10 بازی انحصاری برتر نینتندو در دهه‌ گذشته بر اساس متاکریتیک

10 بازی انحصاری برتر نینتندو در دهه‌ گذشته بر اساس متاکریتیک

مجید ارغوانی مجید ارغوانی
4 سال و 2 ماه و 21 روز پیش


نینتندو سوییچ وزن نینتندو را بر دوش خود احساس می‌کند، چون این کنسول باید بعد از شکست کنسول قبلی این کمپانی یعنی Wii U حتما به موفقیت می‌رسید. با ارائه‌ی بازی‌های جدیدی از مجموعه‌ی سوپر ماریو و افسانه زلدا تنها چند ماه پس از عرضه‌ی کنسول نینتندو سوییچ، موفقیت این کنسول تقریبا تضمین شد.

با گذشت سه سال از عرضه‌ی این کنسول، طرفداران نینتندو تعداد زیادی بازی انحصاری را در این کنسول هیبریدی خانگی/دستی تجربه کردند. اکنون می‌توان نگاهی به 10 بازی انحصاری برتر نینتندو در یک دهه‌ گذشته بر اساس متاکریتیک انداخت. (نمره‌ی متای هر بازی به شکل عدد در کنار اسم آن نوشته شده است.)

 


Luigi's Mansion 3 (86)

لوییجی تمام عمرش را زیر سایه‌ی ماریو گذرانده است، پس وقتی می‌بینیم که فرنچایز اختصاصی او با هر سه بازی موفق بوده است، خوشحال می‌شویم. جدیدترین بازی از این مجموعه با نام بازی Luigi’s Mansion 3 در نیمه‌ی دوم اکتبر سال 2019 میلادی منتشر شد و توانست فراتر از انتظارات طرفداران ظاهر شود.

این بازی طبقات مختلف و متفاوت سرگرم‌کننده و جالبی را به همراه داشت که هر کدام چالش‌های جذاب و جدیدی ارائه می‌کردند. علاوه بر این، بازی از یک موجود جدید با نام Gooigi رونمایی کرد که تکه‌های به هم چسبیده‌ی یک مایع لزجِ تسخیر شده است که به شکل لوییجی در می‌آید و او را در حل کردن معماها یاری می‌کند.

 


Cadence Of Hyrule (86)

اگر دو سال و نیم قبل از اعضای داخل شرکت نینتندو سوال می‌کردید که آیا این شرکت ممکن است اجازه‌ استفاده از عناوین انحصاری خود را به بازی‌سازی مستقل بدهد، احتمالا به شما می‌خندیدند. اما در سال 2019 نینتندو دقیقا همین کار را انجام داد و به استودیوی مستقل Crypt of the Necrodancer اجازه داد تا برای ساخت بازی‌شان به نام بازی Cadence of Hyrule از محتوای بازی «افسانه زلدا» استفاده کنند.

دیدن این‌که چنین ریسک بزرگی برای نینتندو جواب داد بسیار خوشحال‌کننده است، چرا که می‌تواند باب همکاری‌های مشابه با دیگر استودیوهای بازی‌سازی در آینده را باز کند.

 


Donkey Kong Country: Tropical Freeze (86)

بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze یکی از تعداد زیادی از بازی‌های کنسول Wii U است که برای نینتندو سوییچ پورت شدند. این بازی در زمان عرضه برای کنسول Wii U با اقبال بی‌نظیری از سوی منتقدان روبرو شد، اما الزام نصب آن روی کنسول باعث شد که این عنوان خیلی زود به دست فراموشی سپرده شده و کم‌تر از استحقاقش ستوده شود.

خوش‌بختانه نینتندو این بازی را برای کنسول هیبریدی و موفق خود پورت کرد و به جز مسئله‌ی قیمت بالا، طرفداران جدید و قدیمی نینتندو با این بازی ارتباط خوبی برقرار کردند و عده‌ای هم عاشق آن شدند. این بازی را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های مجموعه‌ دانکی کونگ دانست و برخی حتی بر این باور هستند که بازیDonkey Kong Country: Tropical Freeze بهترین بازی از این مجموعه است.

 


Legend Of Zelda: Link's Awakening Remake (87)

شاید در نگاه اول بازی Link’s Awakening روی نینتندو سوییچ یک بازسازی ساده از این بازی کلاسیک دوست‌داشتنی باشد، اما حتی اگر این مورد را هم باور کنیم، آیا اتفاق بدی است؟ علاوه بر داشتن آرت استایل جدید و زاویه دوربین تازه، این بازسازی تمهیدات دیگری برای آوردن این بازی کلاسیک به عصر نوین بازی‌ها اندیشیده است.

دادن امکان انتخاب دو آیتم به صورت همزمان، بازی را ساده‌تر کرده و تمرکز را روی حل معما و گشت و گذار گذاشته است. این بازی هم ممکن است قیمت بالایی داشته باشد، اما تجربه‌ی با کیفیت آن کاری می‌کند که هر ریال از پولی که خرج کرده‌اید صرفه داشته باشد.

 


 Astral Chain (87)

استودیوی «پلاتینیوم گیمز» (Platinum Games) یک استودیوی بازی‌سازی بسیار جالب است که برای سال‌های متمادی همکاری نزدیکی با نینتندو داشته. هر بازی که آن‌ها منتشر می‌کنند به سبک خودشان دارای اکشن پرسرعت است و معمولا یا بسیار زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد یا بسیار کم.

بازی Astral Chain یکی از عناوین جذاب این استودیو با ادعاهای ریز و درشتی که تقریبا همه‌شان برآورده شدند در سال 2019 منتشر شد. این بازی یکی از بسیار بازی‌های برتر این استودیو تا به حال منظور می‌شود و تنوع دشمنان آن، گزینه‌های شخصی‌سازی و ساخت و ساز دنیا آن را به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نینتندو در سال‌های اخیر تبدیل کرده است.

 


Fire Emblem: Three Houses (89)

بازی Fire Emblem: Three Houses اولین بازی از این مجموعه در چندین و چند سال بود که برای یک کنسول خانگی نینتندو منتشر می‌شد و اگرچه در میان بازی‌های دیگر کم‌تر دیده شد، در هر جبهه‌ای که حضور داشت پیروز بود. طرفداران این مجموعه، چه قدیمی و چه جدید، این بازی و شخصیت‌های آن را دوست داشتند.

این بازی در اواخر سال 2019 نیز توانست دو جایزه‌ی «بهترین بازی استراتژی» و «جایزه انتخاب طرفداران» را در The Game Awards 2019 کسب کند. اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی علاقه‌دارید و مشتاق تجربه‌ گیم‌پلی استراتژیک هستید این بهترین زمان برای ورود به بازی‌های مجموعه Fire Emblem برای شما محسوب می‌شود.

 


Mario Kart 8 Deluxe (92)

همان‌طور که قبل‌تر در همین مقاله گفتیم، نینتندو تصمیم گرفت بسیاری از بازی‌های انحصاری فوق‌العاده‌اش برای کنسول Wii U را که تقریبا از یاد رفته و رها شده بودند، به کنسول نینتندو سوییچ منتقل کند. خوش‌بختانه آن‌ها به اندازه‌ی کافی باهوش بودند که بفهمند بازی Mario Kart 8 یک بازی بسیار خوب بوده و آن را برای سوییچ پورت کردند و در اولین تابستان پس از عرضه‌ی کنسول، این بازی را به بازار فرستادند.

پورت ماریو کارت 8 با نام بازی Mario Kart 8 Deluxe عرضه و به یکی از پرفروش‌ترین‌ بازی‌های نینتندو سوییچ تبدیل شد. این بازی در حال حاضر در جایگاه پرفروش‌ترین بازی نینتندو سوییچ قرار گرفته و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ریسینگ دوران تبدیل شده است.

 


Super Smash Bros. Ultimate (93)

می‌توان گفت که بازی Super Smash Bros. Ultimate بزرگ‌ترین عنوان کراس-اور (crossover) است که ممکن است در صنعت بازی ببینیم. نه تنها این بازی شخصیت‌هایی از ده‌ها فرنچایز را در یک بازی مبارزه‌ای کنار هم جمع کرده بلکه بستری برای بزرگ‌ترین کلکسیون موسیقی بازی‌های کلاسیک نیز فراهم کرده است.

حجم هنرمندی و توجه بسیار به جزئیاتی که ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai) و تیمش برای این بازی به خرج داده‌اند بی‌نظیر بوده است. کیفیت این بازی نقش مهمی برای رسیدن آن به جایگاه پرفروش‌ترین بازی مبارزه‌ای در تاریخ ایفا کرده است. بله این بازی در واقع یک بازی مبارزه‌ای است.

 


Super Mario Odyssey (97)

بازی Super Mario Odyssey از جهات بسیاری دنباله‌ای برای بازی Super Mario 64 است که طرفداران ده‌ها سال انتظارش را می‌کشیدند. بازی‌کنندگان مراحل بسیاری را در جستجوی ماه‌ها با بیوم‌های متفاوت سپری می‌کنند. بازی در سکوبازی سه بعدی بسیار موفق است و انرژی و هیجان ماریوی کلاسیک 1996 را به دوران مدرن منتقل کرده است.

در حالی که خبری از بسته‌های الحاقی دانلودی نبوده، طرفداران امیدوارند به زودی شاهد یک دنباله برای آن باشند. وقتی از فرنچایزی به قدمت سوپر ماریو صحبت می‌کنیم، دیدن این‌که هر عنوان جدید در این مجموعه از عناوین قبلی بهتر عمل می‌کند شگفت‌آور است.

 


Legend Of Zelda: Breath Of The Wild (97)

«افسانه زلدا» یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های ویدیویی است، پس وقتی یک عنوان جدید در این مجموعه عرضه می‌شود و آن را به میزان زیادی پیشرفت می‌دهد، با چیز خارق‌العاده‌ای طرف هستیم. بازی Breath of the Wild موفق شد لینک را در یک دنیای بزرگ جهان‌باز (open-world) قرار دهد و این‌گونه بستر را برای ماجراجویی‌های بزرگ و منحصر به فرد فراهم کرد.

ساز و کارهای موجود در بازی متقن هستند و همان‌طور که انتظار دارید کار می‌کنند. ممکن است این بازی از سیاه‌چال‌های سنتی برخوردار نباشد، اما موفق شده به تخیل بازی‌کنندگان این اجازه را بدهد که آزادانه در سرزمین Hyrule به حرکت درآید.

برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.