استودیو Ubisoft Massive به تازگی اطلاعات جدیدی را پیرامون بازی Avatar: Frontiers of Pandora منتشر کرده است. به نظر میرسد که تیم سازنده قصد دارد تا با بهره گیری کامل از قدرت سخت افزاری کنسولهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس تجربهای منحصر به فرد و تاثیر گذار را برای بازیکنها خلق کنند. برخلاف انتظار بسیاری از اشخاص، این بازی برای کنسولهای نسل هشتمی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه نخواهد شد چراکه سخت افزار به کار رفته در این کنسولها، قابلیت پردازش جزئیات گرافیکی این عنوان جهان باز را نخواهد داشت.
نیکولای استفانوف (Nikolay Stefanov) مدیر فنی بخش برنامه نویسی استودیو Ubisoft Massive، در مصاحبه با وبسایت آلمانی Gamestar اعلام کرده است که استفاده از ویژگی Ray Tracing در بازی Avatar: Frontiers of Pandora روی تمامی پلتفرمهای تایید شده، اجباری خواهد بود و بازیکنها نمیتوانند به صورت دلخواه این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنند. استفانوف در ادامه صحبتهایش تایید کرد که تیم سازنده در تلاش است تا کیفیت جزئیات مختلف و چگونگی اجرا شدن این بازی باتوجه به پلتفرم انتخابی بازیکنها «مقیاس پذیر» باشد.
حال سوال اصلی این است که اگر کاربران پلتفرم رایانههای شخصی دارای سخت افزاری باشند که از رهگیری پرتو پشتیبانی نکند، برای اجرا این عنوان باید چه راه حلی را به کار گیرند؟ نیکولای استفانوف در این مورد صرفا تایید کرده است که بازی Avatar: Frontiers of Pandora از طریق یک سری راه حلهای نرم افزاری مشکل مذکور را برطرف خواهد کرد. درحالیکه استفانوف از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است، افزود که محاسبات نرم افزاری ویژگی مذکور در این بازی به طرز شگفت آوری سریع خواهند بود.
هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار بازی Avatar: Frontiers of Pandora اعلام نشده است.