جزئیات جدیدی از  بازی Horizon Forbidden West منتشر شد

جزئیات جدیدی از بازی Horizon Forbidden West منتشر شد

محمد مسعودی محمد مسعودی
2 سال و 5 ماه و 16 روز پیش

استودیو Guerrilla Games جزئیاتی درباره ویژگی‌های دسترسی مختلف موجود در بازی Horizon Forbidden West را به اشتراک گذاشته است. برخی از آن‌ها به طور خودکار با شروع بازی فعال می‌شوند، اما می‌توان چیزهایی مانند چیدمان دکمه‌های کنترلر یا سطح سختی، را تغییر داد.


یکی از گزینه‌های دسترسی مربوط به زیرنویس‌ها، امکان تغییر اندازه و پس زمینه استفاده شده در زیرنویس‌ها برای دید بهتر است. همچنین هنگام اجرای بازی برای اولین بار، می‌توان زبان مورد نظر را انتخاب کرد، چه گفتاری و چه زیرنویس.

 


در منوی بازی یک دفترچه وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد شخصیت‌ها، ماشین‌ها و نقاط داده‌های (data points) پیدا شده در جهان بازی است. همچنین تیم سازنده، یک بخش آموزشی جداگانه برای مطالعه مکانیک‌ها یا کنترل‌های بازی اضافه کرده است.


از آنجایی که هر بازیکنی نوع چالش خود را می‌خواهد، استودیو Guerrilla Games پنج سطح دشواری را به بازی اضافه کرده که تنها حالت داستانی را در بر می‌گیرد و تجربه مبارزه را تا سطح بسیار سخت، دشوار کرده و مهارت‌های شما را به چالش می‌کشد. ویژگی تنظیم سختی بازی، به شما این امکان را می‌دهد که مقدار‌ آسیب‌هایی را که Aloy به دشمنان وارد می‌کند یا از آن‌ها دریافت می‌کند را تنظیم کنید.

 

مطالب مرتبط:

بررسی تمام ربات‌های اعلام شده برای بازی Horizon Forbidden West 

داستان بازی Horizon Forbidden West به اندازه نسخه اول طولانی خواهد بود 


یکی دیگر از گزینه‌های معرفی شده سیستم Easy Loot است. جدا کردن و لوت منابع از ماشین‌ها برای ساخت مهمات و ارتقاء تجهیزات کارایی دارد. در صورتی که این منابع قبل از کشتن ماشین‌ها، از آن‌ها جدا نشوند، از بین‌ خواهند رفت. حال این گزینه با افزودن خودکار لوت‌ها به Inventory بازیکن، می‌تواند مفید واقع شود. این سیستم به صورت پیش فرض در بخش داستانی و در سطوح دشواری آسان، فعال است.


در بخش کنترل‌ها، گزینه‌های متعددی برای ممکن‌تر کردن دسترسی به عملکرد‌های مختلف وجود دارد. در حالی که چند پیش‌تنظیم برای کنترل‌ها از جمله پشتیبانی از چپ‌ دستی وجود دارد، اما می‌توان کنترل‌های بازی را به طور کامل و با راهنمایی در مورد هرگونه تداخل احتمالی تغییر داد و در صورت نیاز، چندین گزینه را می‌توان روی حالت‌های Toggle یا Hold تنظیم کرد. همچنین شما قادر خواهید بود که محور X یا Y را نیز، معکوس کنید.
یک ویژگی جدید دیگر، سیستم Co-pilot است که اجازه می‌دهد که یک کنترلر پلی استیشن دیگر با کنترل‌های آینه‌‌ای (Mirrored Controls) به بازی متصل شده و به بازیکن کمک کند. برای این‌کار تنها به یک کنترلر دیگر و یک پروفایل کاربری دوم نیاز است.


بازی Horizon Forbidden West همچنین دارای کنترل‌های حسگر حرکت (اختیاری) است که به بازیکن این امکان را می‌دهد که برای تیر اندازی، هدف گیری دقیق‌تری داشته باشد. اسلایدر‌هایی هم برای تنظیم حساسیت حرکت در کنار تنظیمات Dead Zone برای جوی استیک‌ها وجود دارد. همچنین می‌توان با یک ضربه سریع سلاح‌های را جابه‌جا کرد و یا عملکرد جوی‌ استیک‌های چپ و راست که برای حرکت شخصیت و دوربین هستند را با یکدیگر تغییر داد. 


از آنجایی که نسخه پلی استیشن 5 این بازی از تریگر‌ها و لرزش‌های تطبیق پذیر بهره می‌برد، تنظیماتی برای بازیکنان ارائه شده است که در آن‌ها می‌توانند شدت ارتعاش را درحالت‌های سینماتیک، پیمایش، مبارزات، رابط کاربری یا محیط، تغییر دهند. همچنین بازیکنام قادر خواهند بود می‌تواند در هنگام استفاده از سلاح‌ها، ترگیر‌های تطبیق پذیر را غیرفعال کند.


در بخش تنظیمات دستیار گیم‌پلی، بازیکنان این امکان را دارند تا میزان کاهش سرعت بازی را در هنگام فعال شدن Weapon Wheel یا فعال کردن Aim Assist، تنظیم کنند. می‌توان مدت زمان تمرکز را افزایش داد یا آن را روی تنظیم خودکار، قرار داد.


سایر تنظیمات خودکار عبارتند از Auto Sprint، Auto Heal و Auto Shieldwing. همچنین تنظیماتی به نام یادداشت‌های صعود همیشه روشن (Climbing Annotations Always On) وجود دارد که بالا رفتن‌ بدون نیاز به استفاده از فوکوس را، آسان‌تر می‌کند. شایان ذکر است که برخی از تنظیمات خودکار فقط در حالت‌های داستانی و سطح دشواری آسان، کار می‌کنند.


ابزارهای ناوبری نیز به بازی اضافه شده‌اند تا به بازیکنان در جهت یابی در جهان بازی کمک کنند. بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که میزان راهنمایی‌ها برای رسیدن به مقصدشان، چقدر باشد. این قضیه در مورد waypointها نیز به همین شکل است و برای سفرهای طولانی‌تر، می‌توان گزینه Mount Follows Road را انتخاب کرد.


یادآورهایی در مورد نحوه استفاده از توانایی‌ها، سلاح‌ها یا درگیری با دشمنان خاص وجود دارد که می‌توان آن‌ها را روشن یا خاموش کرد. همچنین اگر پس از خاموش کردن کنسول،‌ بازی دوباره اجرا شود، یک صفحه Story So Far (تا اینجای داستان)  به نمایش در می‌آید.


تنظیمات صدا و تصویر جایی است که می‌توان تنظیمات لرزش دوربین و تاری در حین حرکت (Motion Blur) را به خوبی تنظیم کرده و  HUD را برای کنترل اطلاعاتی که قابل مشاهده شخصی سازی کرد. همچنین می‌توان در مورد اندازه زیرنویس‌ها تصمیم گیری کرده و تنظیمشان کرد که در پس زمینه نمایش داده شوند یا خیر. در بخش صدا، کنترل‌های جداگانه صدا برای موسیقی، گفتار و جلوه‌های صوتی وجود دارد. همچنین می‌توان صدا را روی حالت مونو (Mono Audio) تنظیم کرد. در نسخه پلی‌استیشن 5 نیز گزینه‌هایی اضافی برای تنظیم میزان صدای ماشین‌ها، سلاح‌ها و انفجار‌ها و یا صداهای محیط وجود دارد.


اینها تنها برخی از ویژگی‌هایی هستند که هنگام انتشار بازی در 18 فوریه (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) با آنها روبرو خواهید شد. استودیو Guerrilla می‌گوید که بر اساس بازخوردها به بررسی گزینه‌های دسترسی بیشتر در آینده ادامه خواهد داد.

 

برچسب ها: Horizon Forbidden West, Horizon Zero Dawn
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.