به تازگی ایمیلی از طرف تاد وان (Todd Vaughn)، رییس ارشد استودیو Beshesda، به کارکنان کمپانی ZeniMax ارسال شده است که محتوای آن خبر از کناره گیری شینجی میکامی (Shinji Mikami)، موسس استودیو Tango Gameworks، میرساند.
وان در این ایمیل نوشت :« امروز به اطلاع شما میرسانم که شینجی میکامی، رئیس استودیو، تصمیم دارد که در ماههای آینده از کمپانی Tango Gameworks خارج شود.»
میکامی به مدت ۱۲ سال با فعالیت در فرنچایز Evil Within، بازی Ghostwire: Tokyo و بازی Hi-Fi Rush، رهبری خلاق و حمایت کننده برای توسعه دهندگان جوان در استودیو Tango Gamework بوده است.
میکامی بیشتر به خاطر دوران حضورش در مراسم کپکام شناخته شده است. جایی که او تجربه کارگردانی اولین بازی Resident Evil، بازی GameCube Remake و بازی Resident Evil 4 را در میان دیگر عناوین دارد. او همچنین در دوران کار خود برای دیگر استودیوها، سابقه کارگردانی بازی Vanquish از استودیو PlatinumGames و تولید بازی Shadow of the Damned از استودیو Grasshopper را دارد. او در سال ۲۰۱۰ استودیو Tango Gameworks را تاسیس کرد و اندکی بعد با خریداری شدن توسط کمپانی مادر استودیو Bethesda، کمپانی ZeniMdax Media، موافقت کرد.
15 مرحله اول ترسناک در بازیهای ویدیویی
در سال ۲۰۲۰، میکامی اظهار داشت که قصد دارد قبل از بازنشستگیاش، یک پروژه دیگر از بازیهای ویدیویی را کارگردانی کند. او همچنین گفته بود که ایدههایش برای این پروژه کم نبوده و فقط محدود به ژانر وحشت نخواهد بود.
سال گذشته میکامی این هدف را در گفتگو با جون تاکوچی (Jun Takeuchi)، تهیه کننده بازی Resident Evil: Village، تکرار کرد و در آن گفت :« کار دیگری که میخواهم انجام بدم، ساخت بازی خودم است. درحال حاضر ما به آرامی در حال آماده شدن برای این کار هستیم. برای اینکه این پروژه به نتیجه برسد مجبورم که دیگر کارهای اضافی را به شخص دیگری واگذار کنم.»
استودیو Tango Gameworks تا به امروز، ساخت عناوینی همچون بازی The Evil Within، بازی The Evil Within 2، بازی Ghostwire: Tokyo، بازی موبایلی Hero Dice (که خدمات رسانی آن پس از پنج ماه پس از عرضه پایان یافت) و بازی تازه ساخت Hi-Fi Rush را در کارنامه خود دارد.
بازی Hi-Fi Rush یک عرضه کاملا غافلگیر کننده به حساب میآید. این بازی در ماه گذشته و در جریان رویداد Developer Direct استودیو Bethesda و ایکس باکس معرفی و در همان روز عرضه شد. این بازی غیره منتظر اکشن مبتنی بر ریتم، توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و ظاهرا از عرضه عنوان بزرگ دیگر آن هفته، بازی Forspoken، عملکرد بهتری را در پلتفرم استیم به نمایش گذاشت.