کنسول Xbox Series X چه ابعاد و اندازه ای خواهد داشت؟

کنسول Xbox Series X چه ابعاد و اندازه ای خواهد داشت؟

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 سال و 4 ماه و 15 روز پیش

بامداد جمعه شرکت مایکروسافت در طی مراسم TGA 2019 از کنسول نسل نهمی خود با نام Xbox Series X رونمایی کرد، شکل ظاهری این کنسول در ابتدا باعث شد تا مخاطبان زیادی این فکر را در ذهن داشته باشند که آیا این کنسول می‌تواند همانند نسل‌های گذشته اندازه‌ قابل قبولی داشته باشد و در قفسه‌های مرسوم کنسول‌های بازی قرار داده شود یا خیر. تنها مشکلی که به‌نظر مخاطبان با طراحی جدید این کنسول دارند این موضوع است که کنسول Xbox Series X در ظاهر و انیمیشن نشان داده شده، بسیار بزرگ به‌نظر می‌آید.

اگر شما به‌اولین ویدیو تبلیغاتی این کنسول نگاهی بیاندازید متوجه نگرانی این دسته از مخاطبان خواهید شد. کنسول نسل بعدی مایکروسافت در تصاویر منتشر شده همانند یک کوه بلند و عریض است، اما بدون در نظر گرفتن افکت‌ها و زوایایی که این کنسول در ویدیو تبلیغاتی نشان داده شد، سخت است که مشخص کنیم آیا این کنسول به‌همان اندازه که در تبلیغات نشان داده شده است عظیم است یا خیر.

اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در این تصاویر یک نشانه‌ برای تخمین اندازه این کنسول قرار داده است، و آن‌ نشانه کنترلر این کنسول است که به جلوی این کنسول تکیه داده شده است. این کنترلر که شباهت‌های بسیار زیادی با نمونه نسل قبلی خود دارد می‌تواند معیار بسیار خوبی برای اندازه‌گیری این کنسول به‌شمار آید. اگرچه این کنترلر شاهد تغییراتی نظیر اضافه شدن یک دکمه و تغییرات کوچکی شده است اما به‌نظر از لحاظ ابعادی تغییری در آن صورت نگرفته است.

در ارتباطات صورت گرفته با شرکت مایکروسافت برای جویا شدن ابعاد و اندازه‌های این کنسول، شرکت اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، و یا حتی این شرکت حاضر نیست تا تصویری بدون افکت و تغییرات ویرایشی صورت گرفته به رسانه‌ها منتقل کند، پس ما سعی کردیم تا با استفاده از همان تصاویر نمایش داده شده در مراسم TGA 2019 برآوردی را ترتیب دهیم.

همان‌طور که شما در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، عرض کنسول Xbox Series X در حدود طول یک کنترلر است.


هم‌چنین ارتفاع این کنسول نیز در حدود سه کنترلر است.


همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، دشوار است تا در ویرایش تصاویر کنترلرها به دقت در یک خط قرار گیرند اما برای یک نتیجه‌گیری کلی می‌توانیم قطعا از این روش استفاده کنیم. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بدانید آیا قادر خواهید بود کنسول Xbox Series X را همانند دیگر کنسول‌های در میز تلویزیون خود جای دهید، به نتیجه‌گیری ما در ادامه دقت کنید.

در برآورد حدودی ما که با توجه به ابعاد و اندازه‌های کنترلر ایکس باکس وان ایکس درنظر گرفته شده است این ابعاد و اندازه‌ها بدست آمده است:

ارتفاع کنسول: ۳۳٬۳ سانتی‌متر

عرض کنسول: ۱۵٬۲٬ سانی‌متر

عمق کنسول: 15٬2 سانتی‌متر

دوباره باید بیان کنیم که این اندازه‌ها به‌هیچ وجه دقیق و یا رسمی نیستند، و احتمال دارد این کنسول در زمان عرضه ابعاد و اندازه‌های کوچک‌تری نسبت به این ارقام داشته باشد، اما در حال حاضر ما همین ابعاد را در نظر خواهیم گرفت.

اما کنسول Xbox Series X در مقایسه با کنسول‌های دیگر چه‌قدر بزرگ‌تر است؟

باتوجه به در دست داشتن ابعاد و اندازه‌های کنسول‌های نسل هشتم مانند ایکس باکس وان ایکس و پلی‌استیشن 4 پرو، توانستیم مقایسه‌ای اجمالی را بین این کنسول‌ها انجام دهیم. در نهایت با این نتیجه رو به رو شدیم که کنسول Xbox Series X، تقریبا یک دستگاه بزرگ و جا گیر به‌شمار می‌آید، این کنسول تقریبا بیش‌تر از دو برابر کنسول‌های کنونی ارتفاع خواهد داشت  و هم‌چنین عریض‌تر نیر خواهد بود، ولی از لحاظ عمق شاید بتوان آن را نزدیک به اندازه‌ کنسول‌های فعلی دانست.

اما اگر شما قصد دارید تا این کنسول را در میز مخصوص دستگاه‌های سرگرمی خود قرار دهید به‌نظر می‌رسد که با مشکل جدی مواجه نخواهید شد زیرا این کنسول تنها ارتفاع بیش‌از حدی دارد ولی عرض و عمق آن مناسب است. تا زمانی که قفسه‌های میز شما ارتفاعی برابر با ۳۵ الی ۴۰ سانتی‌متر داشته باشند، کنسول Xbox Series X در تمام نقاطی که کنسول‌های پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان  ایکس جای می‌گیرند، قرار خواهد گرفت. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم عرض و عمق این کنسول از نسخه اولیه پلی‌استیشن 4 کمتر است، و با توجه به عمق کمی که این کنسول در اختیار دارد شما قادر خواهید بود تا این کنسول را در قفسه‌هایی با عرض کم نیز جای دهید.

اما در اخر، آیا واقعا کنسول Xbox Series X آن‌طور که به‌نظر می‌آید عظیم الجثه است؟ جواب این سوال تا حد زیادی منفی است زیرا این کنسول تنها در زمینه ارتفاع کمی خارج از استانداردها قرار گرفته است که به‌نظر می‌آید بیشتر مخاطبین با این موضوع مشکلی نخواهند داشت و قادر خواهند بود کنسول خود را در مکان مورد علاقه‌ای که در نظر گرفته‌اند قرار دهند.


برچسب ها: Xbox Series X
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.