هرآنچه که از بازی Ghost of Tsushima می دانیم

هرآنچه که از بازی Ghost of Tsushima می دانیم

ایلیا امینی ایلیا امینی
3 سال و 9 ماه و 16 روز پیش

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز و پرشکوه بازی The Last Of Us Part 2 حال نوبت به دیگر عنوان شاخص و البته انحصاری پلی استیشن 4 یعنی بازی Ghost of Tsushima رسیده است. سونی همواره در نمایش‌های مربوط به بازی Ghost of Tsushima سعی داشته است تا از ارائه اطلاعات بیش از اندازه و تکمیلی خودداری کند، و همین موضوع باعث شده است تا محوریت و شاکله درونی بازی حتی تا چند روز قبل از انتشار این عنوان هم‌چنان در حالتی اسرارآمیز قرار داشته باشد و بخش‌های مبهم داستان در میان فرضیه‌های گوناگون مخفی شده باشد.

 

اما علی‌رغم تمامی حساسیت‌ها و سماجت‌های سونی در زمینه رونمایی از جزییات داستانی و شخصیت‌های حاضر در بازی، هم‌چنان اطلاعات بسیار زیادی دررابطه با تاریخچه، فرهنگ و ساختار گیمپلی بازی وجود دارد که شاید بخش اعظمی از مخاطبان با آن‌ها ناآشنا باشند. اما در ماه‌های اخیر و مخصوصا پس از انتشار تریلر 18 دقیقه‌ای از بازی، اطلاعات به‌مراتب جامع و دقیقی برای مخاطبان مشخص شد که با بهره‌گیری از آن‌ها و هم‌چنین اخبار روزهای گذشته در ادامه سعی خواهیم کرد تا با ورود به تمامی بخش‌ها و جنبه‌های مختلف بازی جدیدترین و موثق‌ترین اخبار و اطلاعات را در قالب پرسش و پاسخ‌هایی مختصر و کوتاه ارائه کنیم.

 

 

بازی Ghost of Tsushima توسط کدام استودیو توسعه یافته است؟

بازی Ghost of Tsushima توسط استودیو خوش‌نام و هم‌چنین انحصاری ساکرپانچ ((Sucker Punch Productions واقع شده در ایالت واشنگتن کشور ایالات متحده طراحی و توسعه یافته است. این استودیو در گذشته نیز توانسته است عناوین شاخص و تحسین شده‌ای نظیر سری بازی‌ Infamous را برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 به بازار عرضه کند. هم‌چنین این استودیو برای اولین بار در سال 2017 تصمیم گرفت تا در همایش Paris Game Show از بازی Ghost of Tsushima رونمایی کند و سپس در رویداد E3 همان سال نیز این بازی در کنفرانس سونی توانست نمایشی چندین دقیقه‌ای و به‌همراه مراسمی مخصوص را به خود اختصاص دهد.

 

روایت داستانی بازی Ghost of Tsushima در چه دوره و سالی به وقوع پیوسته است؟

رویدادهای داستانی بازی Ghost of Tsushima به سال 1274 میلادی و جزیره‌ای به‌نام سوشیما در کشور ژاپن برمی‌گردد. در زمانی که امپراطوری مغولستان درحال یورش و قتل عام مردم و کارگران ژاپنی است. شدت هجوم و خسارات ارتش مغول‌‌ها تا حدی سرسام‌آور است که بعد از حمله آن‌ها تنها اجساد و خانه‌های سوخته برجای می‌مانند. اما در این دوره زمانی است که تنها نینجاها و سامورایی‌های ژاپنی تصمیم گرفته‌اند به جنگ این نیرو بیگانه بروند و آن‌ها را از سرزمین خود بیرون کنند.

 

 

بازیکنان در بازی Ghost of Tsushima باید در نقش چه شخصیتی به تجربه این عنوان بپردازند؟

بازیکنان در بازی Ghost of Tsushima قادر خواهند بود تا در نقش یکی از آخرین سامورایی‌های به‌جا مانده در جزیره یعنی جین ساکای (Jin Sakai) به‌نبر با اشغال‌گران مغول بپردازند. و در این راه جین می‌تواند از دو ویژگی منحصربفرد در مبارزات خود بهره گیرد، در اولین حالت او خواهد توانست تا مشابه با آداب و سنن سامورایی‌ها و با درنظر گرفتن شرافت خود به نبرد جوان‌مردانه با دشمنان خود برود. و در حالت دیگر او می‌تواند با تسلیم کردن روح خود به شبح‌ها به‌صورت مخفیانه و البته غیرشرافت‌مندانه به کشتار سربازان مغولستانی بپردازد. هم‌چنین صداگذار و مدل صورت شخصیت جین بازیگر مشهور ژاپنی یعنی دیاسوکه سوجی (Diasuke Tsuji) است.

 

به‌غیر از محوریت داستانی بازی و نشان دادن عمق فجایع به‌وجود آمده توسط حمله مغول‌ها درکشور ژاپن، استودیو ساکرپانج تصمیم گرفته است تا اطلاعات و جزییات زیادی را در رابطه با شخصیت جین به مخاطبان ارائه نکند، البته مشخص شده است که جین آخرین سامورایی و مبارز باقی مانده در قبلیه خود به‌حساب می‌آید، اما اطاعاتی در مورد گذشته و یا ارتباطات او با دیگر شخصیت‌ها در دسترس نیست و بازیکنان باید در هنگام تجربه بازی خودشان به این جزییات به‌نظر غافل‌گیر کننده واقف شوند. اما در مورد دیگر شخصیت‌های حاضر در بازی نیز می‌توانیم به این اشاره کنیم که پیش‌بینی می‌شود ژنرال و سردار ارتش مغولستان که خوتون خان (Khotun Khan) نام دارد به عنوان شخصیت منفی اصلی و شخصیت ماساکو (Samurai Masako) نیز در قامت کاراکتر همراه در بعضی از ماموریت‌ها در کنار جین حضور داشته باشد.

 

 

ماجراجویی و دنیا بازی Ghost of Tsushima چگونه خواهد بود؟

اگرچه وسعت و گستردگی دقیق دنیا بازی Ghost of Tsushima تاکنون اعلام نشده است، اما سازندگان بازی تاکید داشته‌اند که بازیکنان در هر هنگام و زمانی که قصد داشته باشند از ماموریت‌ها فاصله گرفته و دست به ماجراجویی بزنند، چیزی نمی‌تواند جلو آن‌ها را بگیرد. در بازی مکان‌ها و مقبره‌های مخفی متعددی وجود دارد که مخاطبان می‌توانند با تلاش و کوشش خود در دور افتاده‌ترین نقاط بازی به جست و جو آن‌ها بروند و با یافتن این مکان‌های مخفی نظیر برج‌های کوهستانی و معبدهای مخفی به آیتم‌ها و قابلیت‌های جدیدی دست یابند.

 

در بازی شما می‌توانید تمام طول مسیر را با راه رفتن طی کنید و با قابلیت‌های خود از صخره‌ها و پستی و بلندی‌ها بالا بروید، و یا اینکه یک اسب را دراختیار بگیرید و با سرعت هرچه تمام‌تر به کشف ناشناخته‌ها بشتابید. مکان‌هایی در بازی نظیر جنگل‌ها و مراتع طبیعی آن‌قدر با جزییات بالا طراحی شده‌اند که بازیکنان بدون تردید در هنگام عبور از اکثر آن‌ها تصمیم خواهند گرفت برای مدت زمانی به ثبت تصاویر و جست و در میان درختان و کوهساران بپردزاند.

 

استودیو ساکرپانچ  در آخرین اثر خود تصمیم گرفته است تا در حد امکان از نشان دادن اطلاعات و جزییات غیر ضروری در روی صفحه خودداری کند، و حتی تایید شده است که بازیکنان در بازی قادر نخواهند بود نشانه‌ها و راهنما مسیر را نیز مشاهده کنند. اما برای رفع این نقصان بازیکنان خواهند توانست تا نقشه کوچکی را از تمامی دنیا بازی در اختیار داشته باشند و در مواقع لازم آن را به‌سرعت از جیب خود خارج کرده و مسیر موردنظر خود را پیدا کنند. هم‌چنین جین قادر خواهد بود با پخش کردن یک پودر سفید در هوا مسیر درست خود را دریابد، این روش که باد راهنما (Guiding Wind) نام دارد بوسیله ضربه زدن روی بخش راستی صفحه لمسی انجام می‌پذیرد. و بعد از ظاهر شدن، این باد راهنما می‌تواند به‌صورت دقیق به بازیکنان اعلام کند که آن‌ها چند متر و در چه جهتی نسبت به مقصد خود قرار دارند و در این صورت دیگر حتی نیازی به باز کردن نقشه کوچک نیز نخواهد بود.

 

طبق عقیده ساکرپانچ بازی به‌هیچ عنوان سعی نخواهد کرد تا ماجراجویی و یا مسیرهای فرعی را به بازیکن تحمیل کند، بدین صورت که بازیکنان می‌توانند گاهی اوقات جهت خود را به مسیرهای بی‌راهه هدایت کنند و در هنگام کشف راه‌های جدید به مکان‌های جدید نیز دسترسی پیدا کنند. هم‌چنین اگر یک مکان دارای آیتمی ویژه و خاص و یا اشاره تاریخی جالبی باشد بازیکنان می‌توانند حتی از دور دست‌ها به‌وسیله دود و یا حرکت معنادار پرندگان، حیوانات و یا شکل عجیب درختان که در اطراف آن منطقه پدید می‌آیند، از موقعیت محل آگاه شوند و به سراغ مکان‌های مخفی بازی بروند. همان‌طور که به گشت و گذار در دنیا بازی خواهید پرداخت متوجه می‌شوید که این جهان تا چه میزان طبیعی و زنده است. در طیف گذر روزهای بازی ،Ghost of Tsushima مردمان زیادی در روستاها و قبیله‌های مختلف به فعالیت‌های روزمره می‌پردازند و حتی به‌کمک یکدیگر در مقابل حمله ناگهانی مغول‌ها و حیوانات وحشی برمی‌خیزند و از جان و مال خویشتن دفاع می‌کنند.

 

نحوه برقراری ارتباطات با جهان بازی Ghost of Tsushima به چه صورت خواهد بود؟

جین در بازی قادر است راه برود، بدود، پرش کند و با سرعت از موانع و دیوارهای کوتاه گذر کند. او هم‌چنین می‌تواند به‌وسیله یک طناب از مکانی به مکانی دیگر برود اگرچه که به‌نظر می‌رسد قابلیت استفاده از طناب و بالا رفتن از سطوح بسیار بلند تنها در چند مکان خاص کارایی دارد و بازیکنان نمی‌توانند از تمامی ارتفاعات گذر کنند. اگر در بازی جین نتواند از طریق مسیرهای مشخص شده به مقصد خود برسد، او همواره قادر خواهد بود تا همانند سری بازی‌های Assassin’s Creed از درختان و یا لبه‌های صخره‌های بلند بالا رفته و مسیرهای مسدود شده را دور بزند.

 

نقش و وظیفه بازیکنان در بازی Ghost of Tsushima چه خواهد بود؟

درحالی که شاید از اظهارات و جملات گذشته این عقیده را داشته باشید که می‌توانید به‌صورت آزادانه به‌تمامی نقاط بازی سفر کنید، اما باید گفت که در ابتدا بازی بسیاری از محدوده‌ها و منطقه‌های جهان بازی به‌وسیله سربازان مغول تسخیر شده است. و بازیکنان هنگام نزدیک شدن به این محدوده‌ها می‌توانند نام مخصوصی که سربازان مغول برای آن محدوده انتخاب کرده‌اند را مشاهده کنند و بدین صورت جین می‌تواند متوجه شود که این منطقه یک محدوده اشغالی است. در هنگام مواجه شدن با این وضعیت بازیکنان می‌توانند به‌صورت خودسرانه به آزادسازی این مناطق بپردازند و یا با گذشتن از این مناطق بعد از پیشرفت در مراحل داستانی بازی همراه با قابلیت‌ها و سلاح‌ها پیشرفته‌تر بازگردند و این زمین‌های اشغال شده را دوباره تصاحب کنند.

 

با آزادی هرچه بیشتر مناطق مختلف توسط جین، مکان‌های مخفی و مقبره‌های بیشتری برای کشف در دنیا بازی مشخص می‌شوند، و او با پیدا کردن آیتم‌های مخفی می‌تواند سحر و قابلیت‌های به‌مراتب متنوع‌تری را نسبت به آن‌چه در طی داستان بازی به بازیکنان داده می‌شود در اختیار داشته باشد.

 

 

مبارزه به سبک یک سامورایی چگونه انجام خواهد شد؟

مبارزه در قامت و منش یک سامورایی ویژگی خاص و منحصربفردی است که استودیو ساکرپانچ در بازی Ghost of Tsushima گنجانده است، وقابلیت انتخاب میان مبارزه سبک سامورایی و سبک شبح، المانی است که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. در مبارزه سبک سامورایی دشمنان همواره از حضور جین آگاه هستند و او هیچ‌گاه از پشت و یا غافل‌گیر کننده به آن‌ها حمله نخواهد کرد، اما در مقابل هنگام مبارزه به‌وسیله سبک شبح اولین هدف ناشناخته و کشتن حریفان بدون ایجاد کوچک‌ترین صدا اضافه است.

 

هم‌چنین در سبک سامورایی دفع حملات و آرایش تدافعی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبارزه را تشکیل می‌دهد. به‌صورتی که جین سعی خواهد کرد تا حد امکان از خود حرکت اضافه و یا جا به جایی نشان ندهد و اجازه دهد دشمنان به‌سمت او هجوم آورند، و در این صورت است که او می‌تواند با چند ضربه شمشیر حریف خود را به‌راحتی از پا در آورد. در مبارزه سبک سامورایی نبردها به‌شدت خون‌آلود و خشن خواهند بود، قطع شدن اعضای بدن و پاشیده شدن خون حریفان در آسمان چیزی است که بازیکنان در مبارزات به آن عادت خواهند کرد.

 

درهنگامی که شما با رفتار خود اجازه می‌دهید حریفان از حضور شما باخبر شوند، می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه لمسی کنترلر با دشمنان خود به‌صورت تن به تن و به دوئل بپردازید. در این حالت بازی به صحنه‌ای سینماتیک در خواهد آمد و سرعت عمل و میزان شکیبایی شما در انجام مراحل دوئل در سرنوشت جین تاثیرگذار خواهد بود.

 

مبارزه به سبک یک شبح به چه صورت خواهد بود؟

اگر احساس می‌کنید که هیچ شانسی در مقابل لشکر پرتعداد مغولستان ندارید، و یا این‌ که روش‌های شرافت‌مندانه دیگر راهی به جایی نمی‌برند، می‌توانید در قالب یک روح سرکش به میان آن‌ها بروید و یکی پس از دیگری مغول‌ها را به جهنم بفرستید. در این حالت دشمنان به‌سختی قادر خواهند بود تا رد جین را شناسایی و یا یکدیگر را از حضور شما با خبر کنند. و به‌همین دلیل آن دسته از دشمنانی که احساس می‌کنند جین درحال نزدیکی به آن‌ها است به سرعت پا به فرار می‌گذارند. اگرچه مبارزه در سبک شبح ناجوان‌مردانه و بدور از شرافت است اما نتایج حاصل از آن را می‌توان به‌مراتب موثرتر از سبک سامورایی برشمارد.

 

زمانی که به‌صورت مخفیانه به پشت یک دشمن رسیدید می‌توانید با فشردن دکمه مربع او را بدون ایجاد صدا به‌قتل برسانید، هم‌چنین اگر در محیط‌های مختلف باشید انیمیشن‌های این قتل خاموش، می‌تواند بسیار گسترده باشد  مانند شکستن گردن، خفه کردن در زیر آب و دیگر روش‌های خلاقانه دیگر. هم‌چنین اگر آیتم‌هایی نظیر بمب‌های صدازا و یا سنگ ریزه را در اختیار داشته باشید، می‌توانید دسته بزرگی از دشمنان را به سمتی دیگر برده و دو الی سه سرباز مغول را به‌صورت غافل‌گیر کننده از میان بردارید.

 

 

آیا در بازی Ghost of Tsushima قابلیت شخصی‌سازی و ارتقا وجود خواهد داشت؟

زره و لباس‌های زیرین جین تماما قابل شخصی‌سازی خواهند بود، و همین‌طور زره‌های مختلف تنها برای اهداف زیبایی و تنوع در بازی حضور ندارند بلکه هر زره محافظ یک مزیت خاص را در مبارزات برای جین به‌همراه خواهد داشت. و این قابلیت‌ها در هر دو سبک سامورایی و شبح نیز قابل استفاده خواهد بود. همان‌گونه که بازیکنان با جست و جو و ماجراجویی در جهان بازی می‌پردازند، می‌توانند به آیتم‌هایی که تنها رنگ زره را تغییر می‌دهند دست پیدا کنند. و این سیستم این‌گونه عمل می‌کند که اگر شما با خود چندین چوب بامبو و چند برگ زرد را به همراه داشته باشید، پس می‌توانید زره‌ای به رنگ زرد را بسازید. هم‌چنین جین با پیدا کردن افسون‌های مختلف می‌تواند قابلیت‌های زره خود را افزایش دهد و به‌عنوان مثال اگراو جادویی به نام Toxic Demiseرا همراه خود داشته باشد، بمب‌های دودی او حاوی مقداری از سم نیز خواهند بود و می‌توانند دشمنان را به‌راحتی گیج و سردرگم کنند. و در کنار قابلیت جمع‌آوری افسون و طلسم، امتیازاتی برای انجام حرکات و ترکیب‌های تکنیکی نیز در نظر گرفته شده است که اگر شما در مبارزات بتوانید به آن‌ها عمل کنید امتیازهایی را دریافت خواهید کرد که در بخش مهارت‌ها می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را برای جین آزادسازی کنند.

 

 

آیا قابلیت Photo Mode در بازی وجود خواهد داشت؟

قابلیت برداشت تصاویر در بازی Ghost of Tsushima تنها به گرفتن چندین تصویر هنری ساده ختم نمی‌شود، بلکه استودیو ساکرپانج تصمیم گرفته است ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار متنوعی را برای این قسمت از بازی ترتیب دهد. برخلاف دیگر عناوین شما در بازی Ghost of Tsushima قادر خواهید بود ویدیوهای کوتاه به‌همراه فیلترهایی جذاب و موسیقی متنی دلنشین را از محیط بازی و مبارزات نفس‌گیر ثبت و ضبط کنید. هم‌چنین در بخش تصاویر نیز این قابلیت مهیا شده است که بازیکنان طبق سلیقه خود میزان عمق تصویر و هم‌چنین نورپردازی را مورد تغییر قرار دهند و افکت‌هایی نظیر بارش باران و یا وزش باد شدید را نیز به تصاویر اضافه کنند.

 

بازی Ghost of Tsushima در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

بازی Ghost of Tsushima در تاریخ جمعه 27 تیر سال 1399 و به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

برچسب ها: Ghost of Tsushima
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.