ثبت رکوردهای مالی جدید توسط کمپانیهای بزرگ بازیسازی، اتفاق چندان نادری نیست؛ مخصوصا در سال گذشته که به خاطر بحرانهای ناشی از ویروس کرونا، فروش بازیهای ویدیویی به طرز چشمگیری افزایش داشت و چندین ناشر و استودیو توانستند رکورد جدیدی در سال 2020 ثبت کنند. استودیوRemedy نیز از جمله همین شرکتها است. البته دستاورد استودیو Remedy کمی مهمتر و قابلتوجهتر است چون آنها نزدیک به دو سال است که هیچ عنوان جدیدی عرضه نکردهاند.
این استودیوی فنلاندی در طول تاریخچه 26 سالهاش، توانسته اعتبار و احترام زیادی کسب کند و با عرضه عناوینی مثل بازی Max Payne، بازی Alan Wake و بازی Quantum Break، به جایگاه ویژهای برسد. البته که عنوان مهم آنها در سال 2019 یعنی بازی Control را نیز نباید فراموش کنیم. عرضه نکردن عنوان جدید در تقریبا دو سال، ممکن است باعث حدس و گمانهایی درباره افت آمار درآمدزایی استودیو شود، اما ظاهرا اوضاع برای استودیو Remedy، کاملا برعکس بوده است.
استودیو Remedy در طول جلسه مربوط به آمار اقتصادی و مالی خود در این هفته اعلام کرد که از لحاظ درآمدی، بهترین سال خود را ثبت کرده است. آنها در سالی که گذشت، 41.1 میلیون یورو (برابر با 49.8 میلیون دلار) درآمد داشتهاند. این رقم در مقایسه با میزان درآمد سال پیش از آن، افزایش 29.8 درصدی را نشان میدهد. سود عملیاتی آنها نیز 13.2 میلیون یورو (15.9 میلیون دلار) بوده است.
موفقیت تجاری استودیو در سال 2020، به چند عامل کلیدی وابسته بوده است: استودیو Remedy به سرمایه تولیدی که به عنوان بخشی از همکاریهای خود با Epic Games دریافت کرده، اشاره میکند و همچنین، درآمدهای مخصوص ناشی از فروش بازی Control را نیز موثر دانسته است. سال 2020، سال شلوغی برای بازی Control بوده و علاوه بر عرضه دو DLC جدید و معرفی نسخه Ultimate Edition، یک پورت cloud-based از این بازی برای نینتندو سوییچ نیز عرضه شد. همچنین، شاهد حضور این عنوان در سرویسهای مختلفی مثل Xbox Game Pass و Amazon Luna بودهایم.
اگرچه استودیو Remedy توانسته بدون عرضه بازی بزرگی در سال 2020 به این دستاورد مهم برسد، اما در ابتدا قرار نبود که آنها سال را بدون بازی جدید تمام کنند. بازی CrossfireX که حاصل همکاری آنها با استودیو Smilegate Entertainment است، در ابتدا قرار بود که در سال 2020 عرضه شود، اما به دلیل پیچیدگیها و مشکلات ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، عرضه این بازی اولشخص تیراندازی تاکتیکی با تاخیر مواجه شد و اکنون قرار است که در سال 2021 عرضه شود.
«ترو ویرتالا» (Tero Virtala)، مدیرعامل استودیو Remedy در نشست مربوط به آمار مالی گفت که سال رکوردشکن آنها، گواهی بر تلاشهای کمپانی در راستای گسترش دادن و پخش سرمایه بین بخشهای مختلف شرکت بوده است. او گفت: «هدف ما، ساخت یک بنیان قوی و مستحکم برای رشد در بلندمدت است.»
با توجه به صحبتهای ویرتالا، انتظار میرود که استودیوRemedy سالی حتی بهتر و امیدوارکنندهتر در 2021 داشته باشد. فروش بازی Control همچنان بالا است که بخشی از آن به خاطر عرضه این عنوان روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اوایل این ماه بوده است. همانطور که گفته شد، انتظار میرود که بازی CrossfireX نیز بالاخره در سال 2021 عرضه شود. علاوه بر اینها، استودیو در حال کار روی دو پروژه مختلف برای کمپانی Epic Games است که یکی از آنها، میتواند بازی ناشناختهای باشد که «سم لیک» (Sam Lake) در دسامبر گذشته، به آن اشاره کرده بود.