انتشار یکی از مورد انتظارترین بازیهای انحصاری پلی استیشن 5 به عقب افتاد تا تغییراتی نهایی روی آن صورت بگیرد. انتشار بازی Returnal از استودیو Housemarque تا 10 اردیبهشت به تعویق افتاد تا تیم تولید این بازی قبل از انتشار آن فرصتی برای اعمال تغییرات نهایی پیدا کنند.
انتشار ابتدایی این بازی برای 29 اسفند تنظیم شده بود. اما اکنون انتشار آن شش هفته به تعویق افتاده است تا استودیو Housemarque بتواند کیفیتی که هواداران از این بازی انتظار دارند را تحویل بدهد.
استودیو Housemarque با انتشار بازی Returnal از بازیهای شوتر پر گلولهای که در آنها برای شلیک کردن نیاز به استفاده از هر دو استیک کنترلر بود فاصله میگیرد، اما بازی Returnal همچنان از ریشههای این استودیو جدا نخواهد شد. این بازی با استفاده از حافظه SSD پلی استیشن 5 برای ظاهر شدن نامحدود بازیکنان استفاده میکند، به این شکل بازیکنان میتوانند از ارزش تکرار نامحدود بهره ببرند. داستان سبک roguelike بازی Returnal روی «چرخه آشوب» تمرکز میکند، بازیکنان در این بازی در چرخه زمانی از مردن و تلاش دوباره گیر خواهند کرد. با هر تولد دوباره و آغاز چرخهای دیگر، دنیای بازی تغییر میکند و به این شکل راههای جدیدی برای رویارویی با چالشهای پیش روی بازیکنان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
استودیو Housmarque در سال 2017 اعلام کرد که قصد دارد از بازیهای شوتر آرکید خود که روی استفاده دوگانه از استیکهای کنترلر تمرکز میکردند فاصله بگیرد. هواداران این استودیو از آن زمان با هیجان بیاندازهای منتظر بودند که ببینند استودیو موردعلاقهشان چگونه، شکلی جدید به خود میگیرد. این استودیو در سال 2018 به بازی جدیدی با نام بازی Stormdivers و بازی AAA بزرگ دیگری اشاره کرد. در نهایت مشخص شد که این بازی AAA همان عنوان انحصاری پلی استیشن 5 یعنی بازی Returnal است.
بازی Returnal از اولین بازیهایی بود که در مراسم رونمایی پلی استیشن 5 از آن پردهبرداری شد. طی این مراسم در تابستان سال 2020 بازیهای جدید آتی این کنسول معرفی شدند. استودیوی Housemarque میگوید که قصد دارد به طرز خاصی از ویژگیهای اختصاصی پلی استیشن 5 مانند بازخورد هپتیک و تریگرهای سازگار کنترلر دوال سنس بهره ببرد.