استودیو سازنده مجموعه بازیهای Metro؛ یعنی استودیو 4A Games، در ماه فوریه سال جاری اعلام کرده بود که از مشاهده تواناییهای گرافیکی پلی اسیتشن 5، مخصوصاً قابلیتهایی که آن موقع شرکت Sony به طور رسمی از آنها رونمایی نکرده بود، بسیار هیجانزده شده است. در حال حاضر مطمئن شدهایم که یکی از این قابلیتهای جذاب همان قابلیت رهگیری پرتو است که پلی استیشن 5 به دنبال بهکارگیری آن است.
استودیو 4A Games هیچگاه تمایل خود برای کار روی تکنولوژی نسل بعدی رهگیری پرتو را پنهان نکرده است. در مصاحبهای جدید با مجله رسمی پلی استیشن، تهیهکننده ارشد استودیو جان بلاش (Jon Bloch) اعلام کرد:
ما کاملاً به پیشرفت و ارتقای تکنولوژی رهگیری پرتو متعهد هستیم و دیدن این که این قابلیت در ساختار پلی اسیتشن 5 جای خواهد گرفت احتمالاً مهیجترین خبری است که در این رابطه شنیدهایم. سرعت بالای قطعه SSD به بهتر شدن تجربه بازیکنان کمک شایانی خواهد کرد اما نشان دادن قابلیت رهگیری پرتو همان چیزی است که به ما نشان میدهد سختافزارها به جهشی بیننسلی دست پیدا کرده و حفره خالی بین سختافزارهای نسل قبل و نسل حاضر را پر کردهاند.
باش همچنین به قابلیتهای کنترلر DualSense اشاره کرد و گفت این تواناییهای قطعاً در آینده به ارائه تجربهای بهتر در سری بازیهای Metro کمک خواهد کرد. او معتقد است اولین چیزی که در رابطه با قابلیت بازخورد لمسی کنترلر DualSense در بازیهای Metro به ذهن میآید، همان پمپ کردن هوا به درون سلاحهای پنوماتیک این بازی است و این که بازیکنان بتوانند فشار این کار را تجربه کنند.
مدیر مالی استودیو 4A Games؛ اولز شیشکوستوف (Oles Shishkovstov)، در مصاحبهای با رسانه Digital Foundry در ماه فوریه به این نکته اشاره کرد که استودیو به دنبال استفاده کامل از قابلیتهای رهگیری پرتو است و قصد دارد تکنیکهای قدیمیتر را دور بیاندازد. او گفته بود استودیو 4A Games چندین بار بهطور آزمایشی از این تکنولوژی استفاده کرده و به نتایج بسیار خارقالعادهای نیز دست پیدا کرده است. او در نهایت طرفداران به صبر دعوت کرد تا ببینند آنها چگونه تکنولوژیهای نسل بعدی را در بازیهای آتی خود به کار خواهند گرفت.
استودیو 4A Games اخیراً توسط شرکت Saber Interactive خریداری شده و در حال حاضر مشغول توسعه یک بازی کاملاً جدید به همراه ساخت یک تجربه چندنفره برای بازی Metro است.