بازی Redfall که اولین انحصاری بزرگ کمپانی Bethesda برای ایکس باکس محسوب میشود، با مشکلات فنی بسیار زیاد و البته ضعف طراحی در بخشهای مختلف برای ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شد. استودیو Arkane که عناوین تحسین شدهای مانند سری بازی Dishonored و بازی Prey را در کارنامه دارد، با بازی Redfall برای اولین بار سراغ سبک لوتر شوتر چندنفره رفت که درنهایت با مشکلات زیادی در توسعه آن مواجه شد.
براساس گزارش اخیر Bloomberg که براساس گفتههای چندین منبع ناشناس که روی پروژه ساخت بازی Redfall مشغول بودهاند نوشته شده، روند توسعه این بازی در استودیو Arkane Austin هدف مشخصی را دنبال نمیکرد و اعضای استودیو دائما درحال تغییر بودند. علاوه بر این، بهنظر میرسد که منابع بسیار ناچیزی برای یک پروژه AAA در اختیار این استودیو بوده است. البته اینها تنها مشکلات پروژه ساخت این بازی نبودند.
ایده بازی Redfall در سال 2018 بهعنوان «بازی چندنفره Arkane» به اعضای استودیو معرفی شد. بعضی از اعضای استودیو در همین مرحله نسبت به آینده پروژه دچار تردید شدند و مطمئن نبودند که گیمپلی بازیهای این استودیو برای یک بازی Co-op مناسب باشد.
تیم توسعه این بازی تقریبا همیشه کوچکتر از حد نیاز بود و استودیو Arkane Austin که کمتر از 100 توسعه دهنده دارد، حتی پشتیبانی مناسبی هم از کمپانی Bethesda دریافت نمیکرد. بسیاری از اعضای قدیمی این استودیو که روی ساخت بازی Prey هم مشغول بودند علاقهای به ساخت یک بازی چندنفره نداشتند و تقریبا 75 درصد از آنها تا پایان روند توسعه بازی Redfall از این استودیو جدا شده بودند.
این استودیو بهخاطر شرایط خاصی که دارد برای پر کردن جای خالی اعضای قبلی با مشکل مواجه شده است. حقوق کم پیشنهادی، قرار داشتن دفتر استودیو در تکزاس و البته نیاز این استودیو به استخدام افراد علاقمند به بازیهای Immersive Sim تکنفره، کار پیدا کردن کارمندان جدید را بسیار مشکل کرده بود.
کمپانی ZeniMax که در آن زمان شرکت مادر کمپانی Bethesda محسوب میشد، استودیوهای خود را مجبور به ساخت عناوین سرویس محور میکرد و بازی Redfall هم در ابتدا یک برنامه بزرگ برای پرداختهای درون برنامهای داشت که البته در سال 2021 کاملا از بازی حذف شدند.
در همین سال، مایکروسافت کمپانی ZeniMax را خریداری کرد و بسیاری از اعضای استودیو امیدوار بودند که این اتفاق باعث کنسل شدن بازی Redfall یا ریبوت پروژه ساخت آن بهعنوان یک بازی تکنفره شود. البته مایکروسافت هم در ابتدا در توسعه بازیهای کمپانی Bethesda دخالت نکرد. فیل اسپنسر درباره این موضوع میگوید:
«ما در ابتدا کار درست را برای تعامل با استودیو Arkane Austin انجام ندادیم. باید به آنها کمک میکردیم تا عضویت در خانواده ایکس باکس را درک کنند و منابع داخلی را برای کمک به توسعه سریعتر بازیها در اختیارشان میگذاشتیم. ما آنها را رها کردیم تا بازی را توسعه دهند. این استودیو تیم بسیار با استعدادی دارد و من همچنان به بازی بعدی آنها امیدوارم.
وقتی ما در میان توسعه بازی توسط یک استودیو وارد کار میشویم، نباید خودمان را از روند ساخت آن دور کنیم. همه بازیهایی که منتشر میکنیم بازی ایکس باکس هستند و باید تمام مسئولیت آن را برعهده بگیریم. باید خیلی زودتر از هاروی اسمیت (کارگردان بازی Redfall) حمایت میکردیم. این بازی با موتور گرافیکی Unreal ساخته میشد و ما تیمهای زیادی داشتیم که در سالهای اخیر کارهای فوق العادهای با این موتور گرافیکی انجام دادند و میتوانستند به استودیو Arkane کمک کنند.»
بازی Redfall بعد از چندین تاخیر، ماه گذشته برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شد.