راهنمای خرید میکرو SD برای نینتندو سوییچ

راهنمای خرید میکرو SD برای نینتندو سوییچ

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 4 ماه و 24 روز پیش

کنسول نینتندو سوییچ بر خلاف دیگر کنسول‌ها، به جای دیسک از کارتریج‌های مخصوصی استفاده می‌کند. با استفاده از کارتریج، نیازی به نصب بازی روی کنسول نیست و بازی بدون اشغال فضای کنسول، بلافاصله اجرا می‌شود. اما بسیاری از بازی‌ها فقط به صورت دیجیتالی عرضه می‌شوند و اگر بازی دیجیتالی خریده شود، باید روی کنسول نصب شود که در این صورت، فضای 32 گیگابایتی نینتندو سوییچ، خیلی زود پر می‌شود.

 

به همین دلیل، نینتندو سوییچ از میکرو SD پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید فضای کنسول خود را افزایش دهید.

در نتیجه، خرید میکرو SD برای نینتندو سوییچ مهم است و قبل از خرید باید به نکات خاصی توجه کنید.

best_nintendo_switch_games_to_play.jpg (1280×720) 

میکرو SDXC یا میکرو SDHC؟

نینتندو سوییچ از دو نوع میکرو SD پشتیبانی می‌کند. اما تفاوت اصلی میکرو SDXC و میکرو SDHC چیست و کدام را باید انتخاب کنیم؟

SDCH مخفف عبارت Secure Digital High Capacity است که معنای محتوای دیجیتال ایمن با حجم بالا را می‌دهد. این نوع میکرو SDها حداکثر تا ظرفیت 32 گیگابایت ساخته می‌شوند. اگر بیشتر از کارتریج استفاده می‌کنید، این کارت‌ها مناسب شما هستند.


Image result for micro sdhc micro sdxc

SDXC مخفف عبارت Secure Digital eXtended Capacity هستند که معنای محتوای دیجیتال ایمن با حجم بسیار زیاد را می‌دهد. ظرفیت این میکرو SDها از 64 گیگابایت آغاز می‌شود و برای افرادی که بازی‌های زیادی را فقط به صورت دیجیتالی نصب می‌کنند، ضروری است. پس اگر بازی‌های زیادی روی کنسول خود دارید، یا به دنبال کپی‌خورکردن کنسول خود هستید، میکرو SDXC مناسب شماست.



در حالت کلی، توصیه می‌شود که دارندگان کنسول نینتندو سوییچ یک کارت میکرو SDXC با ظرفیت 64 گیگابایت داشته باشند. جالب است بدانید که نینتندو سوییچ، از میکرو SDXC تا حجم 2 ترابایت را پشتیبانی می‌کند.

 

Class چیست؟

اگر به میکرو SDها دقت کرده باشید، حتما دیده‌اید که عبارت Class روی آن‌ها درج شده است. این عبارت، بیانگر مقدار سرعت میکرو SD است و با نمره‌های 2، 4، 6 و 10 تقسیم می‌شود. این نمره‌ها بیانگر سرعت پایه میکرو SD است؛ برای مثال، Class 2 بیانگر سرعت پایه دو مگابایت بر ثانیه است. اما دقت کنید، برای نینتندو سوییچ باید میکرو SD Class 10 خریداری کنید، در غیر این صورت، کنسول شما دچار افت سرعت و لگ خواهد شد.

 Related image

برخی میکرو SDها نیز با UHS امتیاز بندی شده‌اند که نینتندو مدل‌های UHS-1 را که دارای سرعت پایه 10 مگابایت بر ثانیه هستند، توصیه می‌کند.

 

پس هنگام خرید میکرو SD، دقت کنید که مدل‌های Class 10 یا UHS-1 را خریداری کنید.

 

بهترین مدل میکرو SD کدام است؟

سامسونگ مدل‌‌های EVO میکرو SD را معرفی کرده است که بدون شک بهترین کیفیت را میان میکرو SDها دارند اما قیمت بالاتری نیز دارند. پس از سامسونگ، میکرو SDهای کمپانی سیلیکون پاور نیز علاوه بر کیفیت، دوام مناسبی دارند. میکرو SDهای سامسونگ و سیلیکون پاور در برابر جریان متناوب برق و گرد و غبار مقاوم هستند و مدل EVO در برابر آب و اشعه ایکس نیز مقاوم است. بعد از این دو برند، پیشنهاد ما برند San Disk است که سابقه خوبی در تولید میکرو SD دارد.

اگر از نینتندو سوییچ در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنید و آن را همواره با خود همراه دارید، مدل‌های سامسونگ و سیلیکون پاور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

کلام آخر، پیشنهاد ما به شما، خرید میکرو SDهای سامسونگ EVO یا سلیکون پاور، مدل‌های SDXC Class 10 است. برای خرید انواع میکرو SD مخصوص کنسول نینتندو سوییچ، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: از 0 تا 100, switch
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.