نمایشگاه E3 برای همیشه پایان یافت

نمایشگاه E3 برای همیشه پایان یافت

محمد مسعودی محمد مسعودی
4 ماه و 17 روز پیش

انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی (ESA)، ۲۸ سال پس از برگزاری اولین رویداد E3، پایان این نمایشگاه را برای همیشه اعلام کرد. در بیانیه‌ای که در توییتر و واشنگتن پست به اشتراک گذاشته شد، ESA اعلام کرد که قصد دارد پس از گذشت بیش از دو دهه به نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی، پایان دهد.
در این بیانیه آمده است که :«پس از گذشت بیش از دو دهه خدمت به عنوان یک نمایشگاه مرکزی برای صنعت بازی‌های ویدیوئی، ESA تصمیم گرفته است تا نمایشگاه E3 را به پایان برساند. ESA همچنان روی حمایت شرکت‌های عضو ESA و نیروی کار این صنعت، که هر روز با تاثیری مثبت، فرهنگ و اقتصاد را تقویت می‌کنند، تمرکز خواهد داشت. »
در ماه مارس، وب سایت IGN گزارش داد که تقریبا یک سال پس از اعلام بازگشت این رویداد، ESA نمایشگاه E3 سال ۲۰۲۳ را لغو کرده است. ESA در آن زمان اعلام کرد که این رویداد «علاقه پایدار لازم برای اجرای آن را، به گونه‌ای که اندازه، قدرت و تاثیر صنعت بازی را به نمایش بگذارد، به خود جلب نکرده است». پس از آن هم دیگر اشاره‌ای به برگزاری این رویداد در سال‌های آینده نشد. 

 

 

رویداد امسال قرار بود که از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئن (۲۳ الی ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) در مرکز کنوانسیون لس آنجلس، مکانی که سال‌ها میزبانی این رویداد را پذیرفته بود، برگزار شود و اولین رویداد E3 حضوری پس از سال ۲۰۱۹ را رغم بزند. رویداد E3 سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری بیماری کرونا لغو شد و در حالی که نسخه‌ای دیجیتالی از آن در سال ۲۰۲۱ پخش شد، اما در سال ۲۰۲۲، رویداد E3 که قرار بود استاندارد‌هایی برای صنعت ترکیبی ایجاد کند و بر یک «نمایشگاه احیا شده» تمرکز داشته باشد، لغو شد. اکنون هم که می‌دانیم که دیگر چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

 

 

رویداد E3 زندگی خود را در سال ۱۹۹۵ با برگزاری یک نمایشگاه در مرکز کنوانسیون لس آنجلس آغاز کرد و در طول حدود سه دهه فعالیت خود، به غیر از دو سال برگزاری در آتلانتا در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷، در این مکان جای‌گیری کرد. این رویداد توانست با اعلامیه‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی در کنفرانس‌های مطبوعاتی پر زرق و برق، مترادف شود. از لحاظ تاریخی، کمپانی‌هایی مانند سونی، نینتندو و مایکروسافت در رویداد E3، افشاگری‌هایی را روی صحنه نمایش می‌دادند که موجی از شوک را در سراسر جامعه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کرد. از لحظات به یاد ماندنی این رویداد می‌توان به رونمایی بازی Zelda Twilight Princess توسط شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) با در دست داشتن سپر Hylian و Master Sword اشاره کرد که در جریان کنفرانس مطبوعاتی کمپانی نینتندو در رویداد E3 سال ۲۰۰۴ شکل گرفت. همچنین در همین نمایشگاه E3 بود که کمپانی سونی ویژگی Game-sharing کنسول پلی استیشن ۴ را معرفی کرد. رویداد‌های E3 به  عنوان مکانی برای به اشتراک گذاری اخبار‌ هیجان انگیز صنعت بازی در حافظه‌ها جا گرفته بود.

 

ب

ا این حال، در سال‌های اخیر، کمپانی‌های فعال صنعت بازی‌های ویدیویی، حتی قبل از بیشتر و بیشتر از حضور در E3 کنار کشیدند و رویدادهای خود را راه‌اندازی کردند. کمپانی‌های نینتندو و سونی اکنون از رویدادهای دیجیتالی Nintendo Direct و State of Play برای معرفی بیشتر محصولات خود استفاده می‌کنند اما کمپانی مایکروسافت یکی از معدود شرکت‌هایی بوده که همچنان به معرفی و شرکت در رویداد‌های فیزیکی، متعهد است.
در حقیقت، رویداد The Games Awards فعلی تبدیل به E3 گذشته شده است و با برگزاری در ماه دسامبر هر سال، در کنار جوایز، مملو از اعلامیه‌هایی است که زمانی قرار بود همه آن‌ها در E3 به نمایش در آیند.

 

برچسب ها: E3
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.