در مصاحبهای که به تازگی در آخرین شماره از مجلهی Famitsu درج شد، کارگردان بازی Elden Ring هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) از وضعیت روحی خود در هنگام انتشار این بازی گفت. او همچنان از تاثیراتی که بازی Sekiro: Shadows Die Twice در ساخت آخرین اثر این استودیو داشته است، سخن به میان آورد.
میازاکی همچنین بیان کرد که موعد انتشار بازی Elden Ring زمان خیلی خوشایندی برای او نبوده است، همانند زمان انتشار دیگر بازیهایی که این سازنده در گذشته منتشر کرده است. او اذعان داشت با این که به پایان رساندن مراحل توسعه یک بازی حس راحتی و تسلی را به اون منتقل میکند، اما این حس همیشه در ادامه با کمی اضطراب نیز همراه است.
به بیان او: «این وضع تنها اینبار اینگونه نیست و درست مثل وضعی که هنگام انتشار عناوین گذشته داشتم است. درست است که حس خلاص شدن و تسلی خاطر دارم، اما بیشتر از آن دلواپس هستم. هیچ وقت بهش عادت نمیکنم»
میازاکی همچنین در مورد اینکه چگونه بازی Sekiro: Shadows Die Twice که به طور همزمان با بازی Elden Ring توسعه میافته است و اینکه نشر آن در سال 2019 چه تاثیراتی بر مکانیک بازی Elden Ring داشته است سخن به میان آورد و اشاره کرد که بازخوردها تا حدی هدایت کننده نبودهاند که بر روند کار تاثیر درخوری بگذارند.
او گفت: «از آنجائیکه این دو بازی به صورت موازی ساخته میشدهاند و من کارگردان هردو اثر بودهام، بازخوردها از بازی Sekiro: Shadows Die Twice تاثیر بهخصوصی بر بازی Elden Ring نگذاشته است ولی با این وجود این دو عنوان هنوز هم تاثیراتی بر روی هم داشتهاند»
به این مورد بسنده کنیم که بازی Elden Ring یک موفقیت چشمگیر در بخش تجاری و از دیدگاه انتقادی بوده است و به راحتی یکی از عالیرتبه ترین آثار سال 2022 از نگاه وبسایت Metacritic است و با توجه به آمار NPD یکی از پرفروش ترین آثار سال 2022 تا اینجای کار نیز بوده است.