در جلسه استراتژی شرکت سونی که امروز برگزار شد، سونی اعلام کرد که فروش سرویسهای اینترنتی این شرکت در مقایسه با انتهای ۳۱ مارچ سال ۲۰۱۴ که پلیاستیشن ۴ به بازار آمد، تقریبا ده برابر شده است.
به گفته مدیر ارشد اجرایی سونی، کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، رشد سرویس Playstation Network بزرگترین دستاورد سونی در فضای مستقیم ارتباط با کاربر بوده است؛ چیزی که شرکت سونی به جای سرمایهگذاری سنگین، با رشد مدتدار و طبیعی به آن دست یافته است. تا تاریخ ۳۱ مارچ سال ۲۰۲۱، تعداد مشترکان سرویس PlayStation Plus به عدد قابل توجه ۴۷.۶ میلیون رسیده است.
یوشیدا اضافه کرد: «سرمایهگذاری استراتژیک ما، به ترتیب اولویت در IP، بعد از آن فضای مستقیم ارتباط با کاربر، تکنولوژی و در آخر در خود شرکت سونی از لحاظ قابل بازخرید بودن سهام شرکت بوده است.»
یوشیدا اضافه کرد مدل درآمدی بر اساس سرویسهای اشتراکی باع رشد و شکوفایی صنعتهای گوناگونی از جمله صنعت بازیهای ویدیویی و موسیقی هستند. شرکت سونی برنامه دارد سرویسهای مبتنی بر شبکه خود را تقویت کند و در کنار آن با ارائه دهنده سرویسهای دیجیتال مثل نتفلیکس (Netflix)، دیزنی+ (Disney+) و هولو (Hulu) نیز مشارکت داشته باشد. علاوه بر این موارد شرکت سونی میخواهد بر افزایش ارتباط با صنعتهای سرگرمی گستردهتری نیز تمرکز داشته باشد.
یوشیدا در ادامه گفت: «در فضای بازیها، بازیکنان همانقدری که میخواهند بازی را تجربه کنند، علاقه دارند با دوستانشان درون بازی نیز ملاقات کنند.» و برای مثالی از حرفهایش به بازی Fortnite اشاره میکند: «با ترکیب بازی و ارتباطات اجتماعی، بازی Fortnite توانسته شبکه یکپارچهای از بازی، فیلم و ژانرهای موسیقی را به وسیله کنسرتهای مجازی و تبلیغات فیلمهایی که در بازی به صورت رایج اتفاق میافتند به وجود آورد. ما میتوانیم از تواناییهای سرمایهگذاری گروه شرکتهای سونی و ساختارهای موجود خود استفاده کنیم تا همکاری در میان بیزنسهای گوناگون خود به وجود آوریم و از تغییراتی که سرویسها، موبایلها و شبکههای اجتماعی در فضای سرگرمی ایجاد میکنند، استفاده کنیم.»