طراحی آشنا بازی Starfield می تواند تیر خلاصی برای استودیو بتزدا باشد

طراحی آشنا بازی Starfield می تواند تیر خلاصی برای استودیو بتزدا باشد

محمد مسعودی محمد مسعودی
4 ماه و 19 روز پیش

در سال ۲۰۲۳، بازی‌های نقش آفرینی بیش از هر زمان دیگر در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی، محبوبیت پیدا کرده‌اند و با تعداد زیاد گزینه‌های مختلف منتشر شده در طول سال‌ها، پتانسیل زیادی برای ارائه تجربه‌های مختلف، از خود نشان داده‌اند. بازی Final Fantasy 16 تغییری مدرن در فرمول عناوین JRPG ایجاد کرده، بازی Sea of Stars جذابیتی را با الهام گرفتن از ژانر رترو به وجود آورده و بازی Baldur's Gate 3 به طور صادقانه تجربه بازی‌ Dungeons and Dragons را به دنیای دیجیتالی وارد کرده است.

 

 

 بازی Starfield به طرفداران استودیو Bethesda چیزی برای لذت بردن داد و مکانیک آشنای این استودیو را این بار به فضا برد تا داستانی در مورد ماموریت Constellation برای کسب دانش‌های جدید در میان کیهان را به بازیکنان ارائه دهد. بخش زیادی از تجربه ارائه شده در این بازی، راضی کننده بود اما مشکلاتی که در گذشته گریبان‌ گیر استودیو Bethesda بوده، هنوز حضور دارند. پس از انتشار عناوینی با محدودیت‌هایی ذاتی، به نظر می‌رسد که صنعت توانسته خود را به جایگاهی شبیه به جایگاه استودیو Bethesda برساند یا حتی در بعضی موارد، از آن پیشی بگیرد. اما متاسفانه این توسعه دهنده به اندازه کافی برای باز پس گیری تاج و تخت خودش، کاری انجام نداده است.

 

۱۰ مشکل آزاردهنده بازی Starfield

 

«از آنجایی که بازی Starfield از قالبی مشابه با عناوین قبلی این استودیو در بحث سیستم سطح بندی، مدیریت آیتم‌ها و دیالوگ‌هایی مانند بازی‌های قبلی، استفاده می‌کند، ممکن است علاقه استودیو Bethesda برای بازگشت به شکوه عناوین گذشته و قرار گرفتن در صدر جدول عناوین نقش آفرینی، زیر سوال رود.»

 

استودیو Bethesda تا رسیدن به جایگاهی برای توانایی تعریف یک ژانر، فاصله زیادی دارد

 

 

استودیو بتزدا با انتشار عناوینی مانند بازی Fallout 3، بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim، در دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای را بدست آورد و هر عنوان، این توانایی را داشت که در دنیا طوفانی از هیجان به پا کند. این توسعه دهنده با تنظیم استانداردی برای عناوین نقش آفرینی غربی و تعیین مرزی که بسیاری از عناوین حاضر در این ژانر برای رد شدن از آن دست و پنجه نرم می‌کردند،‌ توانست نام خود را در صنعت بازی به اوج برساند. بازی Skyrim برای بسیاری از بازیکنان، جایگاه ویژه‌ای در بین بازی‌های نقش آفرینی دارد که ناشی از حضور نقشه‌هایی گسترده، داستانی‌هایی بی پایان، چگونگی ساختار دنیای بازی و توانایی غیر عادی در ارائه ماموریت‌ها و تعاملات شخصیتی تازه، منحصر به فرد و نوآورانه که جذابیت پایدار این بازی را تقویت کرده، است. 

 

 

بازی Fallout 4 توانست نقطه عطف مهمی را برای استودیو Bethesda رقم بزند که ناشی از ضعیف شدن تلاش‌های این استودیو و نشانه واضحی از ضروری بودن یک تغییر در روند بازی سازی این استودیو بود. عنوان سال ۲۰۱۵ در مقایسه با همتایان خود مانند بازی The Witcher 3: Wild Hunt و بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، تا حدودی حسی قدیمی بودن را به بازیکنان القا می‌کرد. انتشار اخیر استودیو CD Projekt RED به شدت به این موضوع اشاره داشت که استودیو Bethesda دیگر همچون گذشته بر قلمرو عناوین نقش آفرینی غربی، تسلطی ندارد. وجود رقابت چیز سالمی است و باید از آن استقبال کرد و در حالی که بازی Starfield در بسیاری از جنبه‌ها، موفقیت‌هایی کسب کرده، باید به این توجه داشت وضعیت این بازی اشاره‌ای به تغییر جریانات در صنعت بازی دارد، به شکلی که دیگر به نفع عناوین استودیو Bethesda نیست. 

بازی Starfield ممکن است مثالی از گذشت زمان و تکامل نیافتن با آن باشد

 

 

بازی Starfield در توسعه شخصیت‌ها، داستان‌های جانبی و کارگردانی هنر خود موفق بوده و در ارائه مکانیک‌های اصلی و قدیمی استودیو Bethesda به شکلی مدرن، به خوبی عمل کرده است. این بازی یک تجربه ناقص اما سرگرم کننده است اما با حضور عنوانی مانند بازی Baldur’s Gate 3 که شاید یکی از واقعی‌ترین تجربه‌های نقش آفرینی در تاریخ بازی‌های ویدیویی باشد، تلاش‌های استودیو Bethesda به راحتی نادیده گرفته می‌شوند.

 

۱۰ ویژگی بازی Starfield که برای مدت طولانی شما را سرگرم می‌کنند

 

تطبیق یافتن با بازی Baldur’s Gate 3، کاری سخت و چالش برانگیز است اما باید توجه داشت که در دهه‌های گذشته، استودیو Bethesda از آن دسته استودیوهایی بود که از پس چنین کاری بر می‌آمد. اکنون می‌توان استدلال کرد استودیوهای CD Projekt RED، Larian و حتی استودیو Obsidian با بازی Pillars of Eternity و بازی The Outer Worlds، جزو رهبران ژانر نقش آفرینی به حساب می‌آیند. 

 

 

از آنجایی که بازی Starfield از قالبی مشابه با عناوین قبلی این استودیو در بحث سیستم سطح بندی، مدیریت آیتم‌ها و دیالوگ‌هایی مانند بازی‌های قبلی، استفاده می‌کند، ممکن است علاقه استودیو بتزدا برای بازگشت به شکوه عناوین گذشته و قرار گرفتن در صدر جدول عناوین نقش آفرینی، زیر سوال رود. به نظر می‌رسد که بازی Elder Scrolls 6، عنوان بعدی این استودیو از شاخه واقع در مریلند باشد که تنها به لطف شهرتی که این سری بازی در طی سال‌ها کسب کرده، سر و صدا و هیجانی در صنعت بازی به وجود آورده است، اما از آنجایی که بسیاری از توسعه دهندگان در حال ارتقا معیارها و استانداردها در ژانر نقش آفرینی هستند، موجب این شده که دیگر شکوهی که زمانی در اختیار استودیو Bethesda بوده، در حال از دست رفتن باشد و ظاهرا، این استودیو قصدی برای باز پس گیری آن ندارد. استودیو Bethesda، به عنوان استودیویی که زمانی عنوان رهبری ژانر نقش آفرینی را یدک می‌کشید، اکنون ممکن است که به عنوان یکی دیگر از مشارکت کننده‌گان در این ژانر در حال تکامل، شناخته شود. 
 

برچسب ها: Starfield
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.