۱۰ نقشه زامبی برتر سری بازی های Call of Duty - بخش دوم

۱۰ نقشه زامبی برتر سری بازی های Call of Duty - بخش دوم

3 سال و 7 ماه و 18 روز پیش

در قسمت قبلی از مقالات نقشه‌های زامبی برتر سری بازی های Call of Duty به معرفی و بررسی پنج نقشه این فرنچایز که با محوریت مبارزه با زامبی‌ها ساخته شده بود پرداختیم. در این قسمت، سراغ پنج نقشه دیگر که مبارزه با زامبی‌های سری را لذت بخش می‌کنند، رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

۵- غول بازی World At War (Der Riese)

بخش «شب مردگان زنده» (Nacht of The Living Deads) این بازی شاید بهترین راه برای معرفی جهان دیوانه‌وار زامبی‌ها باشید اما نقشه غول، بخش زامبی این بازی را دگرگون کرد. این نقشه طوری طراحی شد که با بازیکنان معمولی و حرفه‌ای به طور یکسان برخورد می‌کرد و از سخت‌ترین نقشه‌های بازی بود.

نوآوری‌های بسیاری همانند Pack-A-Punch و Teleporters ، همه در این نقشه پا به عرضه گذاشتند. فضای وهم‌آلود این نقشه نیز آن را به شدت متمایز و قابل تشخیص از سایر نقشه‌های بازی می‌کند. فضای این نقشه از دیواره‌های فولادی سرد در کنار شعله‌های آتش و اشیا و افرادی خونین ساخته شده است. گرچه بر مبنای استانداردهای امروزی، این نقشه شاید نسبتا ساده در نظر گرفته شود اما تعداد استراتژی‌هایی که می‌شد با آن‌ها در این نقشه سر کرد می‌توانست تعداد بسیاری از هواداران زامبی را صدها ساعت به بازی کردن وا دارد. بازگردانی این نقشه در بازی Black Ops 3 به نام غول (The Giant) نیز بی‌نظیر بود اما نوآوری‌های انجام شده در آن، در مقایسه با نسخه اصلی حرف چندانی نداشتند. اگر تا به حال بازی World at War را نداشتید؛ غول در بازی Black Ops 3 جایگزین بسیار خوبی برای نسخه اصلی خواهد بود.

 

مطالب مرتبط


۴- سایه‌های شیطان بازی Black Ops 3 (Shadows of Evil)

بازی Black Ops 3 در هر دو حالت چندنفره و زامبی، تغییرات زیادی در گیم‌پلی را معرفی کرد. بازیکنان حالا می‌توانستند سر بخورند، از GobbleGums (برای افزایش قدرت بازیکنان در زمان دلخواه) استفاده کنند تا روند بازی را راحت‌تر کنند. هم‌چنین می‌توانستند با سلاح‌های ویژه‌ای کار کنند.

با وجود تمام این نوآوری‌ها، شرکت Treyarch تصمیم گرفت که نقشه‌‌ای برای بخش زامبی براساس یکی از آثار لاورکرافت برای اولین بار در این بازی بسازد. طرفداران مجموعه در ابتدا گیج شدند و از اینکه بازی نقش‌های اصلی خود را از دست داده و بیشتر روی ایستراگ متمرکز است؛ خشمگین بودند. با گذشت زمان، این نقشه که سال‌ها پایین‌تر از ارزشی که داشت شناخته می‌شد؛ در نهایت جایگاهی که به خاطر تغییرات مکانیکی خوب و اجرای استادانه طراحی بصری شایسته آن بود را بدست آورد.

۳- اژدهای آهنین بازی Black Ops 3 (Der Eisendrache)

ایستراگ حماسی موجود در نقشه ماه را به یاد بیاورید و آن را درون یک قلعه قرون وسطایی بگذارید. بعد از آن سیستم و گیم‌پلی بازی Black Ops 3 را اضافه کنید. حالا نقشه اژدهای آهنین در اختیار شماست!

اگر این لیست بر مبنای مناظر و زیبایی‌های بصری می‌بود؛ این نقشه قطعا در جایگاه اول قرار می‌گرفت. یک قلعه برفی در کوهستان‌ها منظره‌ای بی‌نظیر است. ایستراگ این نقشه در مقایسه با سایر نقشه‌های زامبی ساده است. هم تازه وارد‌های زامبی باز و هم کهنه‌کاران زامبی می‌توانند یکسان از آن لذت ببرند. نابودی هسته‌ای ماه نیز تلاش خوبی بود. متاسفانه این نقشه خیلی ساده بود و بعد از چندبار بازی می‌توانست جذابیت خود را از دست بدهد اما اگر این را کنار بگذاریم این نقشه عملا عالی و خاص است.

۲- ریشه‌ها بازی Black Ops 2 (Origins)

بازی Black Ops 2 در ابتدا به دلیل نقش کسل‌کننده شخصیت‌ها، نقشه‌های بی‌روح و نبود نقش اساسی بخش زامبی در این نسخه، مورد انتقاد طرفداران با سابقه بخش زامبی‌ این بازی‌ها قرار گرفت.

شرکت Treyarch تمام این نقدها را فرا گرفت و نقشه ریشه‌ها را ساخت. نقشه‌ای که ویژگی‌های مثبت Mob of The Dead را گرفت و روند ملموس‌تری برای ایستراگ ایجاد کرد.ایستراگ این نقشه نیز بسیار بی‌نظیر بود.

زیبایی‌شناسی جنگ جهانی اول و سلاح‌های جمعی ضمنی آن تجربه‌ای راضی کننده بود. همه این موارد این نقشه را از سایر نقشه‌هایی که تا به حال ساخته شده جدا می‌کند. حتی نقشه‌هایی که امروز و بعد از این بازی ساخته شدند.

۱- نقشه انبوه مردگان بازیBlack Ops 2 (Mob of The Dead)

بسیاری از طرفداران زامبی بعد از دیدن نقشه اول شرکت Treyarch یعنی ترانزیت، ناامید بودند. چرا که فاقد شخصیت‌های جالب بود و فقدان ایستراگ داشت؛ هم‌چنین طبیعت بخش‌بندی شده این نقشه، بازی در آن را سخت و طاقت‌فرسا می‌کرد.

 

نقشه مرگ برمی‌خیزد (Die Rise) نیز فرق چندانی نداشت؛ اما انبوه مردگان ۱۸۰ درجه هم در اجرا و هم طراحی متفاوت بود. به جای حالت زنده ماندن تا جای ممکن، بازیکنان ماموریتی خاص در این نقشه دارند: ساخت هواپیمایی برای فرار از زندان مخوف آلکاتراز. البته که فرار از آلکاتراز به هیچ عنوان کاری ساده نیست. باس فایت یا به نوعی غول آخر زامبی‌ها در نقشه، تاثیر به سزایی دارد، یعنی کامل کردن اقدام اولیه‌ای که در قسمت Shangri-La دیده می‌شود.

 

فضای آزمایشی سلاح‌های این بازی بی‌نظیر بود. راهروهای بی‌پایانی از سلول‌ها و پله‌هایی در این نقشه وجود داشت که آلکاتراز را به طور شگفت‌انگیزی گسترده و شبیه به مکان واقعی آن می‌کرد. ایستراگ این نقشه نیز خاص و جالب بود. همه این عوامل سرگرم‌کننده به طور کلی باعث شده که نقشه انبوه مردگان بهترین نقشه زامبی ساخته شده تا به امروز باشد.

 

برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.