پس انتشار ناموفق بازی Redfall، محصول استودیو Arkane Austin، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر عامل ایکس باکس، در مصاحبهای با Kinda Funny Xcast در مورد پذیرش و توسعه این بازی صحبت کرد. او از جامعه بازیکنان عذر خواهی کرد و قول داد که فرایند توسعه بازیها در مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهد. او همچنین اعلام کرد که امتیازهای دریافتی این بازی از سوی مخاطبان، به مراتب پایینتر از چیزی بود که انتظار داشتند.
البته، نگرانی به وجود آمده این است که آیا بازی Starfield استودیو Bethesda هم چنین سرنوشتی را خواهد داشت یا خیر. به نظر میرسد که احتمال رخ دادن چنین احتمالی پایین باشد، زیرا کمپانی مایکروسافت در توسعه این عنوان، عملکردی بهتر نسبت به فرآیند توسعه بازی Redfall، داشته است.
اسپنسر گفت :« وقتی ما استودیوها را خریداری میکنیم، استودیوها بازیهایی را در دست توسعه دارند که یا در ابتدای فرآیند توسعه و ساخت هستند، یا هنوز درباره آنها تصمیمی گرفته نشده است. به نظر من، از آنجایی که قرار است عناوین این استودیوها به ایکس باکس ملحق شوند، ما باید فرآیند توسعه را در عناوینی بهبود ببخشیم که در نیمههای راه توسعه هستند.»
همچنین فیل اسپنسر به این موضوع اشاره کرد که «کمپانی مایکروسافت عملکرد خوبی برای آشنا کردن استودیو Arkane Austin به عنوان بخشی از ایکس باکس و استودیوهای شخص اول نداشته و کمک چندانی به درک این استودیو در استفاده از منابع داخلی این کمپانی نکردهایم. ما آنها را در مسیر توسعه بازی Redfall تنها گذاشته بودیم.»
با این حال، تعامل قبلی با استودیو نتیجه بهتری دارد. « من فکر میکنم که وقتی که مت بوتی (Matt Booty)، رئیس ایکس باکس، و جیمی لدر (Jamie Leder)، رئیس کمپانی Zenimax، به همکاری با هم بپردازند، ما میتوانیم زودتر با استودیوهای مختلفمان تعامل داشته باشیم. به نظر من، وقتی ما وارد یک پروژهای میشویم که بخش خلاقیت آن انجام شده، کار ما راحتتر است اما این به این معنی نیست که ما مسئولیتی نداریم، هر بازیای که که توسط تیمهای ما منتشر شود، جزو بازیهای ایکس باکس است و ما در قبال آنها مسئولیت کامل داریم.»
از زمانی کمپانی مایکروسافت استودیو Bethesda را خریداری کرده است، بازی Starfield در مراحل ابتدایی توسعه بود و ایکس باکس قادر بود که در توسعه آن به این استودیو، بهتر کمک کند. چنین چیزی برای عنوان Redfall که مراحل توسعه آن سپری شده بود ممکن نبود اما اسپنسر بر این عقیده است که آنها باید قبلتر به تیم توسعه این بازی کمک میکردند.
«ما باید در کنار هاروی اسمیت (Harvey Smith)، رئیس استودیو Arkane، و تیم توسعه میبودیم. به نظر من مقصر رقم خوردن چنین نتیجهای ما هستیم. حتی در فرآیند توسعه هم تنها بودند. از آنجایی که بازی Redfall توسط موتور بازی سازی Unreal ساخته شده، و خیلی از استودیوهای ما تجربه زیادی در استفاده از این موتور بازی سازی دارند، ما خیلی دیر به کمک کردن آنها برای رفع مشکلات به وجود آمده پرداختیم.»
بازی Starfield در تاریخ ششم سپتامبر (۱۵آم شهریور ۱۴۰۲) برای کامپیوترهای شخصی و کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه میشود و در روز عرضه در سرویس ایکس باکس گیم پس در دسترس خواهد بود. در تاریخ ۱۱ام ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۲) هم گیمپلیهای بیشتری از این بازی در رویداد Starfield Direct به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین قول مصاحبه با توسعه دهندگان و اطلاعات پشت صحنه مربوط به فرآیند توسعه این بازی نیز داده شده است، پس با ما همراه باشید.