بررسی برخی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی Redfall

بررسی برخی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی Redfall

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
11 ماه و 20 روز پیش

در بازه زمانی فعلی، بازی Redfall ساخته جدید استودیو محبوب Arkane در حال گذراندن دورانی مشابه با برخی از پروژه‌های شکست خورده پیشین حوزه بازی‌های ویدیویی نظیر بازی Anthem است. استودیو سازنده این عنوان با ساخت سری بازی‌های Dishonored شهرت و محبوبیت قابل توجهی را در میان بازیکن‌ها دارد و از زمان شروع ساخت بازی ردفال تا به امروز، اشخاص متعددی در سرتاسر جهان منتظر عرضه رسمی این اثر بودند. با این حال، همه چیز مطابق برنامه‌های استودیو سازنده یا شرکت مایکروسافت پیش نرفت و محصول جدید آن‌ها با مشکلات مختلفی همراه است. مشکلاتی که اکثریت آن‌ها مانع کسب یک تجربه دلچسب از گیم‌پلی برای بازیکن‌ها می‌شوند. میزان معضلات و معایب فنی این عنوان به حدی است که بسیاری از کاربران کنسول‌های ایکس باکس از ادامه دادن بازی دست کشیده‌اند. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی برخی از بزرگ‌ترین مشکلات فعلی بازی Redfall بپردازیم.

 

بزرگترین شکست‌های تجاری سال ۲۰۲۲

 

 

هوش مصنوعی

مشخصا پیش از شروع بازی Redfall انتظار دارید تا با اثری مشابه با بازی‌های Dishonored یا بازی Prey، دیگر ساخته‌های استودیو بازی سازی Arkane مواجه شوید. اما این اثر شما را در همان ساعت‌های اولیه بازی کاملا ناامید خواهد کرد و ضعف هوش مصنوعی آن سبب می‌شود تا اکثریت دشمنان حاضر در جهان بازی احمق به نظر برسند. سطح کیفی پایین این زمینه بیشتر از هرچیزی کاهش میزان هیجان گیم‌پلی بازی در زمان تقابل بازیکن‌ها با دشمنان مختلف به ویژه خون آشام‌ها را به همراه دارد. البته همچنان برخی از دشمنان بازی به خصوص آن دسته از موجودات شیطانی که دارای سطح بالاتری نسبت به سایرین هستند، می‌توانند چالش نه چندان دشواری را برای بازیکن ایجاد کنند.

 

تجربه بازی از طریق کنترلرهای ایکس باکس

معایب مرتبط با سیستم مبارزات بازی Redfall تنها محدود به هوش مصنوعی و چالش برانگیز نبودن دشمنان نمی‌شود، بلکه آن دسته از کاربرانی که این بازی را از طریق کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس تجربه می‌کنند، اکثرا نسبت به چگونگی سیستم کنترل بازی در حین مبارزات انتقاد کرده‌اند. با وجود برخی مشکلات فنی نظیر چگونگی شرایط دوربین یا ایجاد لگ‌های متعدد در حین مبارزات، انجام پروسه نشانه گیری و استفاده از توانایی‌های مختلف پروتاگونیست‌ها تحت شرایط دور از انتظار و غیر قابل تحملی صورت می‌گیرد. البته با تغییر برخی از تنظیمات مرتبط با کنترلر می‌توان تا حدودی این مشکل را کاهش داد اما هیچ‌گاه شرایط کلی به چیزی که باید باشد، تغییر پیدا نمی‌کند.

 

 

مکانیزم‌های مخفی کاری

استودیو Arkane طی سالیان گذشته و با به کارگیری مکانیزم‌های مخفی کاری متعدد در پروژه‌هایش به شهرت قابل توجهی در میان بازیکن‌ها دست یافته است. همانطور که در طول پروسه تولید بازی Redfall نیز بارها تاکید شده بود، این تیم توسعه دهنده در گیم‌پلی این عنوان مکانیزم‌های مخفی کاری متنوعی را قرار داده است و بازیکن‌ها تا پیش از انتشار رسمی بازی منتظر تجربه تمامی آن‌ها بودند. با این وجود، بازی جدید استودیو مذکور حتی در زمینه ارائه صحیح مکانیزم‌های مخفی کاری نیز شکست خورده و حرفی برای گفتن ندارد. در کنار سطح هوش مصنوعی ضعیف دشمنان، درصورتی‌که به صورت مخفیانه به آن‌ها نزدیک شوید، بازی هیچ‌گونه انیمیشن یا حرکت به خصوصی را برای از بین بردن دشمنان به شما پیشنهاد نخواهد کرد. بنابراین صرفا می‌بایست یک ضربه عادی را از پشت سر به آن‌ها بزنید تا کشته شوند. مشخصا چنین موردی برای استودیویی که در خلق آثار متمرکز روی المان‌های مخفی کاری شهرت دارد، شوکه کننده است!

 

جهان باز بودن بازی

استودیو سازنده بازی Arkane در این عنوان ایده‌ها و مکانیزم‌های تازه‌ای را برای اولین بار تجربه و پیاده سازی کرده است. یکی از آن‌ها، طراحی بازی به صورت یک اثر جهان باز محسوب می‌شود و متاسفانه در این مورد نیز عملکرد قابل قبولی را نداشته است. در نگاه اول جهان خلق شده برای این عنوان دارای تنوع محیطی تقریبا مناسبی است و اتمسفر کلی آن نیز حسی که تیم سازنده می‌خواسته را به بازیکن القا می‌کند. اما به صورت کلی جهان این عنوان تقریبا خالی است و مشابه با اکثریت بازی‌های جهان باز، آن‌طور که باید بازیکن‌ها را مجاب به انجام سایر فعالیت‌های جانبی یا گشت و گذار در محیط نمی‌کند. در نقشه بازی زمین‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که تقریبا هیچ چیزی در آن‌ها یافت نمی‌شود و عملا کاوش در آن‌ها برای بازیکن بی‌فایده است. به همین دلیل، بازیکن‌هایی که همچنان از ادامه تجربه بازی ردفال دست نکشیده‌اند، صرفا برای حرکت در نقاط مختلف نقشه از ویژگی فست تراول آن استفاده می‌کنند.

 

 

طراحی مراحل

احتمالا درصورتی‌که بازی Redfall مراحل فرعی و اصلی هیجان انگیز و سرگرم کننده‌ای را در مقابل بازیکن‌ها قرار می‌داد، می‌شد از اکثریت مشکلات فعلی آن صرف نظر کرد. ماموریت‌های این اثر نه تنها از لحاظ داستانی جذابیت و محتوا به خصوصی ندارند، بلکه اعمال مشخص شده برای انجام نیز نمی‌توانند بازیکن را سرگرم کنند. اکثریت فعالیت‌ها صرفا مبتنی‌بر انجام مبارزات با دشمنان مختلف است و همانطور که ذکر شد، سیستم مبارزات بازی دارای مشکلات غیرقابل تحملی است. انجام فعالیت‌های تکراری طراحی شده سبب می‌شود تا پس از گذشت مدت زمان اندکی از شروع بازی، این سوال پیش بیاید که هدف از انجام تمامی آن‌ها به غیر از کسب XP چیست؟

 

سیستم لوت و پیشرفت در بازی

در کنار بهره گیری از مکانیزم‌های مختلف بازی‌های شوتر اول شخص، در سیستم گیم‌پلی بازی Redfall از برخی المان‌های بازی‌های نقش آفرینی نیز استفاده شده است. به همین خاطر بازیکن‌ها می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف و کسب XP، شخصیت‌شان را در زمینه‌های متفاوت ارتقا دهند. اما ارتقا شخصیت‌ها و کسب توانایی‌ها به گونه‌ای که انتظار می‌رود در جریان بازی تاثیر ندارند و صرفا تفاوت‌های محدودی را در گیم‌پلی بازی ایجاد می‌کنند. در نقطه مقابل، سیستم لوت کردن بازی نیز تقریبا بی‌معنی بوده و در اکثریت مواقع آیتم‌ها و پرک‌های جمع آوری شده هیچ‌گونه تاثیری را برای انجام مبارزات یا سایر فعالیت‌های بازی به همراه ندارند.

 

 

شیوه روایت داستان

پیش از فرا رسیدن موعد رسمی انتشار بازی Redfall برای پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت، ایده کلی داستان این اثر نظر هر بازیکنی را جلب می‌کرد؛ حضور در جزیره‌ای دور افتاده که بنابر دلایل نامشخص مملو از خون آشام‌ها است و این موجودات شیطانی حتی راه تابش نور خورشید را بسته‌اند. مشابه با سایر جوانب بازی، جذاب و سرگرم کننده بودن داستان آن نیز صرفا یک فرضیه شکست خورده به شمار می‌رود. استودیو Arkane برای روایت کلیت داستان این بازی از راه و روش‌های دور از انتظاری استفاده کرده است. کات سین‌های بازی صرفا یک تصویر هستند و دیالوگ‌هایی در حین نمایش این تصاویر پخش می‌شود. شخصیت پردازی پروتاگونیست‌های بازی به بدترین شکل صورت گرفته و هیچ‌گونه تغییری در شرایط کلی این شخصیت‌ها شکل نمی‌گیرد. به صورت کلی این‌گونه به نظر می‌رسد که ایده ساخت این بازی در ابتدا صرفا به عنوان یک پروژه co-op مطرح شده و مدت‌ها بعد، تیم سازنده تصمیم به خلق یک بخش داستانی تک نفره گرفته است!

 

بخش تک نفره

در زمان پیش‌برد مراحل تولید بازی Redfall استودیو سازنده به صورت مکرر مدعی شد که این عنوان نه تنها دارای بخش چند نفره سرگرم کننده است، بلکه برای آن دسته از اشخاصی که می‌خواهند به تنهایی در جهان آن قدم بگذارند نیز بخش داستانی و تک نفره بسیار جذابی را ارائه می‌کند. در کنار موضوعات مرتبط به داستان و چگونگی روایت آن در طول بازی، این اثر از نظر جوانب دیگر نشان می‌دهد که هدف اصلی تیم سازنده خلق آن به صورت چند نفره بوده است تا تک نفره. بازی ردفال دارای چهار شخصیت قابل کنترل است که هر یک از آن‌ها توانایی منحصر به فردی را دارند. بنابراین هنگامی‌که شما به صورت تک نفره اقدام به تجربه بازی می‌کنید، نمی‌توانید از توانایی سایر شخصیت‌ها بهره‌مند شوید. از طرفی، برای استفاده مجدد از توانایی‌های شخصیت‌تان باید مدت زمان مشخصی را منتظر بمانید و صرفا با استفاده از سلاح‌ها به مبارزه بپردازید. از این رو، می‌توان گفت که بخش اعظمی از تمرکز اعضا استودیو Arkane روی بخش co-op بوده است.

 

 

بخش co-op

طبق نظر اکثریت بازیکن‌ها، تجربه بازی Redfall در کنار دوستان‌تان تجربه کاملا بهتری را از این عنوان برای‌تان رقم خواهد زد. با این وجود، بخش co-op بازی نیز دارای مشکلات و معایب ناخوشایندی است. بزرگ‌ترین مشکل این بخش، گره خوردن میزان پیشرفت بازیکن‌ها به هاست است. بازیکنی که به عنوان هاست شناخته می‌شود، تنها شخصی است که از تکمیل ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی پاداش دریافت می‌کند. بنابراین سایر بازیکن‌ها هنگامی‌که به بازی خودشان بازگردند و بخواهند به صورت مجزا بازی را ادامه دهند، می‌بایست تمامی فعالیت‌هایی که به صورت چند نفره به اتمام رسانده‌اند را مجددا به صورت مجزا انجام دهند. از دیگر مشکلات این بخش می‌توان به عدم آغاز شدن برخی از ماموریت‌های بازی بدون حضور تمامی اعضا گروه در یک نقطه به خصوص اشاره کرد.

 

معضلات فنی متعدد

متاسفانه و برخلاف آن‌چه که انتظار می‌رفت، نام بازی Redfall نیز به لیست بسیار طولانی پروژه‌های AAA مختلفی که همراه با مشکلات فنی بسیار زیاد عرضه می‌شوند، اضافه شده است. این بازی گاهی ممکن است به صورت رندوم از دویدن یا خزیدن شخصیت‌تان جلوگیری کند. گاهی نیز آیتم مورد نیاز برای تکمیل ماموریت‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان بازی پیدا نمی‌شود و بازیکن می‌بایست بازی را مجددا آغاز کند. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت شلیک کردن به سمت دشمنان، هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشود یا امکان باز کرن منو بازی تحت هیچ شرایطی برای‌تان وجود نداشته باشد. افت فریم ریت، کرش کردن‌های پیاپی و موارد دیگر جز مشکلات فنی برجسته این بازی به شمار می‌روند. انتظار می‌رود که با گذشت زمان و انتشار آپدیت‌های بیشتر، برخی از مشکلات فعلی بازی ردفال برطرف شوند.

 

هشت شکست تجاری بزرگ در سال ۲۰۲۱

 

بازی Redfall هم‌اکنون برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری در دسترس قرار دارد.

برچسب ها: Redfall
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.