در ماه دسامبر، کمپانی سونی و استودیو Guerrilla Games محتوای گسترشدهنده بزرگی برای بازی Horizon Forbidden West معرفی کردند. این محتوا با عنوان بازی Horizon Forbidden West: Burning Shores، بازیکنان را به یک نسخه بعد از آخرالزمان در شهر لس آنجلس میبرد و بر خلاف بازی اصلی که برای کنسول پلی استیشن 4 و کنسول پلی استیشن 5 در دسترس است، این عنوان فقط برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. بنابراین، میخواهیم بدانیم که استودیو Guerrilla Games در این عنوان انحصاری چه چیزهای جدیدی را برای طرفداران این سری بازی مهیا کرده است.
کارگردان این بازی، ماتیس دی جونگ (Mathijs de Jonge)، در پاسخ به این سؤال در مصاحبه با بلاگ پلیاستیشن گفت که بازیکنان میتوانند منتظر محیطهایی که حتی جزئیات بیشتری نسبت به آنچه که این سری بازی همیشه به آن معروف بوده است باشند.
دی جونگ گفت: «یکی از اولویتهای کلیدی ما در عناوین سری Horizon اضافه کردن جزئیات و محتوای زیادی به محیطها است. در بازی Horizon Forbidden West، هر چیزی که به بازی اضافه کردیم یا بهبود بخشیدیم چیزی بود که باید برنامهای در مورد نحوه بهینهسازی آن برای کنسول پلی استیشن 4 نیز در نظر میگرفتیم. اما در بازی Horizon Forbidden West: Burning Shores ، از آنجایی که فقط باید به روی توسعه آن برای کنسول پلی استیشن 5 تمرکز میکردیم، توانستیم به جلو حرکت کنیم و واقعا از آنچه در این نسخه بعد از آخرالزمان شهر لس آنجلس به وجود آوردهایم، هیجانزده هستیم».
او همچنین افزود: «منظره ویرانههای شهر لس آنجلس و اطراف آن بسیار با جزئیات هستند و برای اجرای صحیح به قدرت پردازش زیاد و همچنین فناوری پخش سریع نیاز دارد. به خصوص زمانی که بازیکن در حال پرواز بر فراز زمین است و می تواند در لحظه جزئیات زیادی را ببیند. یکی از سکونتگاهها در داخل و اطراف این ویرانهها قرار دارد و ما توانستیم فعالیتهای زیادی را در آنجا انجام دهیم».
طبق گفتههای دی جونگ، یک صحنه نبرد خاص در این بازی وجود دارد که به حافظه و قدرت سخت افزاری زیادی نیاز دارد که استودیو Guerrilla Games به لطف قابلیتهای سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5 قادر به انجام آن بود. اگرچه او در مورد جزئیات این نبرد اطلاعات دیگری ارائه نکرد.
بازی Horizon Forbidden West: Burning Shores قرار است در تاریخ 19 آوریل (30 فروردین) فقط برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود.