موسسه SuperData Research گزارش جهانی بازار بازیهای دیجیتالی در ماه دسامبر را منتشر کرد و مطابق این گزارش بازی Cyberpunk 2077، ساخته شرکت CD Projekt RED، بیشترین فروش دیجیتالی هنگام عرضه را تجربه کرده است.
هرچند لازم به ذکر است که آمار SuperData شامل هزینههای بازگردانده شده نیستند. با این حال این کمپانی ادعا میکند که هزینههای بازگشتی تاثیر چشمگیری در فروش انبوه این بازی نگذاشتهاند. این را در نظر داشته باشید که بازی Cyberpunk 2077 در ماه انتشار خود ۱۰.۲ میلیون نسخه میان پلتفرمهای مختلف به فروش رساند.
موسسه SuperData همچنین اعلام کرد که کمپین تبلیغاتی شرکت CD Projekt RED و سابقه آنها با فرانچیز The Witcher هایپ گستردهای را ایجاد کرده که نتیجه آن در فروش بالای این بازی مشهود است. همچنین مطابق این گزارش، حدود ۸۰ درصد فروش دیجیتالی بازی Cyberpunk 2077 از رایانههای شخصی به دست آمده است؛ تنها پلتفرمی که پیش از عرضه بازی امکان تجربه بازی را برای نقد و بررسی فراهم میکرد. علاوه بر اینها موسسه SuperData، همانند بسیاری دیگر از تحلیلگران، از اعتبار آسیبدیده شرکت CD Projekt RED و آینده شغلی و مالی این استودیو ابراز نگرانی کرد.
فارغ از موفقیت مالی کوتاهمدت، انتقادات شدید بازیکنان نسبت به این بازی به این معناست که توسعهدهندگان اکنون منابع زیادی را صرف رفع ایرادات این بازی میکنند تا بتوانند بخشی از اعتبار از دست رفته را پیش انتشار بازی بعدی بازسازی کنند.
اخیرا گزارشهایی از بازیکنان به گوش میرسد که علیرغم بازگرداندن هزینهها، شرکت CD Projekt RED به برخی بازیکنان اجازه میدهد نسخه دیجیتالی یا فیزیکی بازی خود را نگه دارند. پس تاثیر این هزینههای بازگشتی در فروش بازی چندان مشخص نیست.