مایکروسافت به میزان فروش ایکس باکس سری ایکس اهمیت نمی دهد

مایکروسافت به میزان فروش ایکس باکس سری ایکس اهمیت نمی دهد

ایلیا امینی ایلیا امینی
3 سال و 5 ماه و 22 روز پیش

فیل اسپنسر (Phil Spencer) رییس بخش ایکس باکس و سرگرمی شرکت مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده است که استراتژی و هدف مایکروسافت در نسل آینده نبرد کنسول‌های بازی تنها فروش بالا و موفقیت آمیز کنسول ایکس باکس سری ایکس نیست و المان‌های زیادی در تعیین موفقیت و یا شکست این شرکت دخیل خواهند بود.

در مصاحبه انجام شده با وب‌سایت خبری GameReactor، اسپنسر تصریح کرد که حداکثر توجه شرکت مایکروسافت روی جذب کاربران و مشتریان جدید سرویس‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با خانواده ایکس باکس متمرکز است و این اتفاق می‌تواند در چندین پلتفرم مختلف نظیر رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و یا حتی کنسول‌های نسل گذشته ایکس باکس نیز به وقوع بپیوندد، و موفقیت و یا شکست ایکس باکس سری ایکس در زمینه آمار فروش نمی‌تواند تغییر شگرفی در این سیاست اقتصادی ایجاد کند. اسپنسر در ادامه اظهارات خود اضافه می‌کند:

هدف نهایی و ارزشمند شرکت مایکروسافت، پیشرفت و رشد آمار کاربرانی است که درحال تجربه یکی از سرویس‌های برند ایکس باکس هستند. و زمانی که از برند ایکس باکس سخن می‌گوییم تنها کنسول‌های این شرکت مورد بحث نیستند، بلکه به این معنا است که کاربری در هر پلتفرم و یا با هر نوع وسیله ارتباطی وارد حساب ایکس باکس خود شده و اقدام به استفاده از سرویس‌های این برند می‌کند. و این اتفاق می‌تواند حتی در کنسول‌ها و پلتفرم شرکت‌های دیگر نظیر نینتندو سوییچ و تلفن‌های همراه نیز صورت پذیرد. پس همان‌طور که مشخص است اهمیت پلتفرم‌ها و کنسول‌های بازی دیگر همانند گذشته تاثیرات مستقیمی را روی موفقیت شرکت مایکروسافت ایفا نمی‌کنند.

 

این سیاست اقتصادی شرکت مایکروسافت را می‌توان در تضاد کامل با اهداف و اندیشه‌های شرکت سونی و برند پلی استیشن توصیف کرد. بدین صورت که شرکت سونی در سال‌های گذشته نهایت تلاش خود را برای خلق و ایجاد تجربه و امکاناتی کرده است که تنها در کنسول‌های این شرکت امکان پذیر باشد. و مثال واضح این تفکر را می‌توان در سرمایه‌گذاری سرسام‌آور شرکت سونی در استودیو و عناوین اختصاصی خود مشاهده کرد.

 

درحالی که این اظهار نظر شرکت مایکروسافت می‌تواند یک نشانه برای قبول زودهنگام شکست در نبرد کنسول‌ها تعبیر شود، اما باید در ذهن داشت که این شرکت در چندین سال گذشته توجه و تلاش‌های زیادی را معطوف بر سرویس‌های ماه پرداخت و آینده‌نگرانه‌ای نظیر سرویس Xbox Game Pass و سرویس استریم Xcloud کرده است، سرویس‌هایی که هرساله سود بسیار زیاد و سرشاری را برای شرکت مایکروسافت به ارمغان می‌آورند. به‌صورتی که درحال حاضر بیش از 15 میلیون کاربر عضو ثابت و ماهیانه سرویس‌هایی نظیر Netflix For Games و سرویس Xbox Game Pass هستند و بدیهی است که این پتانسیل می‌تواند برای هرشرکتی علی‌الخصوص مایکروسافت یک برنامه قابل اتکا و حیاتی محسوب شود.

برچسب ها: Xbox Series X
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.