مهم ترین شایعات در مورد ویدیو گیم که در سال 2020 که تکذیب شدند

مهم ترین شایعات در مورد ویدیو گیم که در سال 2020 که تکذیب شدند

آرمان دانه واش آرمان دانه واش
3 سال و 3 ماه و 5 روز پیش

صحنه بازی‌سازی همیشه مملو از شایعات مختلف بوده است. بعضی شایعات از منابع معتبری نشات گرفته و بر پایه شواهد مطمئن و حدسیات دقیق هستند، مانند شایعه‌ای که طبق آن انتظار می‌رفت بازی Breath of the Wild 2 در سال 2020 منتشر شود. متاسفانه به نظر می‌رسد این عنوان به شدت مورد انتظار نینتندو تا سال بعد به انتشار نرسد. بقیه شایعات از افراد به ظاهر نفوذی نشات می‌گیرند، این افراد ناشناس معمولا ادعا می‌کنند که در حال فاش کردن اطلاعات هستند؛ معمولا مشخص می‌شود که چنین شایعاتی دروغین هستند.

سال 2020 پر از تاخیرها، غافلگیری‌ها و ناامیدی‌ها بود. حتی اگر انتشار نسل جدید کنسول‌ها را هم در نظر نگیریم، مخاطبان دنیای بازی‌سازی در این سال تغییرات زیادی را تجربه کردند. در این مطلب به بررسی معروف‌ترین شایعاتی می‌پردازیم که در انتها دروغین بودن آن‌ها مشخص شد. با ما همراه باشید.

نینتندو سوییچ پرو

در سال 2019، شایعاتی مبنی بر انتشار مدل ممتازی از نینتندو سوییچ شروع به پخش شدن کردند. با توجه به اینکه سخت‌افزارهای ارتقایافته‌ای برای کنسول‌های دستی قبلی نینتندو، یعنی DS و 3DS، منتشر شده بودند، چنین شایعه‌ای دور از عقل و منطق به نظر نمی‌رسید. به‌علاوه، نینتندو سوییچ به دلیل بهره نبردن از نرخ 60 فریم برثانیه و گرافیک 4K به طور کامل در سطح دنیای فعلی بازی‌ها نیست، و مخاطبان فکر می‌کردند که می‌توانند با استفاده نینتندو سوییچ پرو که نسخه بهبودیافته و ارتقایافته نینتندو سوییچ محسوب می‌شود، تجربه‌ای برتر و در سطح پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس دریافت کنند.

 

با این حال مشخص نیست که آیا نینتندو سوییچ پرو در دست توسعه است. طبق شایعه‌ای که هواداران به صحت آن امید زیادی داشتند، قرار بود که نینتندو سوییچ پرو در 13 اسفند ماه و تولد چهار سالگی انتشار این کنسول منتشر شود. اما به تازگی رئیس بخش ایالات متحده نینتندو اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر روی مدل‌های نسخه فعلی سوییچ تمرکز خواهد کرد. او در ادامه توضیح داد که نینتندو در حال تغییر مسیر فعلی چرخه زندگی کنسول‌ها است. طبق این صحبت‌ها انتشار نینتندو سوییچ پرو در سال 2021 هم بسیار بعید به نظر می‌رسد.

قیمت بالای کنسول PS5

هنگامی که پلی استیشن 3 در سال 2006 منتشر شد، هواداران از قیمت 599 دلاری این کنسول خشمگین و رنجیده بودند. این اتفاق ضربه بزرگی به فروش کلی این کنسول زد و پس از اینکه سونی و مایکروسافت طی سال 2020 اعلام قیمت‌ کنسول‌های خود را به تعویق انداخته و منتظر حرکت شرکت رقیب بودند، مخاطبان از این می‌ترسیدند که چنین اتفاقی برای قیمت‌‌گذاری پلی استیشن 5 هم رخ دهد. طی انتشار شایعات مختلفی قیمت احتمالی کنسول PS5 ذکر شد، از این شایعات می‌توان به لیست قیمت‌های سایت Amazon اشاره کرد که این کنسول در آن لیست با برچسب قیمت 599 دلاری مشخص شده بود، این قیمت در حال حاضر معادل 730 دلار است. البته پس از اینکه از نسخه استاندارد پلی استیشن 5 با قیمت 499 دلار و نسخه دیجیتال این کنسول با قیمت 399 دلار رونمایی شد نادرستی این شایعات اثبات شد. اما طبق گزارشی، ممکن است این قیمت‌گذاری تنها پاسخ سونی به حرکت مایکروسافت در قیمت‌گذاری ایکس باکس سری ایکس و تلاش این شرکت برای پایین آوردن قیمت پلی استیشن 5 باشد.

انتشار بازی The Last of Us 2 برای رایانه شخصی

طی سال جاری شایعات مختلفی در فضای مجازی منتشر شدند که به انتشار بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4، مانند بازی Bloodborne، برای رایانه شخصی اشاره می‌کردند، هنوز چنین شایعاتی رد نشده‌اند و شکل گرفتن آن‌ها تا حدی به خاطر انتشار بازی Horizon: Zero Dawn برای رایانه شخصی است. پس از اینکه بازی The Last of Us 2 منتشر شد، پس از مدت کوتاهی تیتر‌ اخبار مختلف به انتشار این بازی برای رایانه شخصی اشاره کردند. بعضی منابع ادعا دارند که چنین شایعاتی بر پایه آگهی‌های شرکت ناتی داگ هستند، در حالی که بقیه ذکر می‌کنند که نسخه رایانه شخصی لو رفته بازی The Last of Us 2 را در سایت Amazon مشاهده کرده‌اند، البته سونی بلافاصله ذکر کرد که چنین اتفاقاتی صحت ندارند.

در مورد بازی The Last of Us 2 باید گفت که به نظر می‌رسد سودآور‌ترین کار ممکن برای سونی این است که پس از چنین مدت کوتاهی از انتشار اولیه بازی، آن را برای رایانه شخصی منتشر نکند، اما ممکن است در آینده شاهد رخ دادن چنین اتفاقی باشیم. بازیکنان پلی استیشن 4 هم پس از انتشار بازی Horizon: Zero Dawn برای رایانه شخصی بسیار خشمگین بودند. همچنین باید ذکر کرد که بازی The last of Us هیچ‌گاه برای رایانه شخصی منتشر نشد، و با وجود اینکه چنین موضوعی لزوما به این معنا نیست که سری محبوب ناتی داگ هیچ‌گاه برای رایانه شخصی منتشر نشود، این استودیو قطعا به انتشار بازی‌های خود برای رایانه شخصی عادت ندارد.

مجموعه بازی Pokemon Master Collection

اخیرا شایعاتی مبنی بر انتشار مجموعه بازی Pokemon Master Collection شکل گرفته بودند، قرار بود این مجموعه شامل بسیاری از بازی‌های کلاسیک Pokemon برای نینتندو سوییچ باشد. شکل گرفتن گاه به گاه چنین شایعاتی برای بازی‌های Pokemon امری عادی است، ولی هواداران سابقه‌دار Pokemon به سرعت موفق شدند صحت این شایعه را زیر سوال ببرند. در ابتدا باید گفت که اکانت توییتری‌ای که خبر اولیه را پست کرده و ادعای فاش شدن انتشار مجموعه بازی Pokemon Master Collection را کرده بود، معلق شده است و توییت ذکر شده پر از غلط‌های املایی و دستوری بوده است. به‌علاوه، جو مریک (Joe Merrick)، سرپرست اخبار Saberbii و Pokemon، به این موضوع پرداخت و جعلی بودن این شایعه را اعلام کرد.

 

با وجود اینکه دروغین بودن این شایعه اثبات شده است، سال بعد 25امین سالگرد Pokemon است، این موضوع به این معناست که قطعا برنامه‌هایی برای بزرگداشت این اتفاق در حال پردازش هستند. در مورد شایعه‌ای که طبق آن بازسازی بازی Diamond and Pearl در سال آینده برای نینتدو سوییچ منتشر خواهد شد باید گفت که مخاطبان باید صبر کرده و منتظر اتفاقات آینده شوند.

تاخیر دوباره بازی Cyberpunk 2077

انتشار بازی Cyberpunk 2077 که جنجالی‌ترین و پرخبرترین بازی حال حاضر است طی سال 2020 بارها به تعویق افتاد. در ابتدا، قرار بود این بازی جهان باز در ماه آپریل منتشر شود ولی این تاریخ به خاطر محدودیت‌های پاندمی ویروس کرونا به تعویق افتاد. پس از اینکه انتشار این بازی چند بار دیگر به آینده موکول شد بالاخره 20 آذر به عنوان آخرین تاریخ انتشار این بازی اعلام شد. پس از این اتفاق، یک منبع سابقه‌دار اعلام کرد که این بازی دوباره به تعویق خواهد افتاد. با این وجود استودیو CD Projekt RED به سرعت شایعاتی که مربوط به تعویق دوباره بازی Cyberpunk 2077 بودند را رد کرد.

البته ظاهر شدن چنین شایعاتی امر عجیبی به شمار نمی‌رود. در زمان ظهور این شایعات توسعه‌دهندگان ذکر کردند که بازی 2077 Cyberpunk برای جلب رضایت کامل به چند ماه پردازش و توجه بیشتر احتیاج دارد و نگرانی خود در این باره را ابراز کردند. با وجود اینکه استودیو CD Projekt RED این شایعات را تکذیب کرد و قصد داشت بالاخره این بازی مورد انتظار را تحویل دهد، با توجه به وضعیت ناپسند انتشار این بازی می‌توان گفت که بهتر بود این شایعات به واقعیت می‌پیوستند.

انتشار از اطلاعات جدید در مورد بازی Elden Ring

بازی Elden Ring که در مراسم E3 و در سال 2019 معرفی شد، به شدت در جامعه گیمرها مورد انتظار بوده است. مخاطبان طی تمام کنفرانس‌ها و مراسم‌های سال 2020 امیدوار بودند که اخباری در مورد این بازی نقش‌آفرینی منتشر شود، از جمله رویداد ایکس باکس که اوایل سال جاری برگزار شد. اما به نظر می‌رسد که استودیو FromSoftware قصد دارد که این بازی را به طور محرمانه پیش ببرد.

 

به همین شکل شایعه‌ای مبنی بر این شکل گرفت که بازی Elden Ring در مراسم The Game Awards که در ماه گذشته برگزار شد به نمایش در خواهد آمد، مخاطبان امید داشتند که تریلر یا تصاویری از این بازی در این مراسم منتشر شوند. متاسفانه چنین شایعه‌ای به حقیقت نپیوست، یا بهتر است بگوییم این بازی به شکلی که هواداران امید داشتند در این مراسم به نمایش درنیامد. جالب است بدانید که بازی Elden Ring برنده جایزه مورد انتظارترین بازی سال در مراسم The Game Awards شد. قطعا دادن این جایزه به بازی Elden Ring منطقی است، چرا که به تازگی شایعه‌ای جدید در مورد این بازی شکل گرفته است و طبق این شایعه در چند ماه آینده اخبار جدیدی از جدیدترین بازی AAA استودیو FromSoftware منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.