بازی کردن در کشور چین پیچیده است، و با اعمال قوانین جدیدی که توسط دولت چین شکل گرفته است، بازیکنان جوانی که کمتر از 18 سال سن دارند، در هر هفته تنها سه ساعت برای بالا بردن سطح خود در بازیها وقت دارند.
طبق این قانون جدید، افراد زیر 18 سال تنها میتوانند یک ساعت در روز و تنها در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه و تعطیلات ملی وقت خود را به بازی کردن بگذارنند. این محدودیتها بخشی از تلاش متمرکز دولت چین برای مقابله با اعتیاد به بازی کردن شکل گرفتهاند؛ حداقل مقامات چینی قوانین محدودکننده خود را به این شکل توجیه میکنند. در گذشته شاهد قوانینی بودیم که زمان بازی کردن بازیکنان زیر 18 سال را به 1.5 ساعت در روز محدود میکردند، این قوانین برای اولین بار در سال 2019 در کشوری اعمال شدند که بازی کردن با موبایل بسیار محبوب است.
طبق گزارش Bloomberg، اخبار مربوط به این محدویتها برای اولین بار توسط خبرگزاری رسمی چینی Xinhua منتشر شدند. این خبرگزاری توضیح داد که شرکتهای ارائهدهنده خدمات مربوط به بازیسازی مانند شرکت Tencent، شرکت Netease یا شرکت MiHoYo، که ساخت بازی Genshin Impact را در کارنامه دارد، مجبور خواهند شد که بازیکنان را به وارد کردن نام حقیقی، اطلاعات ثبتنام و حتی تشخیص چهره برای کاربران جوانتر وادار کنند تا بهاین شکل انطباق کامل با قوانین مرتبط به بازی حکومتی حاصل شود. حدود 110 میلیون بازیکن زیر 18 سال در کشور چین، بازیهای ویدیویی را تجربه میکنند و کمتر از سه درصد خرج کلی بازیکنان از سوی افراد زیر 16 سال است.
این خبر به ریزش سهام شرکتهای Netease و Tencest منجر شد، این دو شرکت علاوه بر مالکیت بازیهای محبوبی در کشور چین، مسئولیت انتشار و اداره کردن نسخه چینی عناوین محبوب غربیای مانند بازی World of Warcraft، بازی Overwatch، بازی Fortnite، بازی Call of Duty و بازی PUBG را بر دوش دارند. احتمالا این محدودیتها روی اقتباس و استفاده از کنسول نینتندو سوییچ در کشور چین هم تاثیر خواهد گذاشت، چرا که شرکت Tencent فروشگاه مجازی محلی محدود این بازی را در این کشور اداره میکند.
بزرگترین بازار بازیهای ویدیویی در جهان متعلق به کشور چین است، این کشور در سال 2020 حدود 40.85 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که از درآمد 36.93 میلیارد دلاری کشور ایالات متحده آمریکا هم بیشتر و تحسینبرانگیزتر بود. چنین آماری در حالی ثبت شدهاند که بازیکنان چینی با محدودیتهای قانونی این کشور سر و کله میزنند و این کشور در نهایت در سال 2015 ممنوعیت کنسولهای بازیهای ویدئویی را متوقف کرد.
با وجود اینکه طبق ادعاهای مقامات چینی این قوانین به منظور رشد سالم نوجوانان زیر 18 سال اعمال شدهاند، سانسور دولتی اطلاعات در کشور چین همیشه روی محصول پایانیای که بازیکنان چینی با آن روبهرو میشوند تاثیر گذاشته است و باعث شده است که عناوینی مانند بازی Fortnite در کشور چین به شدت با بازی اصلی متفاوت باشند، یا حتی محیط آرام و صلحبرانگیز بازی Animal Crossing هم به خاطر حضور مفید آزادی بیان بازیکنان به ممنوعیت این بازی منجر شود.