، بهنظر میرسد محیطهای جدید بازی نیز به همان اندازه بزرگ و پرجزئیات باشند. در حالی که بازی God of War به بازیکنان اجازه گشت و گذار در شش قلمرو از 9 قلمرو اصلی را میداد، بازی God of War: Ragnarok به بازیکنان اجازه میدهد تا به هر 9 قلمرو سفر کنند. این بدان معناست که سه سرزمین Vanaheim ،Svartalfheim و Asgard به عنوان مکانهای جدید بازی اضافه خواهند شد. سرزمینهای قدیمی نیز در بازی حضور دارند که به دلیل وقوع فیمبل وینتر (Fimbulwinter)، مکانهای کاملا جدیدی به آنها افزوده شده است.
مبارزات
صحبت کردن راجع به سری بازی God of War بدون اشاره به گیمپلی آن غیر ممکن است. نسخه قبلی بازی از اکثر مکانیکهای خود در بخش مبارزات به بهترین روش استفاده کرد. ما همانطور که انتظار میرفت، استودیو Santa Monica به دنبال این است که کیفیت مبارزات در این بازی را بهتر از قبل کند. در پیشنمایش بازی، توانایی های جدید، Runic Summonهای جدید و موارد دیگر بههمراه چند نوع از دشمنان جدید نشان داده شد. از دشمنان جدیدی که در تریلر بازی مشاهده شد میتوان به درکی (Dreki)، موجودی غول پیکر شبیه مارمولک و استاکرز (Stalkers)، موجوداتی شبیه به سنتارها، اشاره کرد. اما نکته جالب توجه این است که مبارزات در بازی God of War: Ragnarok تأکید زیادی بر انتخاب بازیکن دارد. باتوجه به پست گریس اورلیدی () در بلاگ رسمی پلی استیشن گفت:« در ساخت مبارزات بازی God of War: Ragnarok یکی از اهداف اصلی ما این بود که انتخاب بازیکنان را در مبارزات جدیتر جلوه دهیم. چه از طریق ترکیب ضربات، تسلط بر عناصر و چه از نظر تاکتیکهای دفاعی هوشمندانه، شما فرصتهای زیادی برای مبارزه در کنار دو نفره را پیدا خواهید کرد.»
نظر ما در مورد بازی God of War: Ragnarok چیست؟