مدارک مربوط به نبرد قانونی بین اپل و شرکت Epic Games از این واقعیت پردهبرداری کردند که در واقع پلی استیشن بزرگترین پلتفرم بازی Fortnite محسوب میشود.
مدارک دادگاهی که قبل از این نبرد قانونی افشا شدند، نشان میدهند که از ماه مارس سال 2018 تا ماه جولای سال 2020، کنسول پلی استیشن 4 46.8 درصد درآمد کلی بازی Fortnite، عنوان بتل رویال شرکت Epic، را به ارمغان آورده است؛ یعنی حدودا نصف جریان کلی درآمد این بازی.
در طرف مقابل، کنسول ایکس باکس وان با به ارمغان آوردن 27.5 درصد درآمد کلی این بازی در رتبه دوم جا گرفت. این آمار نشان میدهد که کنسول نسل قبلی شرکت سونی هنگامی که بازی Fortnite در اوج محبوبیت بازیهای بتل رویال قرار داشت بازیکنان (و درآمد) زیادی را جذب کرد.
در سال 2019، این بازی رقم خیرهکننده 1.8 میلیارد دلار را برای شرکت Epic Games بهدست آورد. با توجه به اینکه بخش بزرگی از این درآمد توسط پلی استیشن بهدست آمده بود، رابطه دوستانه چند ماه اخیر شرکت Epic و سونی منطقی به نظر میرسد.
پلتفرم iOS آمار پایینی را از خود به جا گذاشت، تنها 7 درصد درآمد این بازی از بازیکنان اپل کسب شده بود، این رقم نقش تاثیرگذاری را در نبرد قانونی اپل و شرکت Epic Games بازی خواهد کرد.
با توجه به اینکه بازی Fortnite به علت تلاش شرکت Epic Games برای دور زدن کارمزد پلتفرمی 30 درصدی اپل از اپل استور برداشته شده است، احتمالا طی ماههای آینده این رقم کمتر هم خواهد شد.
به تازگی شاهد این بودیم که اپل شرکت Valve را درگیر نبرد قانونی عمومیای کرد که با شرکت Epic Games هم در ارتباط بود.
تمام این نبرد قانونی ریشه در اصرار شرکت Epic Games بر این دارد که اپل انحصار کاملی بر پخش تلفنهای همراه دارد و این شرکت در قراردادهایی ناعادلانهای در پلتفرم iOS برای توسعهدهندگان فراهم میکند. (با کسب کارمزدهای بالا از توسعهدهندگانی که از انتشار عناوین خود در اپل استور درآمد دارند).