کمپانی نتفلیکس (Netflix) چند سال اخیر با اقتباسهای تلویزیونی از بازیهای ویدیویی محبوب مانند بازی Castlevania، بازی The Witcher و بازی DOTA کمی خود را در دل هواداران بازیهای ویدیویی جای داده است. حال این کمپانی بزرگ روی سری بازی Bioshock از شرکت 2K Games تمرکز کرده است و بهصورت رسمی تایید کرد که فیلم سینمایی این بازی در حال ساخت است.
به گزارش هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter)، کمپانی نتفلیکس با شرکت مادر 2K، یعنی کمپانیهای Take Two Interactive و Vertigo Entertainment برای جانبخشی دوباره به این فرنچایز همکاری خواهد کرد. گزارش هالیوود ریپورتر این همکاری را «تلاشی برای توسعه یک جهان سینمایی بالقوه» مینامد که باتوجه به رویدادهای چند وجهی و عجیب بازی Bioshock Infinite، توصیف معقولانهای بهنظر میرسد. درحال حاضر هیچ گونه نامی از تیم کارگردانی و نویسندگان این پروژه ضمیمه نشده است و مشخص نیست که دقیقا کدام بازی از سه بازی این مجموعه به فیلم تبدیل خواهد شد.
سری بازی Bioshock، به لطف خط داستانی فوق العادهاش، مدتهاست که برای ساخت یک اقتباس سینمایی مورد توجه هالیوود قرار گرفته است. در سال 2009 اعلام شد که گور وربینسکی (Gore Verbinski)، کارگردان فیلم دزدان دریایی کارائیب، در حال ساخت فیلمی بر اساس این فرنچایز است، اما متأسفانه این پروژه پس از مدتی از هم پاشید. وربینسکی درباره انحلال این پروژه گفته بود:« این یک فیلم با درجه سنی R (مخصوص بزرگسالان) خواهد بود. من در تلاش بودم تا درجه سنی فیلم را روی R نگه دارم زیرا حس کردم برای فیلم مناسب است. البته هزینه ساخت این فیلم بسیار زیاد خواهد بود؛ زیرا دنیای این بازیها بسیار بزرگ و پرجزئیات است و نمیتوانیم به سادگی به هر مکانی برویم و شروع به فیلم برداری کنیم. ما در حال ساختن یک جهان زیرزمینی کامل هستیم. بنابراین بهنظر من ترکیب این درجه سنی و هزینهها به خوبی کار نخواهد کرد.»
از مکانهایی که طرفداران خواهان دیدن آنها در این فیلمها هستند میتوان به دو شهر رپچرز (Raptures) و کلومبیا (Columbia) اشاره کرد. البته احتمال اینکه پیش از دیدن شهر آسمانی کلومبیا، سفری به شهر زیر آبی رپچرز داشته باشیم بیشتر است؛ زیرا شخصیت اندرو رایان (Andrew Ryan)، بیگ ددیها و دختر کوچولوهای همراه آنها از نمادهای بزرگ در دنیای بازیهای ویدیویی هستند و نمیتوان به سادگی از آنها اجتناب کرد.