استودیو Remedy اخیرا اطلاعات جدیدی از برنامههای آینده خود و چهار پروژه در دست ساختش منتشر کرده است. این استودیو در آپدیت جدیدی که از وضعیت پروژههایش برای سرمایهگذاران ارائه کرده، به روند ساخت بازی Control 2، بازی Max Payne 1&2 و پروژههای رمز Condor و Vanguard اشاره کرده است.
«بازی Control 2 همچنان در مرحله اثبات مفاهیم قرار دارد و بخش بزرگی از روند توسعهاش باقیمانده است. برنامههای جاه طلبانهای برای این بازی وجود دارد و شاهد پیشرفتهای بزرگی در بخش طراحی و پایهریزی توسعه بازی داشتیم.
قصد داریم توسعه بازی در همین مرحله را برای چند فصل دیگر ادامه دهیم. هدفمان این است که پیش از ورود به مرحله بعدی توسعه و بزرگ کردن تیم سازنده، به المانهای کلیدی بازی بهخوبی پر و بال بدهیم.»
این استودیو درباره بازسازی بازی Max Payne 1&2 گفت:
«بازسازی بازی Max Payne 1&2 حالا آماده تولید شده است. حالا با شفافیت از استایل هنری و بزرگی بازی مطلعیم و یک تیم بهشدت سازماندهی شده مشغول توسعه بازی هستند. با توجه به این دستآوردها، نسبت به این پروژه و موفقیت آن در آینده بسیار خوشبین هستیم.»
البته کمپانی Rockstar هم بهعنوان صاحب امتیاز Max Payne در روند ساخت بازی Max Payne 1&2 با استودیو Remedy همکاری میکند.
در نهایت نوبت به پروژههای رمز Condor و Vanguard میرسد که استودیو Remedy اطلاعات بسیار کمی از آنها را در اختیار عموم قرار داده است.
«پروژه Condor که یک عنوان چندنفره Co-op است از مرحله اثبات مفاهیم عبور کرده و حالا آماده تولید است. در این مدت دید بسیار خوبی نسبت به توسعه بازیهای سرویس محور پیدا کردهایم و حالا در موقعیتی قرار داریم که میتوانیم عنوانی تولید کنیم که بازیکنان را سالها مشغول نگه میدارد.»
بازی Crossfire X که با شکست بزرگی هم مواجه شد، نزدیکترین تجربه استودیو Remedy در توسعه عناوین سرویس محور بود. البته این استودیو تنها وظیفه توسعه بخش تکنفره این بازی را داشت که با وجود خاموش شدن سرورهای آنلاین، همچنان بهعنوان بخشی از بازی Crossfire HD قابل تجربه است.
«ما و ناشر پروژه رمز Vanguard درحال طراحی مراحل بعدی توسعه این پروژه هستیم. همزمان با این اتفاق، پروژه Vanguard درحال توسعه بوده و انتظار داریم که تا پایان سال از مرحله اثبات مفاهیم خارج شود.»
در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از پروژه Vanguard منتشر نشده و تنها چیزی که از این بازی میدانیم، نام رمز آن است.
سم لیک (Sam Lake) در مصاحبه اخیر خود با رسانه VGC درباره بازسازی بازی Max Payne 1&2 صحبتهای جالبی کرده بود. او در این مصاحبه اعلام کرد که برخلاف تصورات، پروژه بازسازی این دو بازی به کار بسیار زیادی نیاز دارد.
«حتی اگر این بازیها قدیمی باشند، نسبت به بازسازی آنها، رساندنشان به استانداردهای مدرن و البته ترکیب دو بازی در یک پروژه کاملا متعهد هستیم. همه اینها ثابت میکنند که این یک پروژه بسیار بزرگ است.»
سم لیک که در بازی Max Payne از چهره خودش برای مدل صورت مکس پین استفاده کرده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار VGC که آیا دوباره از مدل صورت خودش برای مکس پین استفاده میکند یا خیر، با خنده گفت «هیچ صحبتی ندارم» و «بهتر است بیشتر از این وارد جزئیات نشویم.»