یوبی‌سافت نمی‌خواهد بازیکنان با خرید بازی صاحب همیشگی آن باشند

یوبی‌سافت نمی‌خواهد بازیکنان با خرید بازی صاحب همیشگی آن باشند

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 ماه و 10 روز پیش

کمپانی یوبی‌سافت همچنان به رقابت با کمپانی EA برای کسب عنوان منفورترین کمپانی بازی‌سازی ادامه می‌دهد و در راستای همین تلاش‌ها، یکی از مدیران این کمپانی اعلام کرده که برای موفقیت سرویس‌های اشتراکی بازی، بازیکنان باید با نداشتن حق مالکیت روی بازی‌هایی که خریداری می‌کنند کنار بیایند.

 


فیلیپه ترمبلی (Philippe Tremblay)، مدیر بخش سرویس‌های اشتراکی کمپانی یوبی‌سافت، به‌تازگی با رسانه Game Industry مصاحبه‌ای درباره سرویس‌های اشتراکی Ubisoft+ Premium و Ubisoft+ Classics انجام داده است. او در این مصاحبه به پیش‌نیازهایی سرویس‌های اشتراکی بازی برای تبدیل شدن به بخش بزرگتری از صنعت بازی‌های ویدیویی نیاز دارند اشاره کرده است.

 

«من نمی‌توانم غیب‌گویی کنم، اما اگر به سرویس‌های اشتراکی‌ حال حاضر صنعت بازی‌های ویدیویی نگاه کنید، متوجه سرعت رشد بالای آن‌ها در سال‌های اخیر خواهید شد. با این حال، بخش سرویس‌های اشتراکی بازی هنوز هم در مقایسه با دیگر مدل‌ها کوچک و محدود است.
ما شاهد گسترش روزافزون سرویس‌های اشتراکی روی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس هستیم. بازار کامپیوتر هم برای یوبی‌سافت خوب بوده، اما در تلاشیم تا تاثیرمان را در این بازار بیشتر کنیم.
یکی از چیزهایی که دیدیم، این است که بازیکنان عادت کرده‌اند که پس از خرید بازی، همیشه صاحب آن باقی‌ بمانند. این‌جاست که نیاز به تغییر عادات مشتریان حس می‌شود. آن‌ها باید به عدم مالکیت کلکسیون بازی‌های خود عادت کنند. بازیکنان باید عادت کنند که با از دست دادن حق مالکیت بازی، پیشروی‌شان در بازی از بین نمی‌رود. فایل ذخیره بازی‌ها همیشه روی دستگاه باقی خواهد ماند و بازیکنان زمانی را که در بازی سپری کرده‌اند از دست نمی‌دهند. موضوع این است که بازیکنان باید به عدم مالکیت بازی‌ها عادت کنند.
شخصا هنوز دو جعبه DVD دارم و کاملا بازیکنان را درک می‌کنم. اما اگر مردم این مدل جدید را بپذیرند، خواهند دید که سرویس‌ها به فعالیت ادامه می‌دهند و آن‌ها می‌توانند هر زمانی که بخواهند دوباره (با پرداخت مبلغ بیشتر) به بازی دسترسی داشته باشند.»

 

مشخص است که سخنان ترمبلی‌ به مذاق هیچ‌کس غیر از مدیران کمپانی یوبی‌سافت خوش نیامده است. باوجود این سخنان، کمپانی یوبی‌سافت هم مثل بسیاری از دیگر کمپانی‌های ناشر، بازی‌های خود را علاوه بر فروشگاه‌های دیجیتالی به‌صورت فیزیکی‌ هم عرضه می‌کند. با این‌که فروش دیجیتالی و استریم آنلاین بازی‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته، بسیاری از بازیکنان هنوز هم ترجیح می‌دهند تا بازی‌ها را به‌صورت فیزیکی خریداری کنند و همیشه صاحب بازی باقی‌بمانند.


یکی دیگر از مشکلات نظریه ترمبلی، بحث حفظ آثار قدیمی است. با افزایش تعداد بازی‌هایی که به سرویس‌های دیجیتالی اتکا می‌کنند یا برای اجرا به اتصال اینترنت نیاز دارند، ریسک از بین رفتن کلی این بازی‌ها با خاموش شدن سرورها هم افزایش پیدا می‌کند. به‌تازگی استودیو Remedy به‌خاطر تصمیم عرضه دیجیتالی بازی Alan Wake 2 برای پایین‌ نگه‌داشتن قیمت این عنوان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

سال گذشته هم اطلاعاتی از کمپانی مایکروسافت لو رفت که نشان می‌داد این کمپانی برای عرضه ایکس باکس سری ایکس اسلیم برنامه‌ دارد. این خبر برای گیمرها غافلگیر‌کننده‌ بود، زیرا نسخه اسلیم ایکس باکس سری ایکس هیچ‌گونه درایو بلوری نداشت و به‌کلی روی بازی‌های دیجیتال تمرکز کرده بود. با این حال، بازخورد منفی بازیکنان فیل اسپنسر را مجبور به واکنش کرد. اسپنسر اعلام کرد که برنامه‌های مایکروسافت در این مدت تغییر کرده‌ و بعید است که شاهد عرضه نسخه اسلیم ایکس باکس سری ایکس باشیم.

برچسب ها: یوبی‌سافت, Remedy
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.