با وجود اینکه بازی Marvel’s Wolverine در سپتامبر سال ۲۰۲۱ و همزمان با بازی Marvel’s Spider-Man 2 معرفی شد، اما هنوز جزئیات کاملی از آن در دسترس نیست و با توجه به جزئیات رسمی منتشر شده، طرفداران مطلقا چیزی در مورد بازی Marvel’s Wolverine استودیو Insomniac نمیدانند. در جزئیات منتشر شده هیچ اشارهای به تاریخ انتشار بازی نشده و هیچ نمایشی از حضور شخصیتهای شرور بالقوه یا حتی هیچ برنامه زمانی تایید شدهای هم از سوی استودیو ارائه نشده است. استودیو Insomniac حتی ذرهای از جزئیات مربوط به این قهرمان نمادین X-Men فاش نکرده است؛ چیزهایی مثل اینکه آیا شخصیت Wolverine هنوز در تیم حضور دارد یا خیر. همچنین، طرفداران حتی نمیدانند که گیم پلی واقعی بازی Marvel’s Wolverine به چه شکل است.
یکی از بزرگترین سوالات پیرامون بازی Marvel’s Wolverine، این است که آیا این بازی در یک جهان باز جریان دارد یا خیر. با وجود سه بازی مرد عنکبوتی، واضح است که استودیو Insomniac توانایی توسعه بازیهای شخصیتهای کمیک در جهانی باز را دارد و این باعث شده که طرفداران بر این باور باشند که بازی Marvel’s Wolverine هم دارای چنین ویژگیای خواهد بود. با این حال، داشتن جهانی باز برای این بازی، لزوما بهترین انتخاب برای گنجاندن شخصیت Wolverine نیست. در عوض، شاید نیاز باشد که استودیو Insomniac برای توسعه بازی Marvel’s Wolverine، به بازی Alan Wake 2 توجه کند و از آن الهام بگیرد.
چه در کتابهای کامیک و چه در صفحهنمایشها، شخصیت Wolverine، واقعا توانایی حرکت در محیط، مشابه شخصیتهایی مانند مرد عنکبوتی و یا حتی بتمن را ندارد. در حالی که شخصیت Wolverine میتواند چند متر به جلو بپرد و با استفاده از پنجههایش از برخی از سطوح بالا برود، اما نمیتواند از دیوارها بالا برود، نمیتواند در ارتفاعات بالا تاب بخورد، نمیتواند در هوا سقوط آزاد کند و یا نمیتواند در یک شهر شلوغ بچرخد. در عوض، با توجه به چیزهایی که از شخصیت Wolverine میدانیم، این شخصیت بیشتر روی زمین حرکت میکند.
مطالب مرتبط: همهی اشارهها به Wolverine در بازی Marvel's Spider-Man 2
در اکثر کمیکها و فیلمها،شکل اصلی حرکت کردن شخصیت Wolverine نوعی وسیله نقلیه و معمولا یک موتور سیکلت است. موتور سوار بودن این شخصیت قطعا میتواند او را در یک بازی جهان باز بگنجاند، اما لزوما نمیتواند به هیجان انگیزترین گیم پلی منجر شود و در نهایت، بازی Marvel’s Wolverine در چنین دنیایی، میتواند به وضعیت بازی Batman: Arkham Knight دست یابد. علاوه بر آن، تصور اینکه شخصیت Wolverine در حال انجام هر یک از فعالیتهای جانبی معمولیای که طرفداران از دنیای استودیو Insomniac انتظار دارند، مانند متوقف کردن داستان برای جمعآوری آیتمها یا توقف مجرمان در یک جرم تصادفی در شهر، سخت است.
بازی Marvel’s Wolverine در یک جهان با مقیاسی کوچکتر، ممکن است بهتر از حضور این شخصیت در یک جهان باز باشد. چیزی مانند رویکرد بازی Alan Wake 2. در بازی Alan Wake 2، بازیکنان در تعدادی انگشت شمار از مناطق باز، اختیار گردش آزاد دارند. این مناطق بزرگ نیستند، اما مسیرهای پر پیچ و خم و ساختارهای مخفی آنها، میتواند محلی برای قرار گرفتن آیتمها و تجهیزات مربوط به ارتقا شخصیت باشد و چنین چیزی، موجب میشود که بازیکنان تا قبل از حرکت کردن، به اکتشاف کامل منطقه تشویق شوند. این مناطق باز در طول بازی تکامل مییابند و به تدریج به بازیکنان اجازه میدهند تا نقشههای بیشتری از این مناطق را با سرعتی ثابت، کاوش کنند. همچنین با گنجاندن دشمنان در چنین مناطقی، بازیکنان در حین کاوش گوش به زنگ خواهند ماند.
چنین رویکردی برای طراحی جهانی باز در مقیاسی کوچک، میتواند کاملا برای بازی Marvel’s Wolverine مناسب باشد. به این ترتیب، استودیو Insomniac نیازی به دادن تواناییهای پیمایشی به شخصیت Wolverine ندارد و همزمان، بازیکنان از فضایی کافی برای کاوش کردن و رویارویی با دشمنان، در بین ماموریتهای اصلی، بهره خواهند برد. همچنین، چنین جهانی به استودیو Insomniac این امکان را میدهد که چند ماموریت جانبی قانع کننده هم به بازی اضافه کنند و بازیکنان را برای چند ماموریت جانبی، چالش و جمعآوری آیتمها، در یک جهان باز رها نکنند. علاوه بر این، مناطق باز بازی Alan Wake 2 عمدتا از جنگلهای انبوه و شهرهایی کوهپایهای الگو برداری شدهاند. چیزی که کاملا برای قرار گیری شحصیت Wolverine در آن بسیار عالی و مناسب است.
در حال حاضر هیچ تاریخ انتشاری برای بازی Marvel’s Wolverine ارائه نشده است و این بازی همچنان در دست توسعه است.